Splinter cell demo - beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 08:53

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Ik heb een probleem met de demo van splinter cell... als ik de demo start geeft me beeldscherm een bericht: "out of range". Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dat niet gebeurd en ik de demom gewoon kan spelen? Ik hoor op de achtergrond wel geluid van de demo dus hij draait wel..

Ik kan m alleen niet zien :'(

Alvast bedankt!!

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Misschien is je refresh rate of resolutie te hoog ingesteld? Het is maar een wilde gok hoor... Ik had geen problemen met de demo. Misschien speel ik hem straks nog eens voor de 15de keer :P

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 08:53

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
ja resolutie is wel goed dat weet ik want iemand anders speelde m met dezelfde resolutie als mij, maar at heb jij dan bijvoorbeel dvoor refreshrate staan??

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb hetzelfde probleem! :'(

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Post eens op welke resolutie jullie (willen) spelen, op welke resolutie jullie desktop staat, en welke refreshrate jullie hebben.
Dit kun je checken door op je bureaublad rechts te klikken, eigenschappen te kiezen, naar het tabblad Instellingen te gaan (resolutie desktop). Klik daarna op de knop Geavanceerd, en daar het tabblad Beeldscherm te bekijken (refreshrate). Check daarna de settings van Splinter Cell betreft resolutie (en refreshrate als die erbij staat).

Ga eens naar de site van de fabrikant van je videokaart en monitor, voor je videokaart de laatste drivers halen, en kijk ook voor je monitor of er drivers zijn. In de monitor drivers staat precies welke resolutie/resfreshrate combinaties je monitor aankan. Misschien dat de laatste drivers voor je moederbord (chipset) kunnen helpen.

Lees ook Strenger modbeleid in SPV! - post je specs zoals moederbord, videokaart, welk merk en type beeldscherm, welke videokaart drivers.

Een out-of-range melding van je monitor betekent inderdaad dat de resolutie/refreshrate combinatie teveel is voor de monitor, en dat hij geen beeld meer geeft (op die melding na) om je beeldbuis te beschermen, je monitor kan er ernstig beschadigd van raken.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn resolutie staat op 1280x1024@85 hz. M'n videokaart is een Geforce 4 MX440.

Ik heb net ook m'n resolutie omlaaggeschroefd, maar dat helpt niet :(

En je kan nix instellen in splinter cell..is geen setup voor (tenminste, buiten het spel he)

EDIT:

Als ik alt-enter doe, zie ik ut wel?? en als ik dan weer naar full screen ga, weer fout!

[ Voor 46% gewijzigd door Boy op 23-12-2002 13:25 ]

Verwijderd

heb je ook je frequentie omlaag geschroefd?
en toon eens wat specs van je pc

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

xp 2100+
geforce 4 mx 440
ECS K7S5A mobo
DVD 16/40
Lite-on brander 40/12x48

frequentie omlaaggeschroefd naar 75 hrz, helpt ook niet...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Draai je toevallig een tooltje om je refresgrate mee te locken? Zo ja, zet die eens uit.

Al eens geprobeert om je resolutie lager te zetten, bijvoorbeeld naar 1024x768?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

'kheb um nu es 1024x768@70 gezet...zelfde probleem...

ik ben nu maar aan het spelen in zo'n windowsscherm (niet fullscreen dus). Dat werkt redelijk..

[ Voor 51% gewijzigd door Boy op 23-12-2002 14:13 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 06:47

flexje

got-father

k heb hetzelfde probleem :/
gf4 ti4200 128 mb
LG TFT
reso : 1024x768 @ 32 bit (60hz)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

is de resolutie en refresh waar het spel in draait niet aan te passen in een van de .ini files in de system directory van splinter cell, spel draait op de nieuwe unreal engine, dus lijkt me van wel...
Desktop resolutie en frequentie lijkt me niet zo belangrijk... je kan ook nog in de .ini de renderer veranderen in OpenGL, zou niet mogen uitmaken, maar je weet maar nooit.
voor meer info van de .ini settings zou je even moeten zoeken naar ut2003 topics...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:29 ]

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ik heb een iets ander probleem maar het kan wel in dit topic denk ik: zodra ik de demo start op 1024x768 of op 800x600 dan knalt hij eruit na ongeveer 10 seconden met de melding Not enough videomemory :?

Wat ik ook probeer, alles uit, alles op laag... hij blijft raar doen. Ik kan bijvoorbeeld ook alleen nightvision bekijken maar geen thermal/heat vision. Dan knalt hij weer terug naar mijn desktop.

Mijn specs:
AMD athlon 1500+
512 mb DDR
Geforce 2 GTS
detonator 41.09
soundblaster 5.1 player
Gygabyte 7VTXE

zou het misschien aan de VIA-drivers kunnen liggen ?

Geniet maar tweak met mate

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

ik herhaal: zie boven.

Geniet maar tweak met mate

Verwijderd

http://forums.ubi.com/mes...ew.asp?name=pcdemo&page=1

dat is et forum voor de problemen die er zijn met de demo kijk daar is rond

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb op de FAQ van www.splintercell.com gezien dat dit een GeForce probleem is. Je kan in de ini file in de SplinterCell directory hem op Windowed zetten, dan doet ie het zonder problemen.. zover ik weet is er verder geen oplossing :(
Pagina: 1