Laatst had ik een nieuwe Maxtor 40 GB hdd gekocht (7200 rpm).
Wat e opviel was dat deze hdd bij een koude boot zachte kleine tikjes maakte.
- Heb de IDE kabel er toen afgehaald en opnieuw geboot, nog steeds die zachte tikjes.
- Voeding vervangen ( heb nu een q-tec 300 watt) , bood geen resultaat.
- Maxtor tool gedraaid, vond eerst geen errors, maar na een tijdje gelukkig wel :-)
Ok HDD ligt hiero dus al een aantal weekjes netjes ingepakt (moet nog versturen naar maxtor) Ik heb tijdelijk een oude seagate 4gb in me systeem gezet.
Ging vandaag ff al het stof uit de pc zuigen. Zet daarna weer de pc aan om alle fans te checken. En je raadt het al , uit die oude Seagate HDD komt exact hetzelfde geluid. (kleine tikjes alsof je met de punt van een potlood op houten tafel tikt) .
Waar kan dit door komen? Die Seagate heeft overigens wel bad sectors, maar had hier eerder geen last van.
kan het door het moederbord komen? Pc'tje loopt overigens wel stabiel.
Moederbord: QDI Brilliant 1s met Intel BX chipset
Processor: Pentium 3 450
geheugen: 256 sd-ram
Harde schijf: 4 gb
Videokaart: Gf 2 mx 400 64 sd ram
Wat e opviel was dat deze hdd bij een koude boot zachte kleine tikjes maakte.
- Heb de IDE kabel er toen afgehaald en opnieuw geboot, nog steeds die zachte tikjes.
- Voeding vervangen ( heb nu een q-tec 300 watt) , bood geen resultaat.
- Maxtor tool gedraaid, vond eerst geen errors, maar na een tijdje gelukkig wel :-)
Ok HDD ligt hiero dus al een aantal weekjes netjes ingepakt (moet nog versturen naar maxtor) Ik heb tijdelijk een oude seagate 4gb in me systeem gezet.
Ging vandaag ff al het stof uit de pc zuigen. Zet daarna weer de pc aan om alle fans te checken. En je raadt het al , uit die oude Seagate HDD komt exact hetzelfde geluid. (kleine tikjes alsof je met de punt van een potlood op houten tafel tikt) .
Waar kan dit door komen? Die Seagate heeft overigens wel bad sectors, maar had hier eerder geen last van.
kan het door het moederbord komen? Pc'tje loopt overigens wel stabiel.
Moederbord: QDI Brilliant 1s met Intel BX chipset
Processor: Pentium 3 450
geheugen: 256 sd-ram
Harde schijf: 4 gb
Videokaart: Gf 2 mx 400 64 sd ram