Toon posts:

[Win98] foutmelding tlgt".exe *

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Als mijn windows 98 is opgestart, komt er een melding in beeld, dat hij het bestand TLGT".EXE niet kan vinden, wat benodigd is.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik kan het bestand ook nergens vinden (met zoeken). Ook op andere computers niet.

Alvast bedankt!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 09:50 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zoek is in je register, en kijk is waar hij zou moeten staan.
verder is het iig geen windows bestand, en is dus niet nodig.

als je hem vind in je register, en je wilt van die melding af kan je de key waar die in staat gewoon verwijderen.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22

Tux

Ik denk dat het iets met een stuk software te maken heeft wat automatisch wordt opgestart met Windows mee.

In de Knowledge Base en op Google kan ik niets over TLGT".EXE, tlgt.exe of TLGT.EXE vinden

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 23 december 2002 @ 09:52:
zoek is in je register, en kijk is waar hij zou moeten staan.
verder is het iig geen windows bestand, en is dus niet nodig.

als je hem vind in je register, en je wilt van die melding af kan je de key waar die in staat gewoon verwijderen.
De grap is, dat ik mijn register niet meer kan openen. Als ik regedit probeer te openen, dan vraagt hij wederom om het bestand.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zou best kunnen dat het een virus is dat een random filename aanmaakt, vandaar dat je er niks over vind. Heb je je pc al eens gescant?

Doe het anders eens via www.tiscali.nl, die hebben een goede online scanner. :)

//edit
En doe je topictitel voortaan niet in caps. ;)
Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[ Voor 22% gewijzigd door BreadFan op 23-12-2002 10:06 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 10:00:
[...]

De grap is, dat ik mijn register niet meer kan openen. Als ik regedit probeer te openen, dan vraagt hij wederom om het bestand.
al in veilige modus geprobeerd?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Je kunt je registry ook via regedit openen ipv regedt32. Mischien dat het dan wel lukt.
Je moet in ieder geval heel goed kijken in HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
Anders zit ie in system.ini of win.ini.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel voorzien van OS en ontcapst, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Ga je schijf eens op virussen scannen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 23 december 2002 @ 10:27:
Titel voorzien van OS en ontcapst, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Ga je schijf eens op virussen scannen.
Al gedaan. D'r stond dus eerst een virus op. Die is verwijderd. Nu vind hij geen virus meer, maar zit ik met dit probleem.

Ik kan ook regedit op geen enkele manier openen. Ik kan wel d.m.v. command de regedit bestand opstarten, alleen begrijp ik daar geen flikker van.

OFFTOPIC: Sorry voor de caps!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan ook regedit op geen enkele manier openen. Ik kan wel d.m.v. command de regedit bestand opstarten, alleen begrijp ik daar geen flikker van.
Moet je regedit.exe even hernoemen naar regedit.com, vanaf een commandprompt. Dan kan je hem wel openen.

Dit is idd een virus, er zijn er zoveel die dit geintje uithalen, bijv. PrettyPark is een vrij bekende die dit doet.

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

D'r stond dus eerst een virus op.
Vraag 1 is dan: welk virus was het dan? ;)

Er zijn inderdaad vele virussen die dit doen, en in veel recente topics over virussen en op anti-virussites kom je de oplossing dan ook tegen ;)

Hernoem inderdaad regedit.exe naar regedit.com
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command moet dan als default "%1" %* bevatten. Reboot & hernoem regedit.com weer regedit.exe en klaar - als dat het enige was dat het virus nog heeft achtergelaten tenminste!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op 23 December 2002 @ 11:08:
[...]

Vraag 1 is dan: welk virus was het dan? ;)

Er zijn inderdaad vele virussen die dit doen, en in veel recente topics over virussen en op anti-virussites kom je de oplossing dan ook tegen ;)

Hernoem inderdaad regedit.exe naar regedit.com
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command moet dan als default "%1" %* bevatten. Reboot & hernoem regedit.com weer regedit.exe en klaar - als dat het enige was dat het virus nog heeft achtergelaten tenminste!
Dit doet me denken aan wat ik had :)

[rml][ WinXP] Alle progs starten op met UT2k3[/rml]/

Misschien staan hier ook wat handige tips in waar je je exe toewijzing moet vinden in je registry.
Succes :)
Pagina: 1