[Ervaringen] Welk merk DVD+R(W)/-R(W) is het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Heb de FAQ gelezen, heb de search gebruikt, diverse links geraadpleegd (www.vcdhelp.com, etc.) maar welke merken DVD+R/-R/+RW/-RW raden jullie aan icm met welke branders, of voor welk doeleinde?

Ik heb al gelezen dat Datatrack en Verbatim sterke voorkeur genieten wat betreft keuze voor DVD-R(W). Maar hoe zit het met DVD+R(W)?
Is de prijs die je voor een duurder merk neerlegd gerechtvaardigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Wat voor doel?
  • Prijs
  • Kwaliteit
  • Snelheid
  • Gemakkelijke verkrijgbaarheid
  • Compatibiliteit
  • Overburning
  • ....
De één zijn portomonee is die van de ander niet.
Het ligt er maar aan op welk van bovenstaande eigenschappen je meer/de meeste belang naar uit gaat (en tot hoe ver jij persoonlijk de grens trekt).

Als je belang bij prijs ligt, dan kun je in de pricewatch genoeg info putten.
Wil je 1 der andere dan is het zaak om een aantal reviews/tests door te lezen.

Voorbeeld:
Ik koop in via inkoopakties die ik zelf lokaal onder vrienden en kennissen organiseer. Maar niet iedereen heeft dezelfde smaak. Zo kwam het voor dat de schijfjes die door enkele van ons waren uitgezocht op prijs/kwaliteit verhouding (om zodoende van 1 product een groot aantal te bestellen ivm prijs per stuk) niet de smaak van enkele andere kon genieten "omdat ze het label op de schijf zelf lelijk vonden". :)

Kortom:
Deze thread kan een lange opsomming worden over smaak/gevoel etc.
Wat ik persoonlijk doe is vaak samples vragen van schijfjes, of eens een ander merk schijfje in mijn branders te proberen zodra vrienden/kennissen weer eens andere schijfjes hebben. Ook sloop ik er 1 of 2 door ze dagenlang in de vensterbank halfafgedekt in de zon te leggen of te kijken hoe kras/slijtvast ze zijn. En als er weer 1 nieuwe succesvol gebrand is, gelijk even kijken of elke speler hem wel pakt, voornamelijk met die ouderwetse zeikerd loopwerkjes.

Schijfjes waarmee ik geen problemen heb (meerdere branders/spelers getest):

DVD-R
• Mitsui
• OptoDisc
• Primeon
• Primedisc
Princo

DVD+R
• Datatrack
• Infiniti
• Maxell
• Philips
Platinum
• Verbatim

Italic gezette schijfjes hebben mijn persoonlijke voorkeur ivm prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 24-12-2002 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 44568 schreef op 23 december 2002 @ 04:18:

*knip*
Wil je niet doelloos enorme lappen tekst quoten? Dank je :)
Ik heb zelf ook de voorkeur voor de Platinums vanwege de beste prijs/prestatie verhouding :)

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 23-12-2002 07:40 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Mijn eisen:
- Prijs/kwaliteits verhouding
- Compatibiliteit ... tja daar gaat het met dus om. Want alle reviews en shit gaan meestal over merken welke niet verkrijgbaar zijn in NL.

Maar je lijstje is erg handig ;)

en het gaat me niet om een lange thread te creeren met persoonlijke smaak, etc. Er moet volgens mij een duidelijke trend in merken te herkennen zijn. Is er niet iets van een poll te creeren?

[ Voor 39% gewijzigd door Rhy op 23-12-2002 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, alsjeblieft geen polls en ononderbouwde postings. Alle onbeargumenteerde oneliners postings in de zin van "Neem Platinum, die is het best" worden zonder omwegen verwijderd.

Opletten dus, jongens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ik promoot geen ononderbouwde postings (zoals ik al zei), maar tussen alle discussies over DVD branders is er nog geen enkele thread over welke merken media goed zijn. Het is gewoon leuk te weten voordat ik een brander koop welke media ondersteunt worden door de brander en welke merken media het in the field goed doen. Niet iedereen heeft de tijd, dan wel resources om alle merken te proberen. Als iemand dat al voor je gedaan heeft, zou ik graag die bevindingen willen weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

//Offtopic:
Het is gewoon leuk te weten voordat ik een brander koop welke media ondersteunt worden door de brander en welke merken media het in the field goed doen.
Mooie DVD-brander is de Sony DRU500A, die alles pakt behalve Mount Rainier.
:Offtopic//
Niet iedereen heeft de tijd, dan wel resources om alle merken te proberen.
Door schijfjes van vrienden/kennisen te proberen door ze om te ruilen, krijg je ook veel ervaring. En bij veel winkels krijg je gratis schijfjes als je in een praatje zegt dat je voor je werk er 1000 nodig hebt en wilt weten of die schijfjes die hun kunnen leveren wel goed zijn (qua archivering - duurtest) en gebruikt kunnen worden met een specifieke brander. (bedenk maar een mooi verhaal van: de schijfjes moeten heel erg compatible zijn om op allerlei DVDspelers te draaien van onze klanten - ofzo...) Be creative. :)

Er zijn op internet nog wel meer lijsten te vinden (al dan niet onderbouwd/gefundeerd op tests/feiten en gebruikerservaringen):

http://www.dvdwriters.co.uk/recommend/index.htm
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/dvd_info.shtml
http://www.vcdhelp.com/forum/viewtopic.php?t=120888
http://vcdhelp.com/dvdmedia

Op internet zie ik ook regelmatig mensen problemen hebben met schijfjes die ik juist hoog waardeer en geen problemen mee heb. Wat een probleem oplevert (of wordt ervaren als een probleem) voor de één hoeft niet bij de ander voor te komen. Dat maakt dit soort threads nu juist zo moeilijk (om de gegevens en loze kreten te scheiden en de uiteindelijke gegevens te intrepeteren en op juiste waarde te kunnen schatten).

