Toon posts:

[Photoshop] view extra's

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag dankbaar gebruik maken van dit fantastische pakket,
echter wanneer ik het opstart en een nieuw document start, staat er links boven in de hoek van iedere document een "mail-achtig" icoontje.
Met ->view-> show extra's kan ik het uitzetten, is er ook een mogelijkheid om deze optie standaard uit te zetten? Standaard staat ie nu aan.

Aangezien ik vaak met kleine afbeeldingen werk is het vrij irritant omdat dan je halve werkvlak overdekt wordt door een vaag "nooit" gebruikt icoontje.

Verwijderd

"Slice" tool (K) selecteren, in de tool-option-bar zou je dan een button "Hide auto slices" moeten zien. Als het goed is kun je de slices daarmee automatisch verbergen.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Weet je ook waar het icoontje voor is?

Verwijderd

D'r zijn een aantal icoontjes, 't standaard icoontje geeft aan dat het een "slice" met image betreft. Maar er zijn meerdere opties zoals layers of rollovers. Als je in de help zoekt op "slices" vind je meer info.
Ik gebruik de slice tool eigenlijk zelf nooit (en gebruik Photoshop nog steeds alsof het versie 4 was :/) maar het is vooral bedoeld voor de export van images naar HTML, het linken van images, toevoegen van effecten ed.

Verwijderd

gewoon CTRL+H, dan isie weg

Verwijderd

Bij alleen CTRL+H krijg ik bij elke keer als ik Photoshop (7.0.1) opstart en een nieuw bestand open de slices weer te zien, met "Hide auto slices" niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, werkte prima!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 20:07
Even een kickje..

Sinds ik 1x slices heb aangezet (CTRL-H methode) kom ik er niet meer van af, en het begint fors irritant te worden elke keer die blauwe strepen door m'n scherm te zien lopen.

De bovengenoemde manier werkt niet in PS7, dus als iemand hier een oplossing voor weet, dan hoor ik dat graag :)

rm -rf ~/.signature

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het lijkt me verstandiger een eigen topic te openen met wat meer informatie toegespitst op jouw config dan een oud topic omhoog halen. Dicht dus, wel goed gezocht! d:)b

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

^^^ even nog een tipje die misschien werkt:
In Photoshop 6 and up, hold down Ctrl+Alt+Shift (Windows) or Command+Option+Shift (Mac) immediately after launching Photoshop. A prompt will ask if you want to delete the preferences file. Click Yes.
reset photoshop

Misschien dat je dan geen nieuw topic hoeft te openen ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.