Toon posts:

[XP] Blue Screen Install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst alvast een prettige kerst en een gelukkige jaarwisseling toegewenst voor degene die hier even tijd voor nemen.

Het probleem:
graag wilde ik voor iemand winXP installeren op het volgende systeem

Duron 700Mhz,
Asus A7V MainBoard
380BM SD-RAM Spectek,
Quantum Fireball 5400 rpm 20GB
TNT 32 MB AGP Vid-Card
Samsung CD/RW ( 12:8:31 "lekker belangrijk")
DVD Drive

lijkt me voldoende power om xp te kunnen draaien.
Maar telkens als ik probeer te installeren krijg ik willekeurig
ergens in de installatie procedure een blue screen met het
advies dat als dit de eerste keer is dat ik het scherm zie
SHADOW config in de bios uit te schakelen en dergelijke tips

nu heb ik de BIOS op alle mogelijke manieren gecombineerd van
Best Performance tot aan Worst Performance ( alles proberen heh )
netwerk kaart er uit getrokken SB-Live er voor de zekerheid ook maar uit
maar niets werkt..

Iemand die enig idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen ?
of iets wat ik niet weet over XP in samenwerking met........
2 XP cd's in huis 1 zelf net nieuw uit de verpakking ja ja ja
geloven het niet. ( pro en home zelfde error )

Greets

8) LordOnBoard 8)

ps: BLUE SCREEN CODE
CDFS_FILE_SYSTEM
Code: STOP: 0x000000000 (0x0004q1f4,0x9e bla bla bla )

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:03

Arno

PF5A

Ik heb even op Google gekeken en daar staan best wat leuke links, afwisselend van rotte CD, tot paging errors. Moet wel wat leuks tussen te vinden zijn :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval mensen iet op de Search van Gathering weten te vinden niet lopen schreeuwen dat ik dat ook had kunnen doen want de search werkt hier in de omgeving van midden gelderland om een oftandere reden niet dacht eerst dat het aan m'n acount lag ofzo maar ben hier in de omgeving niet de enige die gewoon constant een error krijgt.

Google ben ik ook al even op aan het zoeken maar toch bedankt voor de tip
ik hoop meer dat iemand hier wat meer ervaring mee heeft even reageerd

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je ook beide drives geprobeerd? Het zou kunnen duiden op een probleem met je CD-Rom drives. Echter zou het ook zo kunnen zijn dat de driver voor je CD-Rom in het geheugen worden geladen en dat je geheugen niet goed is. Meeste BSOD worden veroorzaakt door kapot geheugen, dus probeer eens je geheugen te testen (www.memtest86.com), of als je meerdere geheugenbankjes hebt 1 van de 2 bankjes er uit halen en kijken of het dan wel werkt, mocht het niet werken dan natuurlijk met het andere bankje proberen.

Verwijderd

Topicstarter
dvd drive geprobeerd cdrw geprobeerd xp verschillende zoals je kunt lezen hierboven
heb 2 geheugen modules 1 waarvan ik zeker weet dat ie al heel lang goed werkt
en 1 spikkie nieuwe... alle 3 de bankjes ook al gehad... combo van 1 en 3 .... alle combo's zeg maar nu ligt toevallig 1 dimm er uit had voor je post net dat geprobeerd namelijk net zo beroerd nog....
wederom bedankt maar ik kan nog niet door voor de koelkast

Verwijderd

Update je bios en gebruik een ander cdrom voor de zekerheid. Volgens de error is het toch je cdrom of je brander......

Het kan je cd niet zijn want die is nieuw en als het goed is heb je al een ander geprobeerd.... Ook geheugen in combinatie met je cdrom/brander kan het zijn.....??

Probeer eens een opstart disk te maken en start windows er mee op en copieer de hele xp cdtje naar je harde schijf en start daar vandaan !!!

Ben benieuwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:16:
Voor het geval mensen iet op de Search van Gathering weten te vinden niet lopen schreeuwen dat ik dat ook had kunnen doen want de search werkt hier in de omgeving van midden gelderland om een oftandere reden niet dacht eerst dat het aan m'n acount lag ofzo maar ben hier in de omgeving niet de enige die gewoon constant een error krijgt.

Google ben ik ook al even op aan het zoeken maar toch bedankt voor de tip
ik hoop meer dat iemand hier wat meer ervaring mee heeft even reageerd
Heb het Error probleem in de search functie ook, is volgens mij niks aan te doen, woon btw ook in Gelderland... :/

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

heren/dames

Beetje offtopic, maar als je deze gelezen had Over de search en deze link [rml][ omega] Foutmelding: Error seeking to block[/rml] weet je dat de search niet helemaal optimaal funnctioneerd :|

Het is een bekend probkleem en het DEV team van Parse, ACM en de rest van het admin team is druk bezig om het werkend te krijgen _/-\o_

At topic starter: andere cd geprobeerd, andere cd speler ?
En niet de brander of dvd speler, maar echt een andere ?
Bios enzovoort up to date ?

Tips van Compubiter en Traag al geprobeerd :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
TIP: Je moet het maar net zien maar de oorzaak was

EEN DOORGEBRANDE ADAPTER
deze zat in dezelfde verdeler als de PC
het viel echter niet op omdat deze HP adapter
niet gebruikt werdt ( scannertje ) maar het zorgde
dus wel voor kortsluitingen door het systeem..

Bedankt voor de tips

(( om nog even te reageren op de search errors of ik het nou kon weten dat de search niet werkt of niet ik kon er dus geen gebruik van maken :) ))

Greets
Pagina: 1