Ik denk persoonlijk dat de beste DVD-R media ongeacht prijs Mitsui is. Maar zoals ik in de eerdere reply (en nu) heb gezegd zijn er teveel factoren van belang bij aankoop van lege media.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 24-12-2002 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:02
Ik zelf heb een pioneer A04 en zit dus vast aan DVD-R, niet dat ik dat erg vindt.

Tot nu toe zijn de beste schijven die ik heb gebruikt Nashua's, tevens zijn er blanco DVD-R's verkocht bij opus.nl die erg goed zijn. Helaas verkopen ze die niet meer.

Mijn ervaring met princo's zijn niet al te best, vaak heeft een DVD speler moeite deze in te lezen nadat er data op is gezet. Duurt een aantal seconden voordat de DVD speler de DVD schijf herkent. Veel langer als met nashua's of de blanco's die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 14:26

Metzie

Nyaano !

He, weet iemand of er al duurzaamheidstesten zijn gehouden met beschrijfbare dvd's? Dat ze dus langdurig gebruik simuleren in een klimaatkamer ofzo? Ik wil namelijk m'n dvd's voornamelijk voor lange termijn opslag gebruiken, dus wil graag weten welke disks ook nog over 3 jaar leesbaar zijn.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor DVD (-R/+R) ben ik die nog nooit tegengekomen, wel voor CDR.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/pcacdropt.gif
PCActive Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

Anoniem: 44568 schreef op 23 december 2002 @ 04:18:
Wat voor doel?
  • Prijs
  • Kwaliteit
  • Snelheid
  • Gemakkelijke verkrijgbaarheid
  • Compatibiliteit
  • Overburning
  • ....
kan je een dvd ook overburnen :) ?

zo ja tot hoeveel dan ongeveer..

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 28928 op 30-12-2002 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 44568 schreef op 30 December 2002 @ 14:24:
Voor DVD (-R/+R) ben ik die nog nooit tegengekomen, wel voor CDR.

[afbeelding]
PCActive Test
Hmm.. Daar hebben we dus andere topics voor B)

Hint: er zitten wat linkjes in de OM FAQ

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 30-12-2002 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Anoniem: 28928 schreef op 30 December 2002 @ 18:38:
[...]

kan je een dvd ook overburnen :) ?

zo ja tot hoeveel dan ongeveer..
Ik ben ook wel eens op speurtocht geweest of dat kon/kan. Discjuggler schijnt het te kunnen, maar ik heb er niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

Domino schreef op 30 december 2002 @ 19:37:
[...]

Ik ben ook wel eens op speurtocht geweest of dat kon/kan. Discjuggler schijnt het te kunnen, maar ik heb er niet veel vertrouwen in.
zou wel handig zijn voor films ...

of als er nieuwe dvd+-r 'S komen met 6 gig ofso net zoals 74-->80-->90-->nog meer min. cds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dat lijkt me dus niet kunnen, CD-R's met een grotere capaciteit (80/90/99 min) gebruiken een langere spiraal om data op te schrijven. Dat is dus niet puur overburning.

Je moet de CD zien als een moderne LP (die zwarte ronde dingen waar muziek op staat, je ziet ze nog wel eens in zwart-wit films ;)), alleen is de CD natuurlijk veel verfijner, en de DVD is daar wer de overtreffende trap van.
Als je al een DVD kan gebruiken icm overburning, zal het nooit meer zijn als een 40-60 MB.
(uitgaande van een 80 min. cd waarop ongeveer 10 MB extra gebrand kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:58

Copyman

Dode muis

Ik heb even een vraag mbt. de That's Write DVD-R's. Ik krijg (hopelijk) binnenkort mijn SONY DRU500A binnen en wil dus alvast wat DVD-R's bestellen.
Nu heb ik gelezen, dat de DRU500A, met firmware-versie 1.0F deze 1X DVD-R's op 2X brandt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn directe vraag is dus: Brand de Sony deze 1X DVD-R's echt op 2X? :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27589

Copyman schreef op 17 January 2003 @ 11:20:
Ik heb even een vraag mbt. de That's Write DVD-R's. Ik krijg (hopelijk) binnenkort mijn SONY DRU500A binnen en wil dus alvast wat DVD-R's bestellen.
Nu heb ik gelezen, dat de DRU500A, met firmware-versie 1.0F deze 1X DVD-R's op 2X brandt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn directe vraag is dus: Brand de Sony deze 1X DVD-R's echt op 2X? :)
Wat betreft de Sony weet ik niet, maar ik gebruik deze media met mijn Pioneer A04 en de gehackte 2x4all firmware 1.31 en ze branden prima op 2x dus aan de schijfjes zal het niet liggen. Overigens hebben deze That's Write schijfjes dezelfde manufacturer code als de Nashua's dus....(Lead tek)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 27589 op 17-01-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Hiet hebben we het grote dru500 topic voor.

Maar het antwoord is:
That write's werken perfect op 2x op de sony (1.0f)

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:58

Copyman

Dode muis

Anoniem: 27589 schreef op 17 January 2003 @ 13:35:
[...]

Wat betreft de Sony weet ik niet, maar ik gebruik deze media met mijn Pioneer A04 en de gehackte 2x4all firmware 1.31 en ze branden prima op 2x dus aan de schijfjes zal het niet liggen. Overigens hebben deze That's Write schijfjes dezelfde manufacturer code als de Nashua's dus....(Lead tek)
Dus de schijfjes op zich kunnen 2X wel hebben, dan kan het haast niet anders zijn dat die Sony ze ook op 2X pakt! Bedankt voor de info.
maupie schreef op 17 januari 2003 @ 14:19:
Hiet hebben we het grote dru500 topic voor.

