Linux installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
Ik heb op dit moment een dual boot systeem met Windows XP en Red Hat 7.2. De bootloader die ik gebruik is GRUB. Ik wil nu echter overstappen op Suse. Bij een installatie van Red Hat kon ik er altijd voor kiezen om de aanwezige linux-partities te wissen voor ik begon, is dit ook mogelijk met Suse ? Kan ik daarnaast ook de huidige bootloader laten overschrijven, zonder dat dit gevolgen heeft ?
Tenslotte nog één vraag: in een nummer van Computer Totaal stond dat je Suse niet kan downloaden (alleen als een versie die vanaf een cd-rom draait), maar volgens mij klopt dit niet en staat de complete versie gewoon op de ftp-server van suse. Kan iemand deze bevinding bevestigen ?
Deze link (ftp://fr2.rpmfind.net/linux/SuSE-Linux/suse/i386/8.1/) verwijst dus naar zo'n evaluatie versie ?

Ik weet, ik kan dit ook allemaal zelf uitvinden door gewoon te beginnen met de installatie, maar als dan blijkt dat het een en ander niet werkt ben ik echt in de aap gelogeerd. Dus ik vraag het eerst maar hier even ;) .

Bij voorbaat dank voor ieders hulp.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit is al vaak voorbijgekomen.
SuSE biedt alles gratis voor download aan als losse RPM files. Met een FTP install heb je SuSE dus gratis, de CDROM versie kost echter poen. (Belachelijk weinig poen zelfs).
Verder kan je *uiteraard* je partities mje2fssen voor de installatie, ik ken geen enkele distro waar het niet bij kan. Verder zijn dat dingen die je niet moet vragen maar gewoon kan uitproberen.

Verwijderd

Zoals Xterm ook al zegt, SuSE kun je wel gratis downloaden, maar dan niet in iso formaat. Bootmanager kun je gewoon overschrijven, partitioneren en formatteren is een normaal onderdeel van de installatie routine.

Als je een boxed set van SuSE aanschaft zit daar ook goede documentatie en een beperkte tijd installatie support bij in begrepen. Wellicht toch het overwegen waard.

Maar goed, deze vraag is wel beantwoord nu en is inderdaad veel vaker voorbijgekomen.
Op slot.

Dit topic is gesloten.