Toon posts:

Age of Mythology- Is ie nou echt zo moeilijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Age of Mythology gekocht om eens leuk in de kerstvakantie te spelen. Nou zijn de scenario's niet echt een probleem, die speel je leuk uit ( nog wel i.e.g ).

Maar nou had ik voor de grap eens een random scenario gespeeld, en dat is na 'easy' echt op geen mogelijkheid te doen. Je hebt ongeveer 10 minuten dat je
"met rust" wordt gelaten, maar daarna komen er non- stop gigantische legers op je af. De eerste 5 overleef je dan nog wel, maar dan raken je resources en repair mogelijkheden uitgeput, dus ga ik elke keer de teil in.

Wat doe ik nou fout? In het begin maak ik zo veel mogelijk villagers, dan zo snel de updates om sneller voedsel, hout en goud te pakken. Villagers aan het werk zetten en een paar torens plaatsen met een muur er omheen op strategische plekken.

Zo snel mogelijk een temple en naar age II. Volgens de messages is de vijand daar al lang... ( is dat een bug??? ). Dan maar een archery en de stables laten bouwen. Het vee is al opgemaakt in de buurt, dus ik begin aan boerderijen. Na 8 archers achter een muurtje op de verdediging te hebben gezet en 5 cavalry's als verdediging begint de eerste aanval al.

Ik heb die map nu 20 keer gespeeld, en ben nog steeds elke keer de lul. Hebben jullie daar nou ook zo veel problemen mee?

Verwijderd

Je moet slim zijn, bijvoorbeeld in de map Nile, zorg gewoon dat ie geen haven kan bouwen en dan met Apollo's special power in ze rug aanvallen.
Zorg dat hij geen resources kan krijgen door bijvoorbeeld steeds met kleine groepjes soldaten ze houthakkers en food gatherers te killen, dat helpt al een stuk.

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Alleen op titan vind ik hem moeilijk, daar speelt ie zwaar vals, op de rest niet. Zelf begin ik niet eens aan muren te bouwen. Ik probeer zo snel mogelijk naar de 2e age te gaan, legertje bouwen en zo snel mogelijk naar de 3e age. Ik denk dat het toch op snelheid aan komt. Anders moet je ff de replay terug kijken, kan je zien hoe hij het doet.

Met de campaigns kan je ook mooi oefenen vind ik. Ik heb zelf eerst de campaign uitgespeeld voordat ik aan een random map begon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 00:47:
Je moet slim zijn, bijvoorbeeld in de map Nile, zorg gewoon dat ie geen haven kan bouwen en dan met Apollo's special power in ze rug aanvallen.
Zorg dat hij geen resources kan krijgen door bijvoorbeeld steeds met kleine groepjes soldaten ze houthakkers en food gatherers te killen, dat helpt al een stuk.
Omdat ik steeds zo gigantisch non-stop wordt aangevallen was ik me dus volledig op de verdediging gaan storten. Dit hou ik dan wel lang vol, en en de opzet aan torens killen echt talloze mannetjes van de puter, maar het zijn er gewoon veel te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Knight schreef op 23 December 2002 @ 00:48:
Alleen op titan vind ik hem moeilijk, daar speelt ie zwaar vals, op de rest niet. Zelf begin ik niet eens aan muren te bouwen. Ik probeer zo snel mogelijk naar de 2e age te gaan, legertje bouwen en zo snel mogelijk naar de 3e age. Ik denk dat het toch op snelheid aan komt. Anders moet je ff de replay terug kijken, kan je zien hoe hij het doet.

Met de campaigns kan je ook mooi oefenen vind ik. Ik heb zelf eerst de campaign uitgespeeld voordat ik aan een random map begon.
Doe je ook meteen de updates uit granary en wood stock om sneller meer hout enzo op te halen? Of is dat zonde van de resourses...

