Toon posts:

Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb al overal gezocht en de search gebruikt en kan niks vinden. Dus geen RTFM posts of zo svp.

Ok ik heb een Sweex Netwerkkaart, http://www.sweex.com/product.asp?pId=106
En daar heb ik al 4 van geprobeerd. Hij installeert prima in windows, en windows ziet hem als een RTL kaart. Ik weet niet zeker of dit zo is want er zit volgens mij geen RT chip op. Maar ja, mijn probleem. Zoals ik zei wordt hij zonder problemen erkend en automatisch geinstalleerd. Alleen als ik mijn netwerk op wil doet hij het niet. Als ik een andere kaart, 3com of een andere chinese merk, dan doet hij het prima met dezelfde instellingen. Ik heb nieuwste drivers en alles natuurlijk allemaal geprobeerd. Waar kan dit aan liggen? Windows XP en Windows.NET server trouwens.

Verwijderd

waarom gebruik je een Realtek kaartje als je een 3com kaart hebt ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die 3com in een andere PC nodig. Heb trouwens met 3 verschillende PCs geprobeerd, met verschillende MBs en zo.

Verwijderd

Als een realtek kaartje gebruikt onder windows 98 dan kan het soms wel een half uur duren voordat je iemand op je netwerk ziet. Als je de melding "kan het netwerk niet doorzoeken" krijgt dan moet je je IP adress eens veranderen want het kan zijn dat windows het IP adress gekoppeld heeft aan de 3com kaart. Als je de foutmelding niet krijgt dan moet je met je DOS promt eens pingen naar het IP van de andere PC.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:33
Het kan met alle kaarten ongeveer n uur duren voordat je iemand op het netwerk ziet, dat heeft met CIFS te maken, niet met de netwerkkaart.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:52

-ET-

Phone Home

probeer eerst eens te pingen kijk of dat gaat. Als dat niet gaat is gewoon je kaartje brak denk ik.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ping ook de kaart zelf 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert te pingen en zo en dat lukt ook niet. Als ik een andere realtek kaart erin zet, dan doet hij het wel. IP addressen zijn allemaal handmatig ingevoerd en niet per kaart gekoppeld. Ik zal eens proberen om hem een tijdje aan te laten. Netwerkkaart naar zichzelf laten pingen lukt trouwens gewoon.

Verwijderd

is er voor dat kaartje geen config tooltje a-la 3Com??
Dus dat je in DOS al wat settings kan setten??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, dit is wel vaag, ik heb hier ook een aantal Safeway (wat nu SWEEX is) Realtek kaartjes en die werken direct onder zowel 2k als XP.

Je zegt dat het kaartje zelf herkent wordt en geinstalleerd wordt door XP. Probeer eens de driver te veranderen met de driver die staat op de diskette, als hier XP drivers op staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een probleem, hij pakt de driver die op de diskette zit en die op internet te vinden is helemaal niet. zegt dat de originele driver beter is en installeert het niet. Kan ik dit "overriden?"

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet zeker of het een Realtek kaartje is. Dit staat er op de chip: BC001 0229AH72P1

Kaartje zal wel niet stuk zijn, ik heb er 4 geprobeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 17:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 17:54:
Ik weet dus niet zeker of het een Realtek kaartje is. Dit staat er op de chip: BC001 0229AH72P1

Kaartje zal wel niet stuk zijn, ik heb er 4 geprobeerd.
Verkeerde driver, lijkt me dan.

Ik heb ff op die BC001 gegoogled en vond dit:
Fast Ethernet Surecom EP-320X-S PCI UTP BC001 card, 10/100 Mbps.
Lijkt dat er een beetje op?

Oslik blyat! Oslik!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, die XP 'beveiliging' kan je overriden ja, dan moet je kiezen bij de driverinstallatie om een driver te kiezen uit een lijst o.i.d. (het is een lange tijd terug dat ik XP heb gedraait). Dus je moet XP niet laten zoeken naar compatible drivers maar er dus zelf een uitkiezen.

Ik was er al bang voor dat je last had van die beveiliging bij het installeren van de drivers. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Laurent op 23-12-2002 19:26 ]

Pagina: 1