Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grotere heatsink op GeforceII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn eerdere topic heb ik besloten om de FAN (4x4cm) van mijn GeforceII kaart er af te halen. Omdat de chip loeiheet wordt, wil ik wel een grotere heatsink plaatsen.

Wie kan me wat tips geven omtrent:

1) Het verwijderen van de huidige kleine heatsink (4x4x0,5cm)
Huidige heatsink is met witte pasta bevestigd op de schip. Mes ertussen steken??

2) Hoe de nieuwe heatsink vastzetten?
De huidige heeft op 2 uiteinden een uitsteeksel met een gaatje. Hierdoor worden kunstof pinnetjes gestoken waarmee hij op de print vastzit.
Omdat de nieuwe heatsink dit waarschijnlijk niet zal hebben vraag ik me af hoe ik dit handig kan monteren. Gaatjes door de nieuwe heatsink boren??

Verwijderd

1) voorzichtig mesje tussen steken, gaat dit niet, leg hem dan in de vriezer (genoeg topics over te vinden hier :P )
2) Gaatjes in de heatsink boren als dat mogelijk is, anders vastzetten met thermal adhesive.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 09:23:
Naar aanleiding van mijn eerdere topic heb ik besloten om de FAN (4x4cm) van mijn GeforceII kaart er af te halen. Omdat de chip loeiheet wordt, wil ik wel een grotere heatsink plaatsen.

Wie kan me wat tips geven omtrent:

1) Het verwijderen van de huidige kleine heatsink (4x4x0,5cm)
Huidige heatsink is met witte pasta bevestigd op de schip. Mes ertussen steken??

De huidige heeft op 2 uiteinden een uitsteeksel met een gaatje. Hierdoor worden kunstof pinnetjes gestoken waarmee hij op de print vastzit.
Omdat de nieuwe heatsink dit waarschijnlijk niet zal hebben vraag ik me af hoe ik dit handig kan monteren. Gaatjes door de nieuwe heatsink boren??
1) mes ertussen idd (wel voorzichtig :) ), daarna moet je wel de lijmresten en troep eraf halen.
2) als je geluk hebt heeft je nieuwe heatsink ook gaatjes op die plek. anders moet je gewoon gaatjes boren door de heatsink (of door de print zelf, als op die plek geen contactlijnen zitten. als je dat doet, kijk dan even of er ook geen contactlijnen enz door de andere 'layers' lopen, door hem even tegen het licht te houden :) )

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

en dan zalman hp-50 kopen: adjustable pootjes en kost relatief geen fluit. En bovenal geen fan!!! (http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm)

T60P Widescreen

Verwijderd

hoort dit niet bij dh overclocke en cooling

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

pentium 90 koeler op videokaart
Hier staan ook tips in.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 10:10
als je hem in de vriezer legt komt er dan later geen kortsluiting ofzo(omdat het ijs opdroogt)?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
amd_at_primus schreef op 23 december 2002 @ 14:44:
als je hem in de vriezer legt komt er dan later geen kortsluiting ofzo(omdat het ijs opdroogt)?
yup liever in zon anti statische zak uurtje of 2 a 3 in de vriezer gooien. Dan gaat ie er al een stuk makkelijker af. Ik heb me freebee kaart tussen de core en heatsink gezet en toen met een platte schroevendraaier de oude heatsink er af gehaald.

Trouwens topicstarter wat voor geforce 2 is het ?
ik heb me heatsink vasgezet met 2 druppies seconde lijm :) op de chip heb ik gewoon koelpasta gesmeert.

[ Voor 37% gewijzigd door DirtyHennessy op 23-12-2002 14:56 ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
amd_at_primus schreef op 23 December 2002 @ 14:44:
Dan moet je hem ook in een plastic zakje leggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Koeskoes schreef op 23 december 2002 @ 14:54:
[...]

Trouwens topicstarter wat voor geforce 2 is het ?

[...]

Het is een Daytona Geforce2mx (32MB)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die van mij is zelfs passief gekoeld .. ik heb gewoon een fan vastgeschroefd op de
bevestiginssschoeven van de pci kaarten zodat hij er dus dwars opblaast.
Dit scheelt gigantisch, van niet vast kunnen houden naar lauw .. :)

Iperf

Pagina: 1