Toon posts:

OpenGL problemen :s

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Elk game/benchmark dat gebruik maakt van OpenGL crasht bij mij @ random (soms na 15min, soms pas na anderhalf uur). Getest met RTCW en Vulpine GLmark. Ik krijg geen subsystem-errors ofzow, het beeldscherm gaat gewoon plots in standby en er valt niets anders meer te doen dan te resetten. D3D-games draait ie rotstabiel. Op opengl.org is geen oplossing te vinden voor m'n probleem. En windows XP herinstalleren is geen optie ;)

Iemand een idee?

Ik draai Windows XP met SP1 en Detonator-drivers 40.72 (ook al 41.04 geprobeerd).

Verwijderd

probeer Detonator 31.91 :s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 01:13 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik neem aan dat hij terugkomt in windows met een error ? kijk die eens na
anders misschien een complete reinstall

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij komt zelfs niet terug in windows, task manager en heel de boel is allemaal niet meer mogelijk. Gewoon geen beeld. Ik zal zo meteen eens 31.91 proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Pff, haalt niets uit. Het geluid blijft trouwens ook hangen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
klein ideetje: misschien een probleem van warmte.... Een processor laat meestal het beeld stilstaan, maar misschien ook niet.... of gewoon je videokaart te warm... misschien......

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Wel, als ie 2h en half 3DMark2001SE volhoudt zal het wel niet aan oververhitting liggen denk ik... (pc probe mobo/cpu: idle: 30/42 , full load: 30/54 met retail cooler).

Verwijderd

Heb je OpenGL spellen ook al met de kast open getest, het kan zijn dat je GPU te warm wordt, want OpenGL is toch meer processoronafhankelijk of je voeding +5v is te laag -> check it.

Verwijderd

Topicstarter
Frisse lucht komt via een intake cooler in de zijkant vd kast rechtstreeks aan de graka.. wat kan ik nog meer doen <g> Bovendien denk ik dat ie het ook wel warm krijgt van D3D-games en die gaan prima.
De voeding: Het betreft hier een Chieftec voeding van 360W. 5v-lijn zit op 5,053~5,08.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien iets kunnen te maken hebben met die 8xAGP? (mobo ondersteunt mr 4xAGP btw)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 01:08:
Elk game/benchmark dat gebruik maakt van OpenGL crasht bij mij @ random (soms na 15min, soms pas na anderhalf uur). Getest met RTCW en Vulpine GLmark. Ik krijg geen subsystem-errors ofzow, het beeldscherm gaat gewoon plots in standby en er valt niets anders meer te doen dan te resetten. D3D-games draait ie rotstabiel. Op opengl.org is geen oplossing te vinden voor m'n probleem. En windows XP herinstalleren is geen optie ;)

Iemand een idee?

Ik draai Windows XP met SP1 en Detonator-drivers 40.72 (ook al 41.04 geprobeerd).
Waarschijnlijk wordt je videokaart te warm .. check dat eerst ff (allemaal STOF rommel in de fan)

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Quote :
Zou het misschien iets kunnen te maken hebben met die 8xAGP? (mobo ondersteunt mr 4xAGP btw)

Nee die is backwards compatible!
Heb je misschien van die nare, vreemde achtergrond proggie's aan staan of zo?

Even allemaal uitschakelen!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost, ben graka gaan inruilen in de winkel... viel maar weinig meer mee aan te vangen :)
Pagina: 1