[ASP] Pagina Logging

Pagina: 1
Acties:

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een logsysteempje gemaakt om te loggen welke pagina's van m'n website het meeste bezocht worden. Ik werk gewoon met Server Variabelen (url, ip, ..) die bij het opvragen van een pagina worden weggeschreven naar een database.

Bij het bekijken van de gegevens viel me op dat oa. de pagina van het nieuws er veel meer tussen staat. Dit komt omdat ik het overzicht van alle nieuws weergeef met deze pagina, maar ook elk individueel nieuwtje (de details) => mbv een parameter die ik meegeef ('nieuws.asp?id=12').

Nu geeft dus de server variabele URL gewoon de url door zonder rekening te houden met de parameter. Bij het bezoeken van 'nieuws.asp' wordt er dus 'nieuws.asp' teruggegeven, maar bij het bezoeken van 'nieuws.asp?id=12' wordt ook 'nieuws.asp' teruggegeven.

Hierdoor wordt het loggen van de pagina's eigenlijk nutteloos. Nu ben ik opzoek geweest naar een manier om toch de hele url (dus incl. de parameter) te loggen maar er is volgens mij geen enkele parameter die deze volledig teruggeeft.

Weet er miss iemand een manier om deze toch op te vragen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Request.Querystring ook meelezen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Blacksnak
Damn, zo simpel...

Ik wist niet dat je met een gewone request.querystring() de hele parameterlijst kreeg voorgeschoteld. Dacht dat je enkel een bepaalde parameter kon opvragen.

Hartelijk dank !

Verwijderd

Mocht je nog meer gaan loggen, kijk dan eens naar gratis analog. Dit biedt o.a. jouw gewenste rapport.

www.analog.cx

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
of je zet IIS logging aan. Is in de eerste plaats sneller, en logt alle relevante gegevens, ook querystring e.d.

• Blacksnak
Thx underscore maar zover wil ik niet gaan. Ik ben deze dingen gewoon allemaal zelf aan het maken om der wat mee bij te leren.

Zneek, niet mogelijk. Ik gebruik een gratis webspace-provider en heb dus zelf geen controle over de server.
Pagina: 1