Maar het antwoord is:
That write's werken perfect op 2x op de sony (1.0f)
Als je even goed kijkt, is deze gesloten. Mede door offtopic posts. Helaas. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Copyman op 17-01-2003 18:14 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Hier stond gelul. :X

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 18-09-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Anoniem: 75994 schreef op 17 januari 2003 @ 18:14:
De nieuwere Philips branders schijnen ook wel te roeleren. Ik heb zelf een Philips 16x10x40..
We hebben het over DVD branders!!!!!!

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ikzelf heb goede ervaringen met Imation DVD+R & DVD+RW. Tegenwoordig is er een pakket met 5 +R's en 1 +RW te koop voor 19.99 Euro bij Dynabyte en 21.99 Euro bij Mediamarkt. Niet duur en ze fikken perfekt (in mijn Sony DRX500UL)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Domino schreef op 30 December 2002 @ 19:37:
[...]

ja Discjuggler kan dat, spreek uit eigen ervaring :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik geloof geen enkele test meer, pak een schaar en kras aan de bovenkant van je DVD+/-R/W of CD-R/W

gaat de bovenlaag stuk dan hoef ik em niet, blijft deze heel of gaat die moeilijk stuk dan wel.
Dit is vrijwel altijd de reden waarom een CD na een tijdje niet meer werkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
dreeke schreef op 18 January 2003 @ 21:09:
Ik geloof geen enkele test meer, pak een schaar en kras aan de bovenkant van je DVD+/-R/W of CD-R/W

gaat de bovenlaag stuk dan hoef ik em niet, blijft deze heel of gaat die moeilijk stuk dan wel.
Dit is vrijwel altijd de reden waarom een CD na een tijdje niet meer werkt.
Is niet echt representatief. Veel mensen zullen zuinig zijn op cd's (ik ook).
Kunt beter kijken of een cd 'snel' verkleurt. Dan is ook de data weg, hoe zuinig je er ook op bent.

Juist daarom gebruikt ik vroeger altijd silver premiums van philips als cd-r en nu nashua's als dvd-r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Sja...eigenlijk gaat het mij niet om overburnen, dan knip ik wel een stukje van de desbetreffende AVI-file/MP3 af of ik laat een paar bestanden weg. Ik brand liever een CD die binnen de specificaties valt en 10Mb minder bevat dan ééntje waarvan het niet zeker is dat-ie levend de brander verlaat.

En ontopic: ik gebruik meestal MMore of That's Write, nooit problemen mee gehad (ik brand ze op 16x met een HP cd-16i).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Jaja, het topic is meer dan twee weken oud, maar ik denk toch wel een interessante toevoeging te doen. Ik kom dit topic nu pas tegen. In December vorig jaar heeft het duitse c't magazine een grote test van DVD-R en DVD+R media gedaan. Hiervoor werd gebruik gemaakt van professionele testapparatuur. Het gaat om nummer 25/2002 mocht je deze willen bijbestellen. Ik veronderstel dat de uitslag van deze test ook in een van de opkomende Nederlandstalige nummers zal staan.

DVD-R

De test omvatte meerdere testvelden, maar ik heb voor de score in onderstaande lijsten gewoon de scores bij elkaar geteld. Anders was het teveel typwerk. Overigens, het blad c't is zeker z'n geld waard. Dus bestel gauw het nummer voor de volledige test!

Legende: ++ uitstekend, + goed, matig, - slecht, -- zeer slecht

De media in onderstaande lijst zijn gerangschikt volgens kwaliteit (++/+//-/--) en indien gelijk alfabetisch! Dat "Apple" bij kwaliteit + bovenaan staat en Verbatim onderaan wil dus niets zeggen over een eventueel verschil in kwaliteit tussen deze!

KwaliteitMerkDVD IDWerkelijke fabrikant
++FujiPVC001001Pioneer
++PanasonicMEI00V001Matsushita
+AppleMXL RG01Maxell
+MAMMCI G01Mitsui
+MaxellMXL RG01Maxell
+PioneerPVC001001Pioneer
+SonyTDKG02000000TDK
+TDKTDKG02000000TDK
+VerbatimMCC00RG200Mitsubishi Chemicals
EmtecRitek G01Ritek
Parrot 1MC1 G01Mitsui
Parrot 2OptodiscOptodisc
PrimediscRitek G03Ritek
-IntensoDDD DVDRDigital Disc Dessau
-OptoDiscVivastarVivastar
-PrimeonDDD DVDRDigital Disc Dessau
--DatatrackEuroDig-DiscEuro Digital Disc
--HispaceRitek G01Ritek
--ImationCMC00RG200CMC Magnetics
--MemorexRitek G01Ritek
--PrincoTDKG010000d9Princo

Wat de redactie van c't opviel is de enorme verscheidenheid in kwaliteit bij schijfjes van dezelfde fabrikant. Soms uitstekend, soms rommel van de hoogste plank.

Princo gebruikt de ID van TDK terwijl het hun eigen baggermedia is. Gerechtelijke stappen van TDK zullen wellicht later dit jaar nog volgen. Naar het schijnt zou TDK zelfs in contact staan met DVD-brander fabrikanten om Princo media te boycotten in de firmware. Maar dat is achterkamerrumoer :).

Ook interessant om te zien is dat HiSpace niet zelf z'n eigen media maakt, in tegen stelling tot wat ze zelf beweren.

De resultaten zijn niet schitterend te noemen, maar er zijn dan toch zeker al wat degelijke media in de omloop. Over naar concurrent DVD+R...

DVD+R

Omdat Philips enkel licenties heeft uitgegeven aan Mitsubishi en Ricoh om DVD+R te produceren ziet de lijst er wat eentonig uit. Of dit een goed idee was kun je wel afleiden uit de scores...

