Toon posts:

Partities met XP of niet? Swap partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn harddisk gaan formatteren en opnieuw XP erop zetten. Heeft iemand hier ervaring met het maken van een Swapfile partitie ipv een swapfile maken op je gewone partitie?
Mijn idee is dus om een partitie te maken speciaal voor de swapfile. Als ik dat doe moet die dan net zo groot zijn als de swapfile of iets groter>?

Bijv: ik heb nu 256 RAM en een swapfile van 4ooMB. Moet ik dan een swappartition maken van 400 of groter?

Verwijderd

Een aparte partitie is een aanrader, scheelt een hoop defragmentatie.
Als je de swap 2x je hoeveelheid geheugen aanhoudt zit je vrijwel altijd goed. Je kunt eventueel een vaste grootte instellen ipv variabel...

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

1,5 keer je geheugen is al best hor. echt nuttig is trouwens pas een aparte fysieke schijf. last van defragmentatie heb je toch niet als je hem een vast grootte laat houden..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik geloof dat het wordt aangeraden om de swap file (met een vaste grootte!) op de kleinste partitie (die je het minst vaak gebruikt) te zetten.

Als je er dus een speciale partitie voor aanmaakt dan is dat het "beste".

[ Voor 10% gewijzigd door Ook op 24-12-2002 08:31 ]

Wees consequent, maar niet altijd