geleidt koelpasta stroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 21:19
Hallo,

Ik heb hier wat titan silver grease koelpasta liggen, en ik vroeg mij af of dat stroom geleidt. Volgens mijn multimeter niet, maar volgens mijn multimeter geleidt potloodstreep ook geen stroom, en dat doet het toch zeker wel.

Halfgaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als er echt zilver in zit, geleid dit stroom ja.
Ik weet niet hoe dat bij titan zit, maar het lijkt me dat daar ook zilver in zit en dus stroom geleid.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Stom, tuurlijk geleid t niet man ga je geleidende pasta op je core smeren dan ben je lijp hey. 8)7

Ik heb t nog ff geprobeerd voor de zekerheid.
Beetje AS3 op me tafel multimeter erin geen geleiding.

ene ik weet niet wat voor multimeter je hebt maar hier geleid een potlood (wel een met grafiet erin ) nogsteeds hoor

[ Voor 23% gewijzigd door Tjaps op 23-12-2002 12:55 . Reden: iets vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

Shunt

Boe

The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 12:51:
Stom, tuurlijk geleid t niet man ga je geleidende pasta op je core smeren dan ben je lijp hey. 8)7

ene ik weet niet wat voor multimeter je hebt maar hier geleid een potlood (wel een met grafiet erin ) nogsteeds hoor
:X :X wel eens van Artic silver gehoord :X die gelijd ook hoor :P mare wrom zou er ELECTRO geleidende pasta tussen core en koeler :/ de core is afgeschermt hoor :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

eu AS3 IS Artic silver en dat geleid NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Het boeit iig niet of je iets geleidends op je core smeert, want daar loopt geen stroom ofzo. Er zitten zilverdeeltjes in dus het lijkt me dat AS gewoon stroom geleidt, maar ik heb het nooit nagemeten ofzo.

offtopic:
CS addict

[ Voor 10% gewijzigd door Repeat op 23-12-2002 13:35 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ik dus wel :)
maare ik bedoelde eigenlijk dat als je op je proc aan de gang gaat met geleidend spul (electro geleidend niet warmte) dat je dan moet uitkijken dat je niet op de bruggen knoeit maarja beetje verkeerd begrepen denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

Shunt

Boe

The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 13:29:
ik dus wel :)
maare ik bedoelde eigenlijk dat als je op je proc aan de gang gaat met geleidend spul (electro geleidend niet warmte) dat je dan moet uitkijken dat je niet op de bruggen knoeit maarja beetje verkeerd begrepen denk ik zo :P
idd dan moet je uit kijken ook met as want dan verkloot je nog je proc geloof me maar ;) kheb het zelf zien gebeuren :P
btw as III gelijd wel maar op een andere manier ;) het werkt als een condensator ;) mare

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 13:22:
eu AS3 IS Artic silver en dat geleid NIET.
volgens mij staat zelfs op de site van hun dat het wel geleidt...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
het is arctic silver en het geleid heel goed..

warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Maku

Derp

Als het goed is ook stroom want je mocht het niet op je level 1 krijgen ... tijdje geleden toen we nog met tb's zaten en zaten te kutten met Arctic 1 & 2 ... toen was er een persoon die het op ze mobo had gekregen en die is toen doorgebrand ... lijkt me heel goed kunnen want er zit 99.9 % zilver in

[ Voor 64% gewijzigd door Maku op 23-12-2002 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

justifire

Shut up and squat !!

artic silver geleid wel degenlijk stroom !!!
Heb dit eens op mijn ram van mijn videokaart gemorst, kreeg er heel kleurrijk beeld van:)
Netjes schoongemaakt en hij draaide weer als een zonnetje.
Heb het ook eens met een multimeter getest, resultaat 0,0
Denk dat het alleen een probleem vormt als 1 zilverdeeltje contact maakt met 2 contactpunten. De zilverdeeltjes onderling raken mekaar misschien niet ???
Heb hier niet echt op door geexperimenteerd.
Heb uit ervaring dus wel begrepen dat je er voorzichtig mee om moet springen.
Overigens gewone standaard koelpasta (zonder zilver) of artic aluminia geleid niet.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Het geleid heel goed, vraag maar aan m'n kapotte cpu :{
Nee, kuisen wou ook niet meer helpen