KwaliteitMerkDVD IDWerkelijke fabrikant
FujiRicoh JPNRicoh
PhilipsMCCMitsubishi Chemicals
VerbatimMCCMitsubishi Chemicals
-HPRicoh JPNRicoh
-MemorexRicoh JPNRicoh
-PlatinumRicoh JPNRicoh
-RicohRicoh JPNRicoh
-TDKRicoh JPNRicoh
--EmtecRicoh JPNRicoh
--Intenso??

... Simpelweg een tragedie! Geen enkel merk krijgt het predicaat "goed" of "zeer goed". Erger zelfs! De DVD+R-standaard stelt dat er niet meer dan 4 foutieve ECC sectoren na elkaar mogen voorkomen nadat een pariteitsfout optrad. Geen enkel DVD+R schijfje doorstond deze test.

Opvallend is hoe wisselvallig de productie van Ricoh is. Het productieproces van DVD+R staat duidelijk nog niet op punt.

Het Intenso medium gaf geen informatie vrij over de werkelijke fabrikant. Er wordt dan ook vermoed dat dit medium gefabriceerd wordt zonder licentie door waarschijnlijk Ritek of Prodisc. Deze fabrikanten hebben immers al een hele reputatie opgebouwd van kwaliteitsloos media en produceren zonder licentie.

Conclusie

Wat is de conclusie? DVD-R-media begint de goede weg op te gaan. Nog steeds wordt er erg veel baggermedia geproduceerd en is de kwaliteit niet constant, maar er zijn duidelijk al enkele merken die het productieproces onder de knie beginnen te krijgen.

Bij DVD+R kun je spreken van een ramp. Dit media is duidelijk nog niet rijp voor de consumentenmarkt. En het gebrek aan concurrentie door het licentiesysteem spoort de fabrikanten natuurlijk niet erg aan om de kwaliteit te verhogen.

Kortweg, is de data je lief, blijf dan vér weg van DVD+R...

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 05-03-2003 18:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Weet je ook op welke schrijfsnelheid ze hebben getest ?? Dat maakt meestal heel veel uit voor ECC errors.

Nu vraag ik mij alleen af wat de scores voor DVD+RW zijn...

PS .. ben ik korrekt in mijn vage herinnering dat er ook een verschil is in Korrectie kapaciteit tussen DVD-R en +R ?? Was het niet zo dat DVD-R een lagere korrektie mogelijkheid had, of zwam ik weer eens..?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 13308 op 05-03-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
De testen werden uitgevoerd met 2x en 1x DVD-branders. 4x zat nog niet in de test. Maar dat kan eigenlijk alleen maar slechter zijn...

RW-media was ook niet opgenomen in de test. Hopelijk herhaalt c't de test later nog eens met een groter media-aanbod en de RW-varianten.

Wat die foutcorrectiecapaciteiten betreft kan ik je niet meer informatie verschaffen. Ik vediep me eigenlijk vooral in CD-Recordable/Rewritable. DVD interesseert me voorlopig niet echt. Ik vond het alleen interessant jullie deze testresultaten mede te delen :)

[ Voor 34% gewijzigd door satcp op 05-03-2003 18:48 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zie je, DVD+R gaat niet op 1x alleen op 2.4x voor nu, en dat genereert vanzelf al 2 tot 4 x zoveel ecc errors.

Ze hadden dus de getallen voor 2x (DVD-R) en 2.4 x (DVD+R) moeten geven, en zoals het nu staat wordt dat niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Sorry, mijn fout... DVD+R moest inderdaad 2.4x zijn. De gebruikte recorders zijn:

DVD-R: Pioneer A04 en Toshiba SD-R5002
DVD+R: Sony DRU-120A en Ricoh MP5125A

Maar dat neemt niet weg dat de test wel erg representatief is. Het kleine snelheidsverschil tussen DVD-R op 2x en DVD+R op 2.4x kan niet alleen het enorme verschil in kwaliteit tussen de twee mediasoorten verklaren. Daarnaast, als je een hogere snelheid wil aanbieden moet je ook maar zien dat je product het aankan.

[ Voor 14% gewijzigd door satcp op 05-03-2003 21:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt inderdaad vies tegen zo. En kan niet door een 0,4 x snelheidsverschil komen.

Ze willen wel snel met 4x DVD+ recorders komen, dan moeten ze nog wel wat bijschaven ja. Die 4x media geven hopelijk betere resultaten. Al moet ik zeggen dat ik met diezelfde Ricoh MP 5125A en +RW schijfjes nog geen enkel probleem heb gehad met mijn Ghost 2003 backupjes. Zowel Imation als Ricoh media.

Ik ga maar even ongelakt hout zoeken om het af te kloppen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 08:42

djkooij

voorheen Facemodder

Ik heb erg goede ervaringen op +rw gebied met de schijfjes van Datawrite :), op de tot nu toe ca 140 gebrande DVD's nog geen coasters gehad.

Voor wat betreft de errors kan ik je melden dat Sony hier werkelijk iedereen verslaat, mijn broer had een Sony brander die het voor elkaar kreeg om 1 op de 3 schijfjes te vern**ken, met welke media dan ook (type weet ik niet, was wel een +/- brander). Ik heb voor jullie gegoogled maar ik kan het helaas niet onderbouwen met ervaringen van anderen, puur MIJN conclusie dus.

De Philips de ik heb heeft tot nu toe simpelweg geen errors gegeven (ook niet met BackupExec verifys).

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43
Anoniem: 13308 schreef op 05 maart 2003 @ 22:09:
Het valt inderdaad vies tegen zo. En kan niet door een 0,4 x snelheidsverschil komen.

