Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Window probleem

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 15:19
Ik ben bezig met een window voor in mn kast, ik heb een mooie uitgezaagd en dat is ook het probleem niet. Het probleem ligt bij het plexi wat erin moet. Ik heb al 2 pogingen gedaan om het plexiglas uit te zagen maar ook gister weer brak het plexi, net toen ik nog 5 cm moest :(
Ik gebruik speciale zaagjes voor plexi, en ik zet mn zaag op de allerlaagste stand, maar het wilt niet echt.
Iemand enig idee of het aan het plexi kan liggen wat ik gebruik, en of er speciale soorten zijn oid die het beter doen, of ligt het aan de manier van zagen?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Je moet de zaag niet op langzaamst zettuh denk ik. En natuurlijk niet te snel willen maar rustigaan doen.

(Hiir mij nou praten ik heb 0,0 ervaring ermee. Ben af en toe wel technisch)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Is het echt plexi (hard en dik), of is het acrylglas (dun en buigbaar)?

Acrylglas kan je snijden (en daarna evt breken). Plexy zul je wat voorzichtiger mee moeten omgaan, gebruik anders een handzaag(je).

System specs

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

talin

ES-MA

of zorg dat hetgene wat je niet moet zagen geklemd ligt .
2 plankjes die vastklemmen en dan een zaaggleuf van een cm of 5 open laten daar waar je moet zagen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
volgens mij kan je beter een figuurzaag gebruiken :)

Verwijderd

ik had het toendie tijd
met een decoupeerzaag gedaan met een ijzerzaagje erin })
waarmee ik ook een window heb gemaakt

Verwijderd

Ik heb een decoupeerzaag gebruikt met een grove houd zaag.
En dan vrij snel zagen, dat ging aardig goed.
Met een ijzerzaagje smelt het plexi en zit het achter je zaag gelijk weer vast.

• ravenger
Hmm, dus sneller zagen of met een figuurzaagje? :) zal eens een poging wagen zo heheh

Verwijderd

Ik zelf doe eerst altijd nog een laag tape over het gedeelte waar ik moet zagen en nog nooit problemen gehad.(misschien helpt het ook bij jou)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Grove hout zaag? Breekt het dan niet snel? Een tapeje lijkt me ook nog wel een optie.

Verwijderd

Ik zelf gebruik een piranha HCS 130-1 1 zaagje en heb lenax exell d sheet plex.glas. :*) werkt goed

Verwijderd

heb "industrieel" plexiglas van 8mm achter me window! :)
Alleen het probleem met zagen was dat mijn decoupeerzaag maar 2 standen kent... snel en super snel! :)

Dus het plexiglas smolt achter het zaagje weer aan elkaar! :)
Maar je hebt dan een breuklijn dus gewoon oop gaan staan! :)

Neem dus dikker plexiaglas of wees voorzichtiger! :P

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

hoge snelheid werkt het best, en dan met een fijn ijzerzaagje. Pas op dat je plexi niet gaat klapperen, wat gebreurt als je snelheid afneemt.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Ik zelf gebruik een hand-houtzaag, werkt goed. Maar is denk ik idd afhankelijk van materiaal..

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Idd, met een hogere snelheid en een fijn zaagblad. En dan zachtjes tegen de deco-zaag duwen. Laat de zaag het werk doen. Niet de zaag door de plaat willen duwen, laat hem rustig erdoorheen gaan. Dan zou het plexiglas eigenlijk niet mogen breken.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

wat Pastasaus zei is nog niet eens zo'n gek idee. een figuurzaagje. dan heb je niet die druk op het plexiglas wat een zaag en decoupeerzaag wel heeft.

Iniedergeval een handzaagje pakken. niets iets electrisch.. dan zou het gewoon moeten lukken zonder dat het plexiglas breekt.
Dat geeft trouwens denk ik ook wel een mooiere afwerking.

Veel success iniedergeval.

• ravenger
Woei, ik heb em uitgezaagd nu zonder probs en hij zit er inmiddels in met veel pijn en moeite :7. Wat ik gedaan heb is eerst de window afgetekend op plexi (zijpaneel op plexi gelegd en met een ijzeren ringetje mooi 2 a 3mm van de rand af afgetekend, vervolgens alle zaaglijnen aan beide zijden afgeplakt met plakband en gezaagd op hogere snelheid. Kwam er in 1x zonder probs mooi uit.
Enige probleem wat ik had is de window in het zijpaneel zetten, ongeveer half uurtje over gedaan :7
thx all ;)

ps. Misschien iets voor de faq? :)

• PilatuS
  • Niet online
zoals ik het gedaan heb is het plexi ergens op een rand leggen met het stuk dat eraf moet over de rand heen en dan 1x flink slaan en het is gelukt

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Ik denk ook dat dat afplakken van je zaag-snede een hele goede oplossing is geweest. Mij is altijd geleerd dat de kans op scheuren dan zeer sterk verminderd.

Maar Gefeliciteerd dat het je is gelukt, nu mooi afwerken en dan: PICS ;)

Ceci n'est pas une signature!

• Daklem
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

PilatuSSS schreef op 23 December 2002 @ 16:12:
zoals ik het gedaan heb is het plexi ergens op een rand leggen met het stuk dat eraf moet over de rand heen en dan 1x flink slaan en het is gelukt
FAQ @ Dit Topicje :P

Verwijderd

mischien gewoon glas gebruiken . heb ik ook omdat dat plexi heel snel vies word vind ik

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 14:30
Hoe gaatje voor 8 cm Fan in plexiglas maken dan?

www.digireflex.nl

Verwijderd

beter dat het nu gelukt is .
Ik wacht ook op je pics. :9

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Graaf_slis schreef op 23 december 2002 @ 16:32:
Hoe gaatje voor 8 cm Fan in plexiglas maken dan?
2 mogelijkheden eigenlijk: of je pakt een figuurzaag, boort een gaatje in het midden en dan naar de rand toe, of je gebruikt een dremel en volgt dezelfde procedure die ook in de faq staat voor window's en blowholes :)

Ik gebruik zelf altijd een ijzerzaag voor plexi, en dan aan minstens 1 kant goed vastklemmen met een plankje, werkbank en lijmklemmen. Nog nooit wat gescheurd :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 09:09
gewoon decoupeerzaag met ijzerzaagje erin en hoge stand, werkt bij alle soorten plexi. En niet er doorheen raggen, maar rustig aan zagen. Probeer Lexan eens, dat is veel harder dan plexi of acryl. Een figuurzaag doet het ook nog steeds prima.
Pagina: 1