[VB6][MySQL/MyODBC][ADO][BLOB] Onjuiste output

Pagina: 1
Acties:

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:15
Ik hoop ten eerste dat de titel een beetje begrijpelijk is. Ik zit met het volgende probleem: ik moet voor een project connecten naar een MySQL db, ik wil hier liever ook niet van afwijken, vanuit Visual Basic (lokaal) en vanuit PHP (niet lokaal). Nou is het met PHP allemaal niet zo moeilijk, maar vanuit Visual Basic via een MyODBC verbinding handled ie m'n TEXT/BLOB velden echt als shit. Text doet het af en toe (weinig logica in te ontdekken), maar een blob waar zo'n 5kb aan data in staat snapt ie erg weinig van. Meestal returned ie een X aantal vraagtekens, een tekentje of 20 lang ongeveer.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt, of wat ik nog fijner zou vinden, weet iemand een snellere/directere manier om naar MySQL te connecten?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Die vraagtekens komen waarschijnlijk doordat je de contents van het blob veld als ascii interpreteerd.
blob is binary large object oid.

• $tranger
Hoe zou ik dan 'm als binary moeten benaderen? Een binary is toch in een string te laden?? En het type zou ie toch wel door moeten hebben?

Verwijderd

't blijft een beetje gokwerk zonder code. Wellicht wordt je geholpen door de informatie in dit artikel: http://www.dynamergy.com/mike/articles/blobaccessvb.html

Succes :)

• $tranger
Toch vaag hoe lange code mensen maken. Het probleem is nu opgelost, simpelweg door van het blob veld een text veld te maken.

Mijn code ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim Con As New (ADODB.)Connection
Dim Res As New (ADODB.)RecordSet

Con.open "MySQL", "USER", "PASS"
Set Res = Con.Execute ("SELECT blaaat FROM blaat")
Do While Not Res.Eof
msgbox Res(0).value
Res.MoveNext
Loop

Dat is toch veel simpeler?? Of is hier iets mis mee??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waneer je blob velden voor tekst gebruikt is er iets mis, En als dit vervolgens weer omzeild moet worden heb je inderdaad veel code nodig. BLOB's worden (zoals eerder gemeld) gebruikt voor binaire data. Hierbij kun je denken aan plaatjes of andere (niet tekst) data. Het uitlezen en interpreteren hiervan kost over het algemeen meer code aangezien je (bv) een plaatje niet zomaar naar een messagebox kunt sturen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• $tranger
Nou, het gaat om de source van een GIF/JPEG die in een DB worden gezet. Die moeten vervolgens weer Ge-Base64'ed worden en gemaild, en dat lukt nu gewoon! Het geeft echt geen fouten!!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
In other words, a TEXT is a case-insensitive BLOB.
huiswerk

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1