486 met win98 netwerk doet ut niet..

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ff win98 geinstalleerd op de 486 van mn broertje.. het werkt allemaal wel, behalve het netwerk. Eerst stond win95 dr op en daarmee werkte het netwerk zonder problemen. Onder win98 wordt de NIC ook herkend als 'NE2000 Compatible'. TCP/IP heb ik hetzelfde ingesteld als eerst, maar hij ziet de andere PC's niet. Pingen wil ook niet.
Ik heb ook al Netbeui geprobeerd, werkt ook niet. :(

daarna nog allerlei andere hardware gedisabled (soundkaart etc.) maar dat maakt ok niet uit...
ik heb dus alles al ongeveer geprobeerd en ik snap dr helemaal niks van waarom ie het niet doet:?:?.. iemand nog een idee?

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Heb ik ook gehad, maar dan met een wat nieuwere compu.

Wat bij mij het beste werkte was NIKS handmatig instellen. Dus gewoon windows erop zetten terwijl de NIC erin zit en het netwerk hoort te fietsen.

Ze vertelden me in de winkel dat je je instellingen om fouten te voorkomen handmatig vast moet leggen, maar dat is complete onzin.

Alleen elke PC dezelfde werkgroep geven is al afdoende.

Als je je 486 als gateway gebruikt om internet thuis te delen kan het voor de andere compu's handig zijn om dat IP wel vast te zetten, maar probeer het liever zonder.

ieeeepppppp :P

• mossel
  • Niet online
Win98 lijktme sowieso niet zo'n verstandige keuze, wat is nu de verbetering?

Als je het toch wilt, download dan ff nieuwe drivers en kijk of je geen IRQ conflicten hebt. Verstandig is om de kaarten die "overbodig" zijn even uit je compu te halen, en ze er pas weer in te doen als je netwerkkaart werkt. Je netwerkkaart heeft dan meer keuze uit Interrupts en geheugenadressen, en dus is de kans groter dat de kaart gaat functioneren. Geluidskaarten, dit is mijn ervaring, zijn flexibeler.

ik zal alle protocollen installeren, dus tcp/ip IPX en netbeui

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Palomar
  • Niet online
ik heb nu weer iets vaags ontdekt.. de pc is nu WEL op de andere pc's in mn netwerk zichtbaar bij 'Mijn Netwerklocaties'. Alleen als je dr op klikt zegt ie dat ie het netwerkpad niet kan vinden.. :?:?

de 486 zelf kan de andere PC's niet zien.. die blijft alelen zichzelf zien...

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:35
Had ik laatst met een laptop en een Windows NT Server. De NT server is een wat oudere P166 met een oude netwerkkaart (10Mbit combo). De laptop heeft een redelijk nieuwe 10/100Mbit kaart. Ik kon zo nu en dan de Server wel zien, maar had er geen toegang toe en soms kon ik max 100 MB kopieren en dan liepen ze allebei vast.
Het bleek een instelling te zijn van de netwerkkaart van de laptop. Deze stelde zichzelf automatisch in op Full-Duplex terwijl de NT Server dit nog gewoon niet ondersteunde. I.a.w. soms ging het goed maar dan ging hij na een tijdje gewoon over zijn nek.
Heb toen de netwerkkaart op Half-Duplex gezet en het geheel werkte vervolgens prima!!

• Palomar
  • Niet online
het probleem is opgelost :) ik weet niet precies wat ik nou heb gedaan.. maar ik heb wat andere drivers/instellingen etc. geprobeerd en nu doet ie het plotseling..

bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1