Toon posts:

img resize probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in php een fotoboek gemaakt.
Eerst krijg je dus kleine voorbeeldjes te zien. Die voorbeeldjes maakt hij gewoon door het origineel te herleiden tot op een bepaalde breedte. Nu is het probleem dat er zowel liggende als staande foto's tussen staan. Bij die liggende gaat alles goed. Maar als er een staande tussen zit is die veel te groot omdat die dezelfde breedte meekrijgt als de liggende.

Is er een manier om het resizen te doen met een percentage. En dus niet alleen de breedte resizen maar de hele foto. Dat zowel de liggende foto's dezelfde oppervlakte hebben.

Ik heb eerst wat gezocht maar nergens iets gevonden. en de search van GoT werkt niet :'(

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 13:43
Deze search al geprobeerd? http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
Werkt tig x beter dan de normale search die nogal brak is.. (understatement)

[ Voor 36% gewijzigd door Occy74 op 23-12-2002 05:15 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 04:29:
Ik heb in php een fotoboek gemaakt.
Waarom krijg ik dat idee niet?
neway, je zult vast de functie getimagesize() wel kennen. Waar ik op doel is dat als je de afmetingen van een plaatje hebt, je die getallen gemakkelijk kunt omzetten naar relatieve groottes t.o.v. de thumbs die je wilt hebben.
Ik hoef vast niet te zeggen dat het extreem makkelijk is om erachter te komen of een foto staand of liggend is...

Succes, en, zoals drunkfux al zegt, gebruik de omega search eens :) ACM heeft al dat werk niet voor niks gedaan ;)