• Mirwits
  • Laatst online: 18-09-2021
Humm je vond random map moeilijk, best wel vaag vond ik juist op easy te makkelijk misschien komt het omdat je je tegenstanders op aggresive hebt gezet als je in de instellingen kijkt kan je dat veranderen en dan is easy echt te makkelijk!! vind ik dan :*)
trouwens wel een steen goed spel :P

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

hmm vrij gemakkelijk een random map.. moderate ook nog wel makkelijk, maar daarna wordt het wel wat pittiger en komt het aan op snel een basis bouwen, zorgen voor vaste resource inkomen en maar mannetjes blijven maken.., tot je op een gegeven moment een zooitje mannetjes over hebt, wacht een aanval van hun af, ontwijkt ze met je leger en laat je basis verdediging zijn werk doen en met je leger direct voor de tegenaanval gaan..

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
je moet gewoon snel bouwen, eerst heel veel peasants maken en dan heel snel gebouwen, en ondertussen nog meer peasants zodat je snel veel resources hebt. En dan legers bouwen :9

• Mr_Knight
Je moet iig geval een constante villager flow hebben en pas in de 2e age begin ik met granary/lumbercamp upgrades. Ik doe wel in de eerste age de upgrade dat de cows en pigs sneller food krijgen. En wat tegen de computer altijd goed werkt is gewoon heel veel archers en spearman, vooral heel veel archers. Torens is een beetje zonde van de tijd. En in het begin een paar cyclops of minotaurs werkt ook heel goed, 2 is al voldoende.

Dit hierboven als je op hard speelt. Op titan ken je het schudden >:)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57
ik moet zeggen dat ik op easy wel heel easy vond. Er gebeurde helmaal niets. Totdat ik de computer ging overrompelen, niemand gezien. maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n topspel, dus ik denk niet dat ik heb nog veel meer zal spelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ja, ga het dan ook nie op easy spelen heh :)

Verwijderd

Het probleem van dat soort spellen (vind ik ook het minpunt aan Starcraft & Warcraft) dat de computers altijd tig keer zo snel gebruik kunnen maken van special abilities en upgrades, iets waar je als gebruiker druk mee bezig moet zijn. Enfin, ik heb hem trouwens uitgespeeld... maar hij kan op sommige punten erg pittig zijn.

Succes :-)

• Brent
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 14:24:
Ja, ga het dan ook nie op easy spelen heh :)
mja, dat is natuurlijk zo, maar om de 1 of andere reden vind ik het gewoon niks. de goden staan me niet zo aan en huizen kosten gold om te bouwen... realistisch is anders (en dat vind ik nou juist het leuke aan rts'sen).

maargoed, als ik zonder enkele moeilijkheden op easy kan winnen, dan moet de topicstarter dat ook kunnen.

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Breepee schreef op 23 December 2002 @ 14:58:
[...]

mja, dat is natuurlijk zo, maar om de 1 of andere reden vind ik het gewoon niks. de goden staan me niet zo aan en huizen kosten gold om te bouwen... realistisch is anders (en dat vind ik nou juist het leuke aan rts'sen).

maargoed, als ik zonder enkele moeilijkheden op easy kan winnen, dan moet de topicstarter dat ook kunnen.
Uhm huizen zijn gratis bij egypt. En anders kosten ze hout en geen gold :/

• Mr_Knight
Barracks, stronghold, tempel enzo kosten alleen goud bij egypt, ik denk dat ie dat bedoelt.

• Brent
NOxie schreef op 23 December 2002 @ 18:02:
[...]

Uhm huizen zijn gratis bij egypt. En anders kosten ze hout en geen gold :/
nouja, met huizen bedoel ik gebouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op 23 december 2002 @ 13:29:

En van mezelf:
Maar nou had ik voor de grap eens een random scenario gespeeld, en dat is na 'easy' echt op geen mogelijkheid te doen.
Is mijn schrijfvaardigheid nou echt zo slecht? Easy vond ik ook nog wel easy, maar moderate en hard zijn gewoon niet te doen. Misschien ligt het i.d.d. aan mijn map + instellingen keuzes. Maar ook dan moet het toch wel te winnen zijn als zowel de computer als jijzelf met hetzelfde begint...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 14:25 ]

Pagina: 1