Als je op je MSI last heb van "horizontal tearing"

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb hier heel lang problemen mee gehad, vooral bij het afspelen van DivX of andersoortige videocodecs, bij snel bewegend beeld of dingen als vuur, rook, stoom, etc. dat je dan horizontale scheuren krijgt. Nu heb ik een meer dan redelijke oplossing gevonden voor de mensen met een MSI-plank icm GF of een ATI (moet ook lukken, lijkt mij)

Zie of je in je BIOS bij de AGP-settings deze opties op "enabled" kan zetten:

AGP Master 1 W/S Write
AGP Master 1 W/S Read
AGP Read Synchronization

Nu kan het zijn dat de synch... optie al volstaat. Ik hoop dat ik hier wat mensen mee heb kunnen helpen.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan tearing ook verhelpen door Vsync aan te zetten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SkyStreaker
In dit geval niet... Dat heb ik allang geprobeerd mijn beste :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

tranztaz schreef op 23 December 2002 @ 10:27:
In dit geval niet... Dat heb ik allang geprobeerd mijn beste :)
Als ik deze settings met m'n ATI 8500 op m'n MSI mobo doe dan kom ik windows nauwelijks in :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
IS het ook van toepassing voor dit probleem --> Beeldscherm verdeeld in horizontale balken?!?

als dat het geval is ga ik dat vanmiddag maar eens ff proberen

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
tranztaz schreef op 23 december 2002 @ 08:45:
Ik heb hier heel lang problemen mee gehad, vooral bij het afspelen van DivX of andersoortige videocodecs, bij snel bewegend beeld of dingen als vuur, rook, stoom, etc. dat je dan horizontale scheuren krijgt. Nu heb ik een meer dan redelijke oplossing gevonden voor de mensen met een MSI-plank icm GF of een ATI (moet ook lukken, lijkt mij)

Zie of je in je BIOS bij de AGP-settings deze opties op "enabled" kan zetten:

AGP Master 1 W/S Write
AGP Master 1 W/S Read
AGP Read Synchronization

Nu kan het zijn dat de synch... optie al volstaat. Ik hoop dat ik hier wat mensen mee heb kunnen helpen.
Tearing? Nooit last van gehad.

Heb ook een MSI KT3 Ultra ARU, maar dan in combinatie met een MSI GF4 Ti4200.

Vreemde zaak.

• SkyStreaker
Het wordt nog vreemder... Het lijkt nou ineens helemaal niet meer te helpen. Eerst wel en nu niet? Het is wel zo dat het terug is, als ik mijn PC al enige tijd aan heb staan. Ik begin dus te vermoeden dat mijn GFje brak is... VSync aan of uit maakt geen <piep> uit, ook niet met de TV-out... Heel vreemd, als ik iets kan vinden, dat laat ik het vanzelfsprekend weten. (Begint wel ERG op te vallen he? GF of ATI icm MSI KTx chippies... check het msi forum maar eens...)

[ Voor 2% gewijzigd door SkyStreaker op 25-12-2002 09:44 . Reden: woord vergeten... ]

Pagina: 1