linkshandige muizen??

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18
ik wil een nieuwe muis gaan kopen, maar alle muizen die mij goed lijken zijn allemaal ergonomisch gevormd voor de rechter hand.

ik ben links, zijn er ook ergonomisch gevormde muizen voor linkshandigen, of moet ik weer zo'n gewone die aan alle kanten hetzelfde is muis kopen??

Verwijderd

ze zijn er wel maar deze kan je bijna nooit kopen in een normale computer winkel, of ze moeten appart bestelt worden. Wat je vaak wel kan doen is naar een office center gaan, die verkopen vaak veel meer ergonomische producten waarbij er ook wel linkshandige verkrijgbaar zijn.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben bang dat de meeste fabrikanten geen linkshandige muizen meer maken.
je zult dus goed moeten zoeken voor een links handige of een 2 handige muis nemen

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Ikzelf heb een Qware Optische (5-knops) muis, gekocht bij de MediaMarkt. Kost 20 Euro en is ook linkshandig te gebruiken.

Ik gebruik (onder WinXP) de drivers voor de MS IntelliExplorer, en dat werkt allemaal prima (kan je ook de functie van de linker en rechter muisknop mee verwisselen).

Afbeeldingslocatie: http://www.pirox.com/nl/productIMG.asp?icon=0&prodID=90

Ik ben bang dat het moeilijk zal worden een 100% linkshandige muis te vinden....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 12:48 ]

Verwijderd

de standaard logitech optikal weel mouse is zowel links als rechts te gebruiken.

chefke muist zowel links als rechts.

Verwijderd

Logitech heeft ook fijne linkshandige muizen.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 12:48:
de standaard logitech optikal weel mouse is zowel links als rechts te gebruiken.

chefke muist zowel links als rechts.
Mja, de meesten zijn van links als recht hetzelfde, en je kan ze zelf instellen als voor links of rechts

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Uit de post van de TS is te lezen dat hij juist een linkshandige wil en niet zo 1 die voor allebei is.

Ik quote: Ik ben links, zijn er ook ergonomisch gevormde muizen voor linkshandigen, of moet ik weer zo'n gewone die aan alle kanten hetzelfde is muis kopen??

Hij wil dus volgens mij een echte linkshandige... |:(

Verwijderd

tsja, ik ben eigenlijk ook linkshandig (kan ook rechts :P) en ik heb ook gezocht naar ergonomische linkshandige muisjes, maar ik heb helemaal niets kunnen vinden. Ik heb wel alleen optische dingen gezocht, maar ook nooit bal muizen tegengekomen. Ik vrees voor je dat het moeilijk gaat worden. Ik doe nu dus maar een 2 handige muis.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55
De logitech optical is geloof ik ook voor de beide handen en een prima muis. Mn broer is ook lninkshandig maar wende snel aan rechtshandig.. misschien een idee ?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:07

icecoolsniper

never run from a sniper!

inderdaad de logitech wheelmouse optical is symmetrisch, dus ideaal ook voor linkshandigen me ma kan er prima mee overweg en die is links

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Keb hier een sigma fm-300 draadloze optische muis en die is voor zowel links als rechtshandig gebruik geschikt. Deze muis is er ook van veelandere merken dus dat wordt waarschijnlijk zoeke :(

[ Voor 28% gewijzigd door DirtyHennessy op 23-12-2002 17:55 ]

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:21
Die standaard Safeway muizen zijn ook voor beide handen geschik d8 ik

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kennis van mij heeft een Logitech MX-300. Fijn muisjes, zowel links als rechtshandig te gebruiken.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

zwaar linkshandige ondergetekende werkt idd het prettigst met een symmetrische muis.... Voordeel: je hebt minder aanpassingsporblemen als je eens een andere muis hebt. Als je nl een volledig linkshandige muis neemt is de overgang naar een volledig rechtshandige erg groot. Ik heb hem gewoon bij Paradit uitgezocht op de tafel met alle muizen bij elkaar.... (het is een logitech 3 knops met balletje). De Asus optische muis bij mijn L3800C was toevallig symmmetrisch, mazzel..... ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC is ook linkshandig

Ergonomisch vormgeven muizen voor linkshandigen zijn inderdaad verdomd moeilijk te vinden, maar er bestaan ook lekker in hand liggende symmetrische muizen. Thuis beschik ik over een heerlijke Microsoft Intellimouse Optical. Ligt best goed in handen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/images/imo_hero.jpg

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18
natuurlijk weet ik dat er erg goede symmetrische muizen zijn, ik gebruik er nu ook een. ik heb trouwens wel de muisknoppen gewoon staan, dus niet omgedraaid, zoals je eigenlijk verwacht van een linkshandige, maar dat is niet echt practisch als je ooit ergens anders bent dan je eigen pc.

ik blijf denk ik toch maar bij mijn oude vertrouwde symmetrische muis, helaas :(

Verwijderd

goed is goed genoeg? Is naturlijk eg persoonlijk. Anders: ga eens via je werkgever of decaan (v/e studie ) langs een anti-RSI adviseur, wellicht heeft die nog tips om het leven achter een PC aangenaam te houden...

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 12:14
Ik ben ook linkshandig, net als mijn pa. Ooit zijn we een keer op zoek gegaan links handige muis en toetsenbord, wel gevonden, alleen een beetje erg duur. De preciese prijs weet ik niet meer, want het was al een heel tijdje geleden. Ik heb zelf een symetrische huis, en ik vind het wel prettig werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 12:49:
Logitech heeft ook fijne linkshandige muizen.
Nope, alleen symetrische muizen die ook geschikt zijn voor linkshandigen. Maar geen ergonomische linkerhandmuizen...
Pagina: 1