Ze willen wel snel met 4x DVD+ recorders komen, dan moeten ze nog wel wat bijschaven ja. Die 4x media geven hopelijk betere resultaten. Al moet ik zeggen dat ik met diezelfde Ricoh MP 5125A en +RW schijfjes nog geen enkel probleem heb gehad met mijn Ghost 2003 backupjes. Zowel Imation als Ricoh media.

Ik ga maar even ongelakt hout zoeken om het af te kloppen.. :+
Ik heb dus een Plextor PX-504A, dat is een 4x DVD+R brander, heeft iemand anders deze ook? En zo ja, wat voor media adviseren jullie voor 4x branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 07:45
Archie_T schreef op 16 maart 2003 @ 13:53:
[...]

Ik heb dus een Plextor PX-504A, dat is een 4x DVD+R brander, heeft iemand anders deze ook? En zo ja, wat voor media adviseren jullie voor 4x branden?
Alleen Verbatim DVD+R 4x media zijn momenteel in nederland verkrijgbaar. Zie www.opus.nl.
Hou het momenteel maar even op 2,4x Fuji DVD+R, komen goed uit de tests en zijn lekker goedkoop (+/- 2,10 eur p/st). Die 4x media zijn bijna dubbel zo duur. Zag wel op www.dvdplusrw.org dat er een hoop nieuwe 4x media aan zitten de komen. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Weet iemand of de CT ondertussen al meer merken getest heeft? of dat er andere tijdschriften zijn geweest die ook tests uitgevoerd hebben?

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Er zijn scans en engelse vertalingen van de bovenstaande test te vinden in dit topic: http://www.thewholewideweb.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167

C'T schijnt nu nog een test gedaan te hebben. Daar staat de uitslag van op http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=65927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Ik ben zelf erg te spreken over de DVD+R's van imation , ze werken in alle dvd players hier in huis (5 stuks : creative 8X ,aopen 16x40 ,MSI 16x48 (pc dvd drives) harman kardon DVD20 standalone en een merkloze stand-alone drive ).

En de prijs spreekt me ook erg aan 19 euro voor 10 stuks + singel cd hoesjes.

de duurzaamheid kan ik alleen nog weinig over zeggen aangezien ik nog maar kort een dvd brander heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 11:41

Rival24

I'll Be Back

Ik heb pas geleden 500 DVD+r's van Datawrite gekocht voor €650 bij shop.cdfreaks.com De prijs is nu wel wat omhoog gegaan, maar deze dvd's werken tot nu toe echt overal op (behalve op players die geen +r pakken).

Tip: Als je van plan bent veel te gaan branden kun je beter veel dvd's tegelijk kopen aangezien het vrij veel in prijs scheelt. Wachten op betaalbare 4x +r media kan even duren, 2,4 zal toch een tijd lang nog een stuk goedkoper blijven. Persoonlijk geef ik niets om een kwartiertje langer aangezien het rippen/verbouwen van een dvd toch al relatief lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

Wildfire

Joy to the world!

Sinds een week of twee heeft m'n vader een Philips DVDR-70 DVD+RW recorder. Resultaat tot nu toe:

Een HP DVD+RW schijfje: na twee opnames was het al voorbij, veel errors in de eerste paar minuten van de schijf...

En gisteren heb ik opgenomen op een Philips DVD+RW schijfje, die heb ik zojuist eens door Nero CD/DVD-Speed laten scannen... op het einde van de schijf kwamen er al onleesbare sectoren voor.

Dat is toch geen kwaliteit meer???

Weet iemand een merk DVD+RW dat wel goed is?

--update--

We hebben 2 HP DVD+RW schijfjes, beiden bleken slecht te zijn. ATIP: Ricoh

We hebben 3 Philips DVD+RW schijfjes, allemaal bevatten slechte sectoren. ATIP:CMC

Wat een rotzooi zeg... :(

--update #2--

Hmmm.... nadere controle lijkt uit te wijzen dat het aannemelijker is dat m'n Lite-On LTD-165S DVD-ROM drive problemen heeft met de DVD+RW schijfjes. Na een van de slechte schijfjes opnieuw beschreven te hebben zijn de slechte sectoren opeens foetsie en zijn er nieuwe op het einde van de schijf. Erg raar.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 19-08-2003 12:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-04 11:54

Radeon

Today is a good day to die

Heb hier een DVD+RW van Sony die ik bij me DRU500AX kreeg. Al een stuk of 20x gebruikt maar nog helemaal geen probs me.

It's never easy.....

• Smarron
  • Laatst online: 25-04 22:23

Smarron

The bend

Even een kick.

Kan iemand mij dit uitleggen?

http://www.cdr-forum.de/showdvdhersteller.php?ID=50

Zie het vergrootglasje voor de ID-code. Zo'n beetje elk merk komt bij Ricoh vandaan. Moet ik dit geloven? Bij Opus zijn de codes vaak anders, vooral bij de onbekende merken.

En ik heb uitgebreid gemaild met de helpdesk van CDRWinkel.com en die vertelden mij dat de Datawrites (Waar ik persoonlijk erg goede ervaringen mee heb) B-grades of misprints zijn uit de Ricoh-fabriek. Slecht dus ?!

Check dit ook eens: http://www.pewika.nl/pdf/datawrite.pdf

Naar mijn mening kwamen bijvoorbeeld de Platinum's altijd bij Ritek vandaan (Als het ging om CD-R's dan, de DVD-R's nu dus bij Ricoh?!). En op de site van DVD-Rschop.com wordt Ritek en Ricoh als dezelfde bestempeld.

http://www.dvd-rshop.com/...?cPath=28&products_id=578

Wat klopt hier allemaal wel en niet aan?! Het wordt er namelijk allemaal niet echt duidelijker op.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Ik deed een search naar de beste DVD media en kwam bij deze topic. Ik schrok van het bericht van SatCP boven. Is DVD echt zo slecht? :o

Ik zoek media voor (professionele) lange termijn opslag van digitale afbeeldingen. Op dit moment wordt het opgeslagen op (zeer veel) Mitsui Gold (ultra) CD-R’s. De NEC-1300A is gekocht om de opslag terug te brengen naar enkele laden.

