Toon posts:

Map met veel word documenten openen over netwerk 2k-2k traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een map met veel word documenten wil openen over het netwerk tussen 2 windows 2000 pro machines is dit zeer traag. Als ik dit tussen 2 ME machine's doe is dit wel snel

Alle tips welcom

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:47:
Als ik een map met veel word documenten wil openen over het netwerk tussen 2 windows 2000 pro machines is dit zeer traag. Als ik dit tussen 2 ME machine's doe is dit wel snel

Alle tips welcom
tips waarvoor?
Ik zie nergens een vraag, enkel een opmerking ;)
Probeer eens een vraag te formuleren de volgende keer.

Ik neem aan dat je wilt weten hoe je dit zou kunnen versnellen?
Dat is lastig, want Word documenten zijn relatief klein, en zorgen dus voor een hele hoop overhead. Een rede waarom ME dit sneller kan is omdat daar geen enkele form van authenticatie aanwezig is denk ik.
Je zou de files kunnen inpakken in een archief en die overzetten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kopiëren vanaf een command prompt:
code:
1
XCOPY \\sourcePC\share\path\*.* /s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heb je niet een virusscanner draaien die alles eerst grondig door wil spitten alvorens te kopieren? Zo ja, al getest zonder virusscan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brahiewahiewa schreef op 23 December 2002 @ 11:52:
Kopiëren vanaf een command prompt:
code:
1
XCOPY \\sourcePC\share\path\*.* /s
wat is hier het nut van? de snelheid blijft echt gelijk hoor ;)

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
win2k is gewoon in het netwerk (bestanden) herkennen wat langzamer van bijv. 95/98 en ME dat komt omdat win2k een "authenticatie" heeft wat 95/98 en ME niet heeft.
als je dit lastig vindt dan heb je denk toch een probleem wat dat is niet op te lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door DaVaRiOuS op 23-12-2002 13:38 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Erkens schreef op 23 December 2002 @ 11:57:
[...]

wat is hier het nut van? de snelheid blijft echt gelijk hoor ;)
Ja, nee, ik ging er van uit dat het kopiëren langzaam zou gaan, maar bij nader inzien lijkt het enkel om het openen van de map te gaan. 't Zal wel dat issue met het zoeken naar "Scheduled Tasks" zijn; dat kun je uitzetten door een registry key te verwijderen. Staat als tip op bijna alle Win2000 en XP sites.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Brahiewahiewa schreef op 23 december 2002 @ 19:01:
[...]

Ja, nee, ik ging er van uit dat het kopiëren langzaam zou gaan, maar bij nader inzien lijkt het enkel om het openen van de map te gaan. 't Zal wel dat issue met het zoeken naar "Scheduled Tasks" zijn; dat kun je uitzetten door een registry key te verwijderen. Staat als tip op bijna alle Win2000 en XP sites.
Net wat ik wou gaan zeggen :)
Win2k zoekt naar een heel hoop netbios dingen die die in principe niet nodig heeft (scheduled tasks, printers, dat soort onzin) Dat kan je doormiddel van een reg tweak uit zetten. Win9x doet dit niet. Dat zorg voor minder overhead, en het sneller openen van een map. Maybe dat dat het is. Ik zou zeggen probeer het eens.
Pagina: 1