For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
En wel bijna pure alcohol gebruiken (95% ofzo) of in geval van nood spiritus. Succes
Wees wel voorzichtig met alcohol. Als de lens van plastic is, is het misschien beter om met gedestilleerd water te werken.mazzzterrr schreef op 23 december 2002 @ 10:44:
Cleaner CD helpt echt weinig hoor... Ik zou hem openschroeven en de lens met een wattenstaafje alcohol reinigen! En het staafje waar de lezer over loopt insmeren met vet. Dit werkt vaak beter dan met zo een gare cd....
Verwijderd
of dat bij de plextor zo is weet ik niet heb de mijne tot nu nog nooit open moeten halen
Verder als i open is zal je kunnen kijken naar het meganik, daar kan het wel een aan liggen te veel stof kan een oorzaak zijn, dus goed schoonmaken is een goed begin.
Nu dan die staafjes schoonmaken en invetten en vervolgens de lens toch maar even schoonmaken, maar wel oppassen daarmee en zorgen dat het goed droog is alvorens het weer in elkaar te zetten!EXX schreef op 23 december 2002 @ 11:29:
Ja, ik heb em openIk kan het lensje zien zitten. Een van de staafjes waar de laserkop overheen glijdt is mooi schoon, de ander zit onder de zwarte smurrie. Het lensje ziet er overigens mooi schoon uit.
Ik heb hetzelfde gehad. Zie:Plextor blijft maar door branden. Je kan dit heel goed zien als je een cd brand met je brander open. Dan kun je zien dat de lens je cd niet goed meer pakt. Ik heb gewoon een nieuwe gekocht. Nu heb ik een Lite-on 52x24x52 en daar ben ik heel tevreden mee.
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Ik heb alles schoongemaakt en ga nu kijken of ik een computer kan organizeren op te testen.
Dit is zonder meer waar, maar doordat je dan bepaalde verstorende effecten weghaalt (stof en wrijving) houdt hij het nog iets langer vol. Het aanschaffen van een nieuwe laser-unit is geen optie met de huidige prijzen van nieuwe branders.Stimpy001 schreef op 23 december 2002 @ 11:59:
Het schijnt te zijn dat na verloop van tijd je lens gewoon f****d up is, hierdoor kan hij de sporen van je cd niet meer goed lezen.