Ik dacht dat DVD+R de betere was, ivm data correctie. Wat is het beste (en verkrijgbare) keuze? Prijs kan me niks schelen!

Als ik deze topic lees, krijg ik bijna spijt dat ik van CD-R ben afgestapt. |:(

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

honey schreef op 11 October 2003 @ 23:47:
Ik deed een search naar de beste DVD media en kwam bij deze topic. Ik schrok van het bericht van SatCP boven. Is DVD echt zo slecht? :o

Ik zoek media voor (professionele) lange termijn opslag van digitale afbeeldingen. Op dit moment wordt het opgeslagen op (zeer veel) Mitsui Gold (ultra) CD-R’s. De NEC-1300A is gekocht om de opslag terug te brengen naar enkele laden.

Ik dacht dat DVD+R de betere was, ivm data correctie. Wat is het beste (en verkrijgbare) keuze? Prijs kan me niks schelen!

Als ik deze topic lees, krijg ik bijna spijt dat ik van CD-R ben afgestapt. |:(
vergeet niet dat die test van december vorig jaar is he? in die tijd is er toch wel wat verbeterd hoop ik? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep. Gewoon de nieuwe 4x media kopen en op 2.4 x branden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Anoniem: 13308 schreef op 12 October 2003 @ 17:26:
Yep. Gewoon de nieuwe 4x media kopen en op 2.4 x branden.. ;)
Maar vast niet alles is goed. Zijn er al recentere testen bekend? Ik kon het niet vinden.

Mitsui schijnt de TOP te zijn voor CD-R. Ik verwacht dat het ook zo zal zijn voor DVD, helaas hebben ze alleen DVD-R, maar MAM gebruikt dezelfde methode, maar helaas heb ik deze nog nooit gezien (http://www.mitsuimedia.co..._dvd_plus_r_120_min.phtml).

Wat zijn de TOP merken van dit moment in DVD+R?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

Ik heb nu ander half jaar een dvd+rw writer en al veel merken geprobeerd.
Nog steeds haal ik vaak andere merken.
Maar ik vond Datawrite tot nu toe het beste.
Vorige week heb ik Prodye data dvd +r's gehaald.
Nog niet mee gebrandt, maar ze zien er al goed uit vind ik!
Wat ik erg belangrijk vind aan dvd+r en ook cdr is dat de beschermlaag aan de bovenkant goed is.
Een plastic laagje bedekt over de hele cd is vaak erg goed.
Die nashua cdr's hebben een soort van folie, dat laat altijd vet snel los.
Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben zelf ook uiterst tevreden over Datawrite, ondanks de negatieve reacties van CDRwinkel.com.

Ik heb ook Platinum 4x (Ricoh) geprobeerd en die doen het ook erg goed. Ze zijn bovendien erg goedkoop.

Voorlopig laat ik het dus bij deze 2 merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ik heb een Lite on LDW 401 en al aardig wat schijfjes verkloot. Data gaat OK, maar films hebben vaak problemen op andere players.

Goed ging tot nu toe: Verbatim 4x

Slecht ging Nashua 2 speed (Makrolon) maar dat geven ze zelf al toe.
Sony 4 speed. Beeld en geluid haperen op m'n Philips na ongeveer een uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Ik heb direct bij de importeur MAM-E DVD+R disks besteld. Ze waren niet goedkoop, maar over de kwaliteit twijfel ik niet.

http://www.mafico.com/Mameindex.htm

Voor de minder belangrijke data gebruik ik wel de 'gewone' dvd's.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 20:53
Ik gebruik meestal philips (dvd+r ) en princo (dvd-r) op mijn nec 1300a dvd burner
nog geen 1 dvd is mislukt

[ Voor 15% gewijzigd door michelc85 op 13-10-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
michelc85 schreef op 13 October 2003 @ 23:24:
Ik gebruik meestal philips (dvd+r ) en princo (dvd-r) op mijn nec 1300a dvd burner
nog geen 1 dvd is mislukt
Mislukken is ook geen probleem, je pakt gewoon een nieuwe. Een goede DVD moet vooral lang houdbaar zijn (tenminste voor mijn toepassingen). MAM-E is de enige die garanties durft te geven. Het zegt nog niet veel, maar wel dat ze vertrouwen hebben in hun eigen produkten.

Ik geloof dat hun DVD's minstens 70 jaar moeten meegaan.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Mijn ervaringen zijn alsvolgt: alle merken die een beetje cheapo zijn (princo, bulkpaq) zijn goed te branden, en ook goed in te lezen, mits je inleest met een dvdbrander (de brander waarmee je 'm hebt volgepompt)
Sinds kort gebruik ik Verbatim 2x of 4x DVD-r (op een Pioneer DVR-A05) en ik ben absoluut overtuigd dat deze disks veel beter zijn (ze kosten dan ook zo'n 2,5 - 4,5 euro p/s) Ik kan ze met iedere dvd-speler inlezen! Dit kon ik met de bulkpaq/princo's wel vergeten...

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

honey schreef op 13 October 2003 @ 20:46:
Ik heb direct bij de importeur MAM-E DVD+R disks besteld. Ze waren niet goedkoop, maar over de kwaliteit twijfel ik niet.

http://www.mafico.com/Mameindex.htm

Voor de minder belangrijke data gebruik ik wel de 'gewone' dvd's.
hoe duur waren ze dan?

ik heb hier MAM-E DVD-R (4x) en die waren maar 30 euro per 25 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

honey schreef op 14 October 2003 @ 08:59:
[...]

