Toon posts:

[html]vage ruimte tussen menu en scrollbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff een nieuwe layout voor me site gemaakt, maar als ik hem in ie 6.0 res. 800*600 open dan heb ik een probleempje dat ik maar niet verholpen krijg. Het zit zo. als ik een nieuw scherm open en http://members.lycos.nl/gbook/index2.php in tik krijg ik tussen het menu en de scrollbar een kleine ruimte. (als ik gewoon op de link klik niet). dit ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gbook/1111.gif

maar als ik nou op f5 druk is die ruimte weg, mijn tabel is 100% breed dus eigenlijk zou ik die weg moeten hebben. Dit krijg ik alleen voor elkaar door de tekst "12/23 - Today I made...." te verwijderen. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

crisp

Devver

Pixelated

Hier in IE6 zie ik het probleem niet, maar haal eerst eens je HTML door de validator want er klopt geen hout van ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 23 december 2002 @ 12:58:
Hier in IE6 zie ik het probleem niet, maar haal eerst eens je HTML door de validator want er klopt geen hout van ;)
ander probleem, frontpage heeft dit gebakken en de validator accepteert dit niet :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 13:00:
[...]

ander probleem, frontpage heeft dit gebakken en de validator accepteert dit niet :P
Ga er dan eerst maar voor zorgen dat 'ie wel door de validator heenkomt; mogelijk is je probleem dan ook opgelost ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 23 december 2002 @ 13:05:
[...]

Ga er dan eerst maar voor zorgen dat 'ie wel door de validator heenkomt; mogelijk is je probleem dan ook opgelost ;)
k, ik ga ff met coffeecup proberen

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 21:04
Jongens jongens jonges... maak die jongen toch niet zo gek met Validators en die onzin.

Dit is gewoon een vreemd 'bugje' dat al sinds IE4 in Internet Explorer zit. Het heeft te maken met het feit dat hij geen Margins aan de boven-/zijkant heeft en een tabel als breedte 100% heeft gemaakt.

Bij iedere resolutie zal je deze kleine opening krijgen als je het adres intikt. Zodra je echter op 'vernieuwen' klikt is de opening weg. Niets aan te doen, jammer dan.

Het 'probleem' bestaat al jaren en is niet op te lossen (behalve dan even op vernieuwen klikken).

Ik heb hetzelfde op www.tendollection.com. Als je daar naar onder scrollt, zie je ook een opening (inderdaad, weer 0 margin, en een tabel van 100% hoog). Klik op vernieuwe en de opening is weg.

Iets dat soms wil werken is als je geen 0 margins instelt. Maarja dan heb je sowieso die randjes die je net niet wil, maar wel overal in ieder geval :)

(Ennuh, nee, Tendollection komt ook niet door de validator maar so what... hij werkt :))

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
redah schreef op 23 december 2002 @ 13:25:
(Ennuh, nee, Tendollection komt ook niet door de validator maar so what... hij werkt :))
Als je site door een validator heen komt weet je over het algemeen dat hij goed werkt (en blijft werken) in het meerendeel van de browsers. Ook voorkom je daarmee vaak, dus niet altijd, vage problemen (zoals hier).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Shagura schreef op 23 december 2002 @ 13:33:
[...]

Als je site door een validator heen komt weet je over het algemeen dat hij goed werkt (en blijft werken) in het meerendeel van de browsers. Ook voorkom je daarmee vaak, dus niet altijd, vage problemen (zoals hier).
Ik denk dus dat het probleem wel degelijk op een normale cq nette manier op te lossen is; echter werk ik dan liever al met goede code, dan dat ik eerst brakke code moet gaan opknappen. Dat ik vakantie heb wil niet zeggen dat ik niets beters te doen heb ;)

Intentionally left blank

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 21:04
Okee, dan stel maar eens volgens W3 een pagina op.. met codering aangegeven en doctype en al die onzin... en dan zet je de pagina marges op 0 (al geloof ik dat dat niet eens toegestaan is volgens W3) en dan maak je een tabel van 100%.

Dus doe eens alleen maar dat.... en je krijgt nog steeds hetzelfde 'probleem'.

En sja, hoe bouw ik een site? Ik kijk naar wat mijn bezoekers gebruiken... als ik zie dat gewoon 83% IE6 al gebruikt, en dan nog eens 9% IE5.5.... dan ga ik geen moeite doen en een heel ontwerp verknallen voor die paar Netscape/Mozilla/Opera gebruikers

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

redah schreef op 23 December 2002 @ 13:43:
Okee, dan stel maar eens volgens W3 een pagina op.. met codering aangegeven en doctype en al die onzin... en dan zet je de pagina marges op 0 (al geloof ik dat dat niet eens toegestaan is volgens W3) en dan maak je een tabel van 100%.

En sja, hoe bouw ik een site? Ik kijk naar wat mijn bezoekers gebruiken... als ik zie dat gewoon 83% IE6 al gebruikt, en dan nog eens 9% IE5.5.... dan ga ik geen moeite doen en een heel ontwerp verknallen voor die paar Netscape/Mozilla/Opera gebruikers
http://www.crisp.demon.nl/table.html
W3C gevalideerd, en ik zie het probleem niet. Niet in IE5.5, niet in IE6, niet in Mozilla, niet in Opera7 :)

Intentionally left blank

Verwijderd

maak die doctype dan ook meteen maar XHTML strict

oh en crisp.. tabellen zijn toch alleen voor "table data", niet voor opmaak? ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 14:25 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

redah schreef op 23 December 2002 @ 13:43:

ghehe, da's tegen het zere been van veel devvers hier :P
om DTD onzin te noemen is al een fraaie opmerking...
dan ook nog zeggen dat margins niet op 0 gezet zouden mogen worden..
En een tabel op 100%..wanneer heb je dat nodig dan?

nee, typisch geval van een thuis-html'er... ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

nog nooit gehoord van de quirk mode van de huidige browsers zeker? Doctype is zeer belangrijk. (box model bijvoorbeeld). En al wil je geen support voor Mozilla, als jij je site XHTML maakt en je opdrachtgever komt om een PDA versie vragen, ben je blij dat je gekozen hebt voor een XHTML (volgens de specs dus) site, ipv weer de hele site opnieuw te moeten maken, kun je volstaan met simpele aanpassingen.

Meer hier over
Pagina: 1