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
justifire schreef op 23 december 2002 @ 19:05:
artic silver geleid wel degenlijk stroom !!!
Heb dit eens op mijn ram van mijn videokaart gemorst, kreeg er heel kleurrijk beeld van:)
Netjes schoongemaakt en hij draaide weer als een zonnetje.
Heb het ook eens met een multimeter getest, resultaat 0,0
Denk dat het alleen een probleem vormt als 1 zilverdeeltje contact maakt met 2 contactpunten. De zilverdeeltjes onderling raken mekaar misschien niet ???
Heb hier niet echt op door geexperimenteerd.
Heb uit ervaring dus wel begrepen dat je er voorzichtig mee om moet springen.
Overigens gewone standaard koelpasta (zonder zilver) of artic aluminia geleid niet.
aluminia, zit daar niet aluminium in? En alluminium geleid want het is een metaal. Of zit ik fout dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

http://www.arcticsilver.com/arctic_alumina.htm

Electrical Insulator.
Arctic Alumina Compound is a pure electrical insulator, neither electrically conductive nor capacitive.

Arctic Alumina bevat zilver noch aluminium. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
Negligible electrical conductivity.
Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 3 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.)
Het geleidt dus wel :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 16334 schreef op 23 December 2002 @ 20:21:
http://www.arcticsilver.com/arctic_alumina.htm

Electrical Insulator.
Arctic Alumina Compound is a pure electrical insulator, neither electrically conductive nor capacitive.

Arctic Alumina bevat zilver noch aluminium. :)
weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 12:51:

Wie is er hier nou stom?? Of leip?

AS3 geleidt als de ziekte... smeer maar op je mobo..zullen we zien of het wel of niet geleidt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Epsilon

Anoniem: 5897 schreef op 23 December 2002 @ 20:56:
[...]

Wie is er hier nou stom?? Of leip?

AS3 geleidt als de ziekte... smeer maar op je mobo..zullen we zien of het wel of niet geleidt >:)
het geleid wel, maar wat je doet is een slecht voorbeeld. Het is nl niet zo dat het gehele kortsluitingen en geleidende banen creëerd. Het kan net ff dat extra beetje geleiding zijn (wat water, olie of whatever ook kan zijn) dat de kortsluiting veroorzaakt.

Het geleid idd wel, kan ook niet anders. Maar het is maar erg minimaal. Alleen onder zeer hoge druk (al zou je het willen krijg je dat zonder de nodig apparatuur nouwelijks voor elkaar).

AS is er voor gemaakt om thermisch te geleiden en electrisch te isoleren. Met zoveel zilver krijg je dat natuurlijk nooit voor elkaar. Maar het is ze best aardig gelukt.

Je proc kan er iig niet van kapot als je het een beetje normaal gebruikt. Ik bedoel dus gewoon op de core smeren (nogmaals, flinterdun) en niet op de contacten ernaast. Anders ff met een beetje spirites eraf halen.

Een potlood streep geleid vele malen meer dan AS dus zo erg is het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

AS3 geleidt idd stroom.... Arctic Alumina daarentegen niet :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

pcies, maar Artic Alumina geleid warmte weer iets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
In het Titan silver grease dat ik dus heb zit geen zilver, maar alleen zilveroxide. Ook nog andere metaal oxides. De grote vraag is dit: Ik heb een waarschijnlijk kapotte thunderbird 1GHz hier. TOen ik mijn nieuwe cpu erin heb gepropt, wou ik de oude maar bewaren, wie weet doet hij het toch nog. Voordat ik hem in het doosje deed, ging ik hem schoonmaken. Toen is er dus titan silver grease op de bruggen gekomen. Het is dus maar beter niet te proberen of hij het nog doet?

En nog iets: Pierre-oord. Je zei dat het resultaat 0,0 was. 0,0 ohm? Dat is namelijk erg goed geleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Epsilon schreef op 23 december 2002 @ 22:22:
[...]

het geleid wel, maar wat je doet is een slecht voorbeeld. Het is nl niet zo dat het gehele kortsluitingen en geleidende banen creëerd. Het kan net ff dat extra beetje geleiding zijn (wat water, olie of whatever ook kan zijn) dat de kortsluiting veroorzaakt.