Mislukken is ook geen probleem, je pakt gewoon een nieuwe. Een goede DVD moet vooral lang houdbaar zijn (tenminste voor mijn toepassingen). MAM-E is de enige die garanties durft te geven. Het zegt nog niet veel, maar wel dat ze vertrouwen hebben in hun eigen produkten.

Ik geloof dat hun DVD's minstens 70 jaar moeten meegaan.
dat laatste kan ik nergens bij MAM-E zelf vinden. ze zeggen wel dat hun silver cd-r's 100 jaar meegaan en de gold cd-r's 200 jaar, maar over dvd+/-r zeggen ze (nog) niets. de importeur wel, maar als je vervolgens naar het garantie certificaat van MAM-E kijkt vind je het alleen over cd-r's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Anoniem: 35175 schreef op 14 oktober 2003 @ 13:47:
[...]

dat laatste kan ik nergens bij MAM-E zelf vinden. ze zeggen wel dat hun silver cd-r's 100 jaar meegaan en de gold cd-r's 200 jaar, maar over dvd+/-r zeggen ze (nog) niets. de importeur wel, maar als je vervolgens naar het garantie certificaat van MAM-E kijkt vind je het alleen over cd-r's.
Misschien dat ik het gelezen had bij de importeur.

De prijs was eeeh,...ik dacht 3,77 per/stuk (incl btw en toeslag). Het wordt verzonden onder rembours (16,50) dus dat maakt het vooral duurder :(

Als iemand MAM-E DVD+R disks weet bij een gewone winkel, laat het me weten!

edit:
misschien moet ik voor langdurige data opslag toch maar gaan denken aan dvd-r. Ze zijn veel beter verkrijgbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door honey op 14-10-2003 17:25 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Facemodder schreef op 06 March 2003 @ 11:34:
Ik heb erg goede ervaringen op +rw gebied met de schijfjes van Datawrite :), op de tot nu toe ca 140 gebrande DVD's nog geen coasters gehad.
Goede keus! :) Datawrite rulez, lekker goedkoop.
Echt prijs kwaliteits dvdtje
Jammer dat nu van kleur zijn veranderd..??
Ik meende ze laatst te zien in een wit/zilveren kleur.
De Philips de ik heb heeft tot nu toe simpelweg geen errors gegeven (ook niet met BackupExec verifys).
Welke heb je 228k?
Goede writer, maar ik heb erg vaak dat ie dvd's niet pakt. :S (heb de laatste firmware)
Het werkt alleen goed als ik op dvd branden klik en dan pas het laadje met leeg schijfje erin dicht doe.
Dan pas pakt ie de dvd in 1 keer.
Best raar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 14-10-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:56

scorpionv

This space for rent

honey schreef op 14 October 2003 @ 17:24:
[...]

Misschien dat ik het gelezen had bij de importeur.

De prijs was eeeh,...ik dacht 3,77 per/stuk (incl btw en toeslag). Het wordt verzonden onder rembours (16,50) dus dat maakt het vooral duurder :(

Als iemand MAM-E DVD+R disks weet bij een gewone winkel, laat het me weten!

edit:
misschien moet ik voor langdurige data opslag toch maar gaan denken aan dvd-r. Ze zijn veel beter verkrijgbaar.
CDFreaks heeft iig de DVD-R MAM-E's, ik ga vandaag of morgen maar eens een cakebox orderen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpionv schreef op 15 October 2003 @ 22:38:
[...]
CDFreaks heeft iig de DVD-R MAM-E's, ik ga vandaag of morgen maar eens een cakebox orderen.
weet wel dat er dan 15 euro verzendkosten overheen komen. dan wordt het dus 15 + 32,50 = 47,50. je kunt beter een paar spindels meer bestellen. ze werken bij mij allemaal perfect. ik heb ze daar ook vandaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 16-10-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 06-04 13:49
Weet iemand iets over Ritek G03 schijfjes? Je kunt ze kopen (DVD-R) bij http://www.dvd-rshop.com en zijn iets minder dan 1,80/stuk bij 25 stuks. Ze worden daar verkocht onder de naam One, maar dat is dus gewoon een loze naam.

Ik vind ze hier nergens terug, en ik vraag me af of die een beetje goede schijfjes zijn.

Verbatim is natuurlijk goed, en Fuji ook, maar ik vind de prijs daarvan iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Misschien nog interesant:
http://www.mafico.nl/kwaliteit_cd.htm

Maakt het voor data-opslag (archivering) nog uit of je DVD -R of +R neemt? Ik weet dat +R en zeker +RW beter met de data omgaat, maar dit gaat over langdurige opslag (jaren) van belangrijke data.

Zelf zou ik voor MAM-E +R gaan, maar MAM-E -R is veel beter verkrijgbaar!

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb nu een aantal merken geprobeerd en de enige die geen leesfouten vertonen in Nero CD-Speed en DVD-Info Pro zijn de 4x DVD+R van Platinum en de 2.4x DVD+R van Datawrite.

De volgende DVD's geven allemaal read errors of zijn niet constant met lezen, veel read drops e.d.:

Prime-On 2.4x DVD+R
AMC 2.4x DVD+R (Uit Engeland)
MAM DVD-R 4x (Mitsui dus, met CD-R's blinken ze uit, met DVD's dus nog niet)

Ik hou het voorlopig bij Platinum DVD+R 4x. Deze geven geen enkele fout met lezen en zijn erg goedkoop. Nog geen enkele toaster en geen read errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-01 13:44
Ik heb laast een spindel van 100 x Princo DVD-R 4 speed :r gekocht wat ben ik ontevreden over deze schijfjes. Ze werken alleen lekker op 2 speed branden. :'( In een pioneer A06.

