Toon posts:

Poort is al geopend (Win98 modem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een pc van een klant deed zijn modem het opeens niet meer. Ik heb er een ISA, PCi, en een externe modem op geïnstaleerd, en alledrie deden ze het gewoonweg niet! Dit is natuurlijk een of ander vaag software probleem van Windows.

De pc staat vol met belangrijke software, dus ff leeghalen zit er ook niet in.

Wie heeft er een goeie tip voor me?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Waarschijnlijk wordt er een programma opgestart welke de com poort opent. Dat is iig de enige verklaring die ik zo weet. Schakel met msconfig eens de hele reute me teut uit en start dan eens opnieuw.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:34
heb dit probleem ook gehad maar dit bleek een verkeerd geinstalleerde driver te zijn, probeer het eens met een andere driver

Icons are overrated

Verwijderd

Nou ik denk eerder aan de bios omdat deze de com poorten stuurt. Als je even naar de bios kijkt en alle com poorten op auto zet of een com port aanzetten en de rest uit !!

Ga dan naar windows en probeer het nogmaals. Is dit nog het geval dan moet je even op ctril-alt-dell drukken en dan kijk je even of er een programma die heet ongeveer ( ik weet het niet meer precies) RRaa.... die uitzetten en dan moet het goed gaan

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
RNAAP bedoel je.. die is voor je inbelverbinding..
Persoonlijk zou ik niet in de bios gaan zoeken; als je een PCI moden erin prikt is het meestal een software modem en heeft de bios er weinig mee van doen.

Meestal is het idd een programma dat het modem bezet houdt; zoals fax programma's oid..

Pvouput live

Verwijderd

Zorg er anders voor dat je kaarten goed geinstalleerd zijn ;) En anders ff onder hardwareprofielen de Com poort verwijderen die gebruikt wordt en opnieuw invoeren... Heb ik ook al een keer gehad hier.
Pagina: 1