Toon posts:

gegevensverlies WD1200JB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Promise Ultra 100TX2 controllertje met daar 2 schijfjes aan, een oude 6 gig en een WD1200JB, al enkele maanden.
Overlaatst moest ik mijn pc formateren, wat ik ook gedaan heb. Daarbij had ik de ATA-controller niet geïnstalleerd, en eergisteren kwam ik daar toevallig op uit terwijl ik wat rondkeek.
Nu, ik heb de drivers van dat kaartje dan geïnstalleerd, zonder backup te maken van mijn schijven. Daarna ging ik even kijken op de WD site, en daar vond ik de Data Lifeguard Tools. Ik heb die even gestart, en je kon ondermeer 2 tests doen, een kleine en een grote. Ik heb de kleine gedaan, ook weer zonder backup te doen (enkel op mijn WD1200JB dus)
Toen ik daarna mijn pc opnieuw startte, en een liedje dat op mijn WD stond wou afspelen ging dit niet.
Ik heb toegang tot de schijf, ik kan alle mapjes zien, alle submapjes, als ik eigenschappen van een bestand opvraag krijg ik die, de grootte enzo, maar als ik een bestand wil openen gaat dit niet meer. Alles is er eigenlijk nog, maar het is niet bruikbaar.
Bij de eigenschappen van mijn schijf staat; grootte: 0 bytes, gebruikt: 0 bytes, vrij: 0 bytes.
Ik heb 98SE, iedere keer als ik start komt Scandisk er op, en zegt dat ik een oppervlaktecontrole moet laten doen. Ik heb dit laten doen, zonder enig effect, en Scandisk blijft maar komen.
In Windows zelf kan ik ook geen controles laten doen, ik krijg enkel de melding dat ik de schijf moet formateren, wat ik niet zo leuk zou vinden, aangezien daar een 3000 liedjes op staan, en dan nog een 30gig andere dingen.
Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn gegevens kan terugkrijgen?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Is je schijf niet NTFS beveiligd?

Ja ok dan denk je niet zo gauw hieraan dat ie scandisk uit gaat voeren maar toch ;)
En wat zegt Partition Magic of systeembeheer wat voor partitie het is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er naar uit dat je FAT tabel brak is van die schijf.
Je zou eventueel met Partition magic aan de gang kunnen (niet mijn favoriete proggie... maar waarschijnlijk kun je daar de data misschien nog mee terug halen).
Lost & Found zal waarschijnlijk ook wel werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lennieboy83 schreef op 23 december 2002 @ 12:12:
Is je schijf niet NTFS beveiligd?

Ja ok dan denk je niet zo gauw hieraan dat ie scandisk uit gaat voeren maar toch ;)
En wat zegt Partition Magic of systeembeheer wat voor partitie het is?
Hij zegt dat hij 98SE heeft.
die kent geen NTFS.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ben ook nog maar net wakker, neem mij niet kwalijk ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lennieboy83 schreef op 23 december 2002 @ 12:30:
Ben ook nog maar net wakker, neem mij niet kwalijk ;)
Doe ik ook niet hoor ;)

trouwens, voor Pollywolly, kun je die HDD wel in dos benaderen?

Verwijderd

Topicstarter
mja kijk, ik heb partition magic geprobeerd. In windows wil ie niet: partition table is bad.
In dos wil ie wel, maar ik zou niet weten hoe ik em dan fix.

Dat lost & found ding, wat is dat en waar haal ik het?
Pagina: 1