De volgende schijfjes die ik gebruik zijn de RITEC DVD-R G04 deze werken echt in elke DVD standalone speler. Ik heb er zeker al meer dan 100 gebrand op 4 speed en nog nooit is er 1 blijven hangen. In zeer veel verschillende DVD spelers getest!! })

Bij www.media-madness.nl kun je ze lekker goedkoop krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Datawrite is Ritek btw. Misschien makkelijk voor mensen die een goede DVD willen kopen, maar nergens goedkoop een datawrite kunnen vinden, maar wel een Ritek die onder een ander merk verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ritek was vroeger zo slecht met DVD roms dat ze zelfs het logo van CD niet meer mochten dragen. Is dat veranderd inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Anoniem: 82429 schreef op 16 October 2003 @ 17:16:
Ritek was vroeger zo slecht met DVD roms dat ze zelfs het logo van CD niet meer mochten dragen. Is dat veranderd inmiddels?
Te zien aan de goede resultaten die mensen ermee halen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik ben binnenkort van plan om een DVD+/-RW te kopen en ben al op zoek naar goede media. Tijdens deze zoektocht kwam ik het volgende tegen:

http://www.romstore.be/artikel.asp?autonummer=60

Hier wordt gesproken over een foutieve batch van MAM-E Mitsui DVD-R 4x.
Misschien interessant voor mensen die deze schijven gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik ben op het moment Traxdata media aan het gebruiken. Zowel +R als -R. Ik heb nog geen enkele rede tot klagen. De DVD's die het tot nu toe niet doen heb ik zelf vakkundig verneukt dus dat telt dan niet echt :). Het is beide 4x media waarbij de +R van Ricoh (RICOHJPNR01) is en de -R van Ritek (RITEKG04).

De dvdr's werken allemaal perfect zowel de + als de - Mijn ps2 slikt ze allemaal zonder problemen en ook de pc dvd drive en de standalone dvd speler heeft er geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil van die Mame+r gaan bestellen.
Lijkt me wat es wat voor belangrijke backups.
Cd-Freaks verkoopt de niet zie ik.
Die verkoopt alleen maar -R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bah, heb ik mijn laatste 3 Nashua DVD+r naar Nashua gestuurd wegens onafspeelbaarheid op diverse spelers (natuurlijk wel +spelers) krijg ik er 5 terug. Op zich een hele correcte zet van Nashua ware het niet dat deze nieuwe DVD+r schijfkes nog steeds bagger zijn. Op m'n Philips spelen ze weer schokkerig af, alleen op mijn recorder kan ik ze nu wel OK afspelen. Back to Verbatim, die ik tot nu toe perfect af kan spelen.

Helaas voor Nashua, goede service maar bagger product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu voor het eerst Prodeye dvd+r's besteld.
En deze vind ik nog beter dan die Datawrite +r's.

Dit is tot nu toe de beste DVD+r voor weinig geld die ik tegen ben gekomen.
Volgens mij zijn ze even duur als Datawrite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 11:37
Ik heb recentelijk nog een doosje Imation gebruikt. Gaat allemaal wel lekker, maar ik merk dat hij bij sommige films blijft hangen, vooral op het einde. Dit is bij mij en bij een vriend van mij die ook Imation gebruikt heeft. Ik DENK dat dit komt omdat de schijven eigenlijk 2.4x zijn en de Lite-On er met 4x overheen ragt >:)

Nu gebruik ik Traxdata 4x (Cakebox 25stuks), heb er nu bijna 50 gebakken, en tot nu toe nog geen enkel probleem bij het backuppen van films :Y)

Oftwel, Traxdata werkt goed bij mij :)

[Off-Topic]
Is het trouwens op T.Net ook mogelijk een EMail notification te krijgen als er op een thread ge-replied wordt? :?
[/Off-Topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Nu online
Anoniem: 24791 schreef op 24 October 2003 @ 10:15:
Dit is tot nu toe de beste DVD+r voor weinig geld die ik tegen ben gekomen.
Volgens mij zijn ze even duur als Datawrite.
Het valt me op dat iedereen beste met compatibiliteit verward. Goede DVD's moeten toch wel wat meer zijn, bijvoorbeeld langer mee gaan als 1 jaar.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk gaat het niet alleen om compatibiliteit, maar als ik na een jaar nog steeds een perfecte DVD heb die ik alleen nergens op af kan spelen dan gaat ie bij mij niet in het bakje genaamd "beste DVD's". We kunnen nog weinig zeggen over de duurzaamheid van de DVD maar over de compatibiliteit valt nog te discussieren.

Na mijn minder goede encounter met Nashua moet ik zeggen dat TDK4x erg goed gaat hier! Als ie het over een jaar of meer nog doet post ik dat nog wel.
honey schreef op 24 October 2003 @ 19:01:
[...]

Het valt me op dat iedereen beste met compatibiliteit verward. Goede DVD's moeten toch wel wat meer zijn, bijvoorbeeld langer mee gaan als 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

honey schreef op 24 October 2003 @ 19:01:
[...]

Een goede dvd is voor mij een dvd waarvan er weinig of geen mislukken tijdens het branden.
En een goede dvd is voor mij ook een dvd die compatible is met veel merken lezers.
Ervaring met DVD en films heb ik niet.
Maar wel veel ervaring met dvd+r en xbox.
Films ga ik nu ook meer mee bezig.

Maar om even met het topic verder te gaan.

Ik heb eergister 100 arita (Ricoh) dvd's besteld voor een luttele 125 euro :D
Dat zijn nog eens prijzen :D
Ik hou jullie op de hoogte van mijn brand resultaten.
Pagina: 1