Toon posts:

fan van intel 850E werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte dames en heren

Gegevens:
p 2.8
512 RIMM
moederbord GA-8IHXP

Het probleem:
Ik heb dus onlangs de bios succesvol geflashed van F4 naar F7 en daarna moest ik de optimale defaults loaden en dat heb ik ook gedaan.Alles werkt perfect geen probleem met windows of drivers. :)
Maar ik heb gemerkt dat het fan van Intel chipset 850E wat op de moederbord zit niet meer draait :o Terwijl voor flashen die fan gewoon werkte.
Nou wil dus weten kan ik het op ene of andere manier aanzetten via bois of eventueel windows ? of is er iets mis? :?
ik heb nog de connecties gecontroleerd en het zit goed aangesloten.
weten jullie misschien een oplossing?
alvast bedankt

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Misschien dat t BIOS dat zelf bepaald wanneer de fan gaat draaien (meest voor de hand liggende) misschien kan je het uitzetten als je dat zou willen in de BIOS

niet gelijk schrikken dus want die Chipset wordt ook niet zo gauw warm als de CPU

Verwijderd

Anders koop je een leuk heatsinkje..maakt ook minder lawaai :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een i850 of i850E chipset behoeft geen actieve cooling, dus alleen een heatsink volstaat volkomen. (zelfs tot boven de 166MHz FSB)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
hmm...ik vind het alleen zo vreemd dat het al de afgelopen 4, 5 dagen niet een keer heb zien draaien.
en trouwens onder de fan zit al zon stuk metaal, dat is toch al een heatsink zelf?

Verwijderd

Heb je al eens een andere FAN geprobeerd. Misschien is je FAN gewoon dood.
Dan koop je toch gewoon en nieuwe. Die dingen kosten toch niks.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ff een paar vraagtekens uit de topictitle gehaald (één is genoeg ;) ). Onder de fan zit idd de heatsink alleen zijn de heatsinks waar een fan op zit veelal kleiner dan de fan-loze heatsinks, dus kan het zijn dat dat formaat heatsink wat jij hebt niet helemaal berekend is op passief koelen. Iets om wellicht rekening mee te houden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Neem gewoon dit heatsinkje, dan ben je gelijk klaar, en is je computer weer wat stiller.

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=220

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Verwijderd

Topicstarter
mensen goed nieuws het draait weer. wazig toch bedankt voor de tips en hulp

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Ok mooi :)
Maaree wilde eigenlijk ff een miereneukje uiten: Je hoeft niet te groeten aan het begin en einde ;) ("Wij tweakers groeten elkaar permanent", zie FAQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
:D is ook goed
Pagina: 1