Toon posts:

[Win2k] DMA aanzetten niet mogelijk. *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc, waar win2000 sp3 op staat, mist het tabblad "Geavanceerde instellingen" onder "Eigenschappen" van het Primair en Secundair IDE-kanaal. Hierdoor is er geen mogelijkheid tot aanzetten van DMA.

Dit terwijl het wel zou moeten werken, want het mobo (MSI 850) ondersteund dit wel. Bij mijn vorige install werkte het ook goed, tabblad was toen wel aanwezig en DMA stond aan.

In de BIOS staat alles over DMA en PIO op auto, omdat ik dat vorige keer ook heb gedaan. Verder heb ik net als vorige keer de Intel INF Chipset Utility geinstalleerd.

Ik begrijp niet dat ik nu het tabblad moet missen. Iemand een tip hoe ik het terug krijg?

Verwijderd

dat tapblad heb ik ook niet terwijl in een andere win xp pro wel eentje heb zien zitten . begrijp ik ook niet hoe het kan.
maar je kan dma aanzetten door powerdvd te installeren. Die zet namelijk dma zelf aan

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal PowerDVD wel installeren, maar zou toch graag dat tapblad terug zien.

Wat regelt het wel/niet zien van het tabblad? De BIOS staat daar waarschijnlijk los van. Dan blijft iig over de Intel INF Chipset Utility, maar die regelt volgens mij niet dingen als DMA/PIO. Aan win2000 ligt het ook niet, want ik heb exact dezelfde cd als vorige keer.

Een herinstallatie vind ik ook iets te rigoureus omzo maar ff te proberen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
heb je IDE drivers geinstalleerd?
dat had ik ook is gedaan (AMD chipset) en toen kon ik het ook niet aanzetten (maar bleek wel aan te staan)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Nee IDE drivers heb ik niet geinstalleerd, zou niet eens weten welke drivers ik zou moeten hebben en waar ik ze moet downen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ze zouden bij je mobo drivers moeten zitten (www.intel.com)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Heeee, hebbes.

Ik heb naast Intel INF Chipset Utility ook IAA geinstalleerd (ook van Intel dus). Als ik dat prog opstart, kan ik oa zien of DMA aan staat, hetgeen het geval is. Er is geen mogelijkheid tot aan/uit zetten, maar als ik dat wil, zal ik het prog wel uninstallen.

Bedankt, BasieP.
Pagina: 1