Toon posts:

intern netwerk verwijst naar oud internet ipadres

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Twee weken geleden is onze internetsite overgeplaatst naar een nieuwe server. deze server heeft een ander ip-adres. Vandaag, dus twee weken later is de site intern niet meer bereikbaar. Zodra er in de webbrowser de url naar de site intoetst, verschijnt in het statusbalkje het oude IP adres!?

Vraag:
Hoe kan dit? En wat is de oplossing hiervoor?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Draai je intern ook een DNS server :? Dan zou je daar eens moeten kijken of er nog foute verwijzignen in staan.
A records, cached records..

Dus als je pingt naar het domain, dan wordt er gepinged naar het oude IP adres. Klopt dat :?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
history en temp internet files van IE leeg gooien ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij draait er een DNS server. Hoe gooi ik die records eruit? Van de internetsite dan he!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
heet jullie interne domein toevallig het zelfde als het domein waar die website op draait want dan staat er in jullie dns waarschijnlijk hard een verwijzing naar dat IP omdat je anders zeg maar in je 'interne' netwerk blijft hangen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mja als je dat niet weet zou ik het iemand laten doen die verstand heeft van dns voor dat je wat sloopt :)

no offence

Verwijderd

Topicstarter
Neee, leg maar gewoon even uit hoe dat moet, even goede vrienden. Moet ik de DNS tabellen flushen?

Ja! Het interne domein is het zelfde als de url op internet! Hoe zorg er ervoor dat dit wordt veranderd in de DNS records?

• Equator

Equator

Crew Council

Dan zal jij ons ff moeten vertellen wat voor NS er draait.
Linux, NT, OpenVMS of een andere..

Verwijderd

Topicstarter
NT 2000 server, en er draait een DNS server

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 10:31 ]

• Equator

Equator

Crew Council

Dan kan je op die server de DNS admin tool starten.
Open daar in de tree je domain-naam. Zoek daar een verwijzing naar www. en wijzig die.
* Equator heeft even geen 2000 DNS server hij de band, dus meot ff naar aanleiding van een NT 4 DNS server. |:(

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 23 December 2002 @ 10:37:
Dan kan je op die server de DNS admin tool starten.
Open daar in de tree je domain-naam. Zoek daar een verwijzing naar www. en wijzig die.
/me heeft even geen 2000 DNS server hij de band, dus meot ff naar aanleiding van een NT 4 DNS server. |:(
thanks it works
Pagina: 1