Toon posts:

Slot 1 of FC-PGA formaat Cpu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een Aopen mamaplank AX6BC slot 1 bx chipset...nu wil ik upgraden naar een sneller processor...van 333celly naar cellyII of een PIII processor.

vraag1) Wat is handiger om te kopen een slot 1 processor (PIII) of een PIII/CellyII in FC-PGA (vierkant) formaat op een Abit Slotket3 converterbordje.

vraag2) Zit er veel verschil in een slot 1, PIII CPU met 512 kb cache on board en een P3 FC-PGA met 256 kb cache?? Wat is het handigste om te kopen op de HCC???

vraag3) zit er veel snelheidsverschil tussen een P3 550 mhz cpu en een celly 700???

Vraag4) OEM of BOXED kopen??

Bedankt Mannen!

Verwijderd

Slot-1 P3's met 512 KB L2 Cache worden niet meer gemaakt, en dus ook niet meer geleverd.

Een Slot-1 of FCPGA Coppermine maakt weinig uit, alleen voordeel van FCPGA is dat je het voltage kan instellen op de converter(bv. Abit Slotket)

Qua snelheid zit er toch wel enig verschil tussen een P3 Katmai en P3 Coppermine, vergelijk het met het verschil tussen een Athlon Classic en Athlon Thunderbird(gebasseerd op zelfde principe als Katmai en Coppermine)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verstandigste om te kopen.......ik zit vast aan een multiplieren van 8x.....dat is shitzooi dus!
Wat is sneller een P3 Katmai (512kb cache) of een P3 Coppermine 256 kb cache??
Celly hoger als >533 mhz valt dus allemaal af bedankt Aopen met je 8x gezeik!

Verwijderd

Coppermine doen 700 of 750mhz slot1 gewoon

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

o even iets zeggen over de post hierboven! Een coppermine is wel degelijk veel sneller dan een katmai op gelijke snelheid! bekijk de benchmarks maar

Click hier niet

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 00:26 schreef reapher het volgende:
o even iets zeggen over de post hierboven! Een coppermine is wel degelijk veel sneller dan een katmai op gelijke snelheid! bekijk de benchmarks maar[/quote]Heb ik gezegd van niet dan ? Alleen de geheugenbandbreedte van een Katmai is veel hoger dan die van een Cumine. Maar een cumine is idd sneller, koeler en daardoor dus ook beter te oc-en.

Verwijderd

Aan die multiplier van 8x zou ik me niet storen, die zit namelijk "ingebakken" in de cpu, op m'n werk ondersteunen de celeron 633 Mhz systemen die we verkopen ook geen multiplier hoger dan 8x.
Pagina: 1