Toon posts:

[XP] remote rebooten via SSH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een heel stuk verderop in het land staat een pc met een zeer dikke internet verbinding, die ik bedien met SSH/VNC om eea te downloaden/hosten/etc.

Vanmiddag is er echter wat fout gegaan. De VNC service bugte (gaf alleen een blauw scherm - maar geen BSOD, gewoon blauwe achtergrond ;) ). Toen ben ik met Putty aangelogd op de OpenSSH Server die op die bak draait. Geprobeerd de service te restarten: stoppen lukt prima, maar de service wil helaas niet meer starten (NET HELPMSG 2186). Dus geprobeerd te rebooten via 't "shutdown -r -f" commando. Daar blijft hij dus ook op hangen. Als ik dat shutdown commando nog eens gebruik spreekt aldaar een stem "A system shutdown is in progress.".

Oftewel, er is waarschijnlijk eea process aan het buggen dat gekilled moet worden. Iemand enig idee hoe je een equivalent van taskmgr.exe in je command prompt krijgt? Kan je op eea manier "End Process" doen zoals je dat ook met de knop in de Task Manager kan doen? Bestaat er eea programmaatje dat je BIOS aanspreekt en de resetknop virtueel indrukt?

Bottomline: hoe krijg ik die bak gereboot zodat ie de VNC/FTP/HTTP services weer netjes laadt en ik de bak weer kan gebruiken?

Alvast veel dank!

Verwijderd

"Task Manager" krijg je met tasklist en taskkill. Maar als er een "system shutdown in progress" is, wil het nog wel eens gebeuren dat er geen programma's meer gestart kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 04:05:
"Task Manager" krijg je met tasklist en taskkill. Maar als er een "system shutdown in progress" is, wil het nog wel eens gebeuren dat er geen programma's meer gestart kunnen worden.
Tnx voor je hulp, maar tasklist levert idd niets op, lijkt te hangen, scherm blijft leeg. Weet iemand of er dan een eea progje is dat je computer koud laat resetten door het bios aan te spreken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 13:14 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:44

Arno

PF5A

Je kunt via asm een com file maken die direct een memory adres aanspreekt en dat heeft een reset tot gevolg. Ik weet niet of zoiets ook te downloaden is, maar ik zou even op reset.com zoeken (de file, niet de site).

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Traag schreef op 23 December 2002 @ 13:16:
Je kunt via asm een com file maken die direct een memory adres aanspreekt en dat heeft een reset tot gevolg. Ik weet niet of zoiets ook te downloaden is, maar ik zou even op reset.com zoeken (de file, niet de site).
Ik twijfel er sterk aan dat je met een dos executable een reset kunt veroorzaken in XP. Maar misschien eens proberen een bluescreen te veroorzaken op de remote PC (waarna die normaal gereset wordt)? Zo is er onlangs een exploit verschenen die dit kan op NT/2000/XP (langs netbios), als je deze patch niet geïnstalleerd hebt.

Verwijderd

je zal uit de resource kit tlist (of was rclist) en kill.exe op je systeem moeten zetten...
vraag met tlist je processen op en met "kill pid" kill je het proces.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 17:34:
[...]

Ik twijfel er sterk aan dat je met een dos executable een reset kunt veroorzaken in XP. Maar misschien eens proberen een bluescreen te veroorzaken op de remote PC (waarna die normaal gereset wordt)? Zo is er onlangs een exploit verschenen die dit kan op NT/2000/XP (langs netbios), als je deze patch niet geïnstalleerd hebt.
Sorry da'k een tijdje stil ben geweest, tnx voor de replies, maar ik was er ff niet. Maar, de bak reset idd als ik een BSOD veroorzaak. Uit dat security bulletin van M$ snap ik nog niet helemaal psies hoe ik doormiddel van dat een BSOD veroorzaak, maja ;)
Ik ga wat achtergrond research doen (o, o, o wat klink ik belangrijk) maar als iemand me snel antwoord kan geven op de vraag hoe ik de bak kan laten rebooten dmv welke BSOD hoe, GAARNE _/-\o_

edit:
port 445/139 staan dicht, dus bovenstaande exploit kan ik niet "gebruiken"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
't is opgelost :)
met behulp van de PsTools kon ik succesvol het winlogon-process killen, waarmee je de aangelogde user uitlogt :)

tnx voor alle hulp!

edit:
wel nederlands blijven schrijven hè ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 13:01 ]

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan trouwens ook via remote desktop van XP zelf op die bak gaan zitten (eigenlijk dus terminal services) en dat werkt imo beter als vnc :)
Pagina: 1