[ECS K7s5a] WXP herkent Lan/sound, maar geen geluid/netwerk

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Ik heb een ECS K7s5a en die heeft het altijd ok gedaan. Alleen, ik heb niet zo lang geleden de bios ge-update en sindsdien heb ik hetvolgende probleem:

De netwerk en soundmogelijkheid staat aan, wordt ook herkend onder windows, lijkt het perfect te doen..... MAAR..... ik hoor niks en heb geen internet. Ik heb er al een andere geluidskaart en netwerkkaart ingestopt en dat werkt perfect.

Wat is hier aan de hand? Het lijkt me geen windows probleem, maar een ECS probleem, het is vreemd dat alle onboard-apparaten het niet doen.....

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je na je bios update wel alle onboard apparaten aangezet?
Heb je oude bios geprobeerd?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Ik neem aan dat je wel de (juiste) drivers hebt geïnstalleerd?

Verwijderd

Heb het ook gehad maar na de drivers te installeren met de bijgeleverde cd-rom was het opgelost. Als dat niet helpt een ander bios proberen.
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm de onderste zijn de officieel de bovenste zijn ervan cheepo overclocking biosen

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 13:29 ]

• M_V
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 13:04:
Heb het ook gehad maar na de drivers te installeren met de bijgeleverde cd-rom was het opgelost. Als dat niet helpt een ander bios proberen.
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm de onderste zijn de officieel de bovenste zijn ervan cheepo overclocking biosen
Ik heb de drivers genomen van de site (en de standaarddrivers van XP voor de NIC) en ik heb de nieuwste cheepobios geinstalleerd (eerst die van 7-11 en omdat hij zo vaag bleef doen heb ik gekeken of er ondertussen een upgrade was, en jawel, eentje op 7-12, die zit er nu op). Misschien toch even een oude originele bios nemen ofzo....

In hoeverre had jij dezelfde problemen, ook wel goed geinstalleerd maar toch geen geluid? Winamp speelt zelfs gewoon vrolijk af, het lijkt wel of ik het verkeerde gat heb genoemen met mijn stekkertje......

Verwijderd

Dr is ook zo'n utility op de ecs site waarmee je "mac adres van je netwerkkaart repareeert".
Die ook al geprobeert?

heb je ook andere OS'en op je pc? Wat doet het onder linux?

Verwijderd

Rudy_V schreef op 23 december 2002 @ 14:44:
[...]

In hoeverre had jij dezelfde problemen, ook wel goed geinstalleerd maar toch geen geluid? Winamp speelt zelfs gewoon vrolijk af, het lijkt wel of ik het verkeerde gat heb genoemen met mijn stekkertje......
Dus je hebt de drivers voor de sis 7012 wave geïnstaleerd???
dan wetek het ook niet, daarna werkte het bij mij wel.
heb je onboard sound enabeld in je bios?? anders bios is resetten met de jumpers.

Verwijderd

Rudy_V schreef op 23 December 2002 @ 12:40:
heb er al een andere geluidskaart en netwerkkaart ingestopt en dat werkt perfect.
Waarom laat je die er dan niet insteken????

• M_V
JEEEE! Het is me gelukt om het geluid aan de praat te krijgen! Dat was eigenlijk het belangrijkste dus ik ben weer blij.

Inderdaad had ik gewoon verkeerde drivers geinstalleerd. Het probleem is dus in het kort dat er twee versies van de K7s5a zijn, een met een C-media chip en een met een Sis audiochip. Daar zitten dus kennelijk (?) ook twee verschillende cds bij, . Ik heb overal en nergens ongeveer 4 k7s5as liggen, dus de verkeerde cd gepakt, daarom werkte die tip van die cd niet |:(.

Het vreemde is dat je met de Sis chip (wat ik dus had) zonder problemen de c-media zooi kan installeren.

De oplossing is dus (voor het geluid): kijk op je mobo welke chipset je hebt en installeer de GOEDE drivers
Pagina: 1