[3ds max 4.2] Animatie snelheden

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ergens een reply van oogst gelezen, gaat over een camera-pad :

[Ik neem aan dat je met een path-constraint-animatie werkt. Als dat niet zo is, laat maar weten. In ieder geval: de snelheid wordt berekend als het aantal vertices dat per frame wordt afgelegd, dus veel vertices dichtbij elkaar betekent een trage snelheid, want er wordt constant bijvoorbeeld 1 vertex per frame afgelegd. Dit los je op door op de 'constant velocity'-knop te drukken. Dan gaat het niet om het aantal vertices, maar om de werkelijke snelheid.]

Ik ben ook bezig met een animatie, en ondervind ook problemen met snelheid, is er ook een handmatige instel gereedschap, waar ik bijv de snelheid in maateenheid/sec kan instellen ofzo? ik wil nl gewoon een loopsnelheid hebben (liever nog langzamer)

Of moet ik meer vertices (Knooppunten van de polyline toch?) maken?? en hoe zit dat met het bochtwerk, dan gaat het immers sneller? zijn er daar ook oplossingen voor?

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:26
het bochtwerk gelijk trekken is juist de knop constant velocity en het bijhorende "normalize time" vinkje.
je snelheid kun je tweaken door alle keys te selecteren in je trackview en dan de scale optie te gebruiken (staat standaard op move keys maar je kunt ze ook scalen, zit ergens midden bovenin je trackview venster)
voor zover ik weet is er geen oplossing voor om afstand per tijd in te stellen. misschien zijn er scripts voor.