Het geleid idd wel, kan ook niet anders. Maar het is maar erg minimaal. Alleen onder zeer hoge druk (al zou je het willen krijg je dat zonder de nodig apparatuur nouwelijks voor elkaar).

AS is er voor gemaakt om thermisch te geleiden en electrisch te isoleren. Met zoveel zilver krijg je dat natuurlijk nooit voor elkaar. Maar het is ze best aardig gelukt.

Je proc kan er iig niet van kapot als je het een beetje normaal gebruikt. Ik bedoel dus gewoon op de core smeren (nogmaals, flinterdun) en niet op de contacten ernaast. Anders ff met een beetje spirites eraf halen.

Een potlood streep geleid vele malen meer dan AS dus zo erg is het echt niet.
Volgens mij kent iedereen het plaatje wel waar een n00b ff AS op zn proc had gedaan (de hele proc dus!). Die was dus mooi stuk.
Mijn eerste vga kaart die een beetje snel was ging er ook aan dood (gemorst). Ga er dus maar vanuit dat het genoeg geleidt om de boel te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 06-06 14:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik weet zeker dat AS geleid ik heb er 3 maanden gelden me radeon 9700 pro mee om zeep geholpen door net naast het geheugen een druppeltje te laten vallen ook na een goede schoon maak beurt gaf de videokaart geen beeld meer. :'(

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
halfgaar schreef op 23 December 2002 @ 23:46:
In het Titan silver grease dat ik dus heb zit geen zilver, maar alleen zilveroxide. Ook nog andere metaal oxides. De grote vraag is dit: Ik heb een waarschijnlijk kapotte thunderbird 1GHz hier. TOen ik mijn nieuwe cpu erin heb gepropt, wou ik de oude maar bewaren, wie weet doet hij het toch nog. Voordat ik hem in het doosje deed, ging ik hem schoonmaken. Toen is er dus titan silver grease op de bruggen gekomen. Het is dus maar beter niet te proberen of hij het nog doet?

En nog iets: Pierre-oord. Je zei dat het resultaat 0,0 was. 0,0 ohm? Dat is namelijk erg goed geleidend.
Ik zei niks :? :? ik denk dat je iemand anders bedoelt kijk maar :? :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dark Angel schreef op 24 December 2002 @ 16:38:
Ik weet zeker dat AS geleid ik heb er 3 maanden gelden me radeon 9700 pro mee om zeep geholpen door net naast het geheugen een druppeltje te laten vallen ook na een goede schoon maak beurt gaf de videokaart geen beeld meer. :'(
Mag ik ut oude kaartje hebben? Dok ik wel verzend kosten handig om andere misschien te repareren ooit en lekker op te oefenen met solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Oeps, ik bedoelde inderdaad justifire? Als je er nog bij bent: Je zei dat je pasta 0,0 geleidt. Is dat 0,0 ohm? Dan geleidt het namelijk erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 06-06 14:50

Dark Angel

Corvette LS Power

pierre-oord schreef op 24 December 2002 @ 17:03:
[...]

Mag ik ut oude kaartje hebben? Dok ik wel verzend kosten handig om andere misschien te repareren ooit en lekker op te oefenen met solderen :)
Dat zal niet gaan kaart is opgelapt en terug gebracht naar de winkel en gezecht dat het een bekent ati 8x agp probleem was >:) dus heb ik een nieuwe gehad.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63847

Jah het geleid wel, ik heb er een keer een xp 2000+ mee opgeblazen!,

en waarom zou je het niet tussen je core en koelblok smeren, als je je koelblok direct op je core drukt dan geleid het ook hoor, dus geen verschil. de pasta is er voor een beter geleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

justifire

Shut up and squat !!

Dark Angel schreef op 24 december 2002 @ 16:38:
Heb je hem ok schoongemaakt met pure alcohol??
Werkte hier uitstekend. En anders gecondoleert man, is best wel een groot verlies :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1