Toon posts:

AMD werkt niet meer op FSB133 na unlock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is mij overkomen. Ik heb geprobeerd de AMD XP te unlocken. Het zag er goed uit dacht ik toen ik de PC opstartte. Hij startte gewoon op als een XP 1800+.
Ik kon echter nog steeds de multiplier niet veranderen.
Nadat ik de unlock wat bijgewerkt had kreeg ik problemen. Hij starttte helemaal niet meer op, of alleen met FSB 100Mhz.
Om er vanaf te komen heb ik de unlock verwijderd en de CPU geheel schoongemaakt. Er zitten nu krasjes op de CPU ontstaan door het schoonmaken met een scherp mesje.
Nu start de PC alleen nog maar op met FSB 100. Op FSB 133 doet ie helemaal niets meer.
Heeft iemand dit ook weleens gehad? Is er misschien nog een oplossing of kan ik een nieuwe CPU gaan halen?

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
die krasjes zouden imho niets mogen uitmaken (zolang ze op het groen bruine gedeelte zitten en niet op de core en ze niet absurd diep zijn natuurlijk)

het enige wat ik kan bedenken is dat sommige l1 bruggen nog wel half verbonden zijn door restanten unlockspul en dat je daarom misschien een (hoge) vaste multiplier hebt.
(met fsb 100, welke multiplier heeft hij dan ?)

probeer zowieso eens een bios reset en anders gewoon nog eens goed schoonmaken en opnieuw proberen

[ Voor 5% gewijzigd door mcbadass op 23-12-2002 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait dan met een multiplier van 12,5 inderdaad, normaal zou deze 11,5 moeten zijn.
De PC start nu wel op met een verhoogde FSb tot 122. 122 x 12,5 = 1525. Hij geeft bij het opstarten aan dat het een XP1800 is. De stabiliteit is wel weg. Bij bijv. FS 2002 wordt er soms spontaan gereset.