Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 14:42:
Tzijn geen internetsignalen, maar gewone telefoonsignalen (met de normale telefoon, kennen jullie hem nog?

) Ik heb beneden een telefooncontact staat (2 wijd boven, 2 smal onder), die wil ik naar boven brengen mbv het thuisnetwerk dat ik hier heb draaien. Dit zou toch mogelijk moeten zijn, zonder een prog te hoeven schrijven?
Dat is allesbehalve simpel. Je computer snapt niets van die (analoge) telefoon-signalen. Je moet dus :
a) die analoge signalen in digitale signalen omzetten (dat doet een modem voor je);
b) die digitale signalen je computer inkrijgen (gewoonlijk doe je dat met een seriele poort);
c) die digitale signalen doorsturen naar je andere computer;
d) die daar weer uit de computer naar een modem sturen;
e) het modem converteert ze weer naar analoge signalen.
Omdat je voice-signalen, en niet data-signalen, wilt overbrengen, zullen die modems voice moeten ondersteunen, maar dat is een normaal feature van de betere 28k8 en snellere modems.
De functionaliteit van b) en c) combineert zich in een terminal-server, en er zijn ook dialup-ethernet-modems, die a)-c) doen (veel gebruikt in dialup-centers en BBS-en); het is mogelijk dat er programma's bestaan die de terminal-server functionaliteit bieden op een normale computer, maar ik ken ze (nog) niet.
Ik ken echter geen enkel programma dat de functionaliteit van d) ondersteunt.
Ofwel, toch een kabeltje trekken, wat jij wilt is verschrikkelijk tricky.