MXstream icm Sitecom

Pagina: 1
Acties:

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
Heb een probleem met bovenstaande combinatie. 2pcs zijn verbonden met een Sitecom DSL Router en die weer op zijn beurt met de Alcatel modem.

Nu werk internet alleen als je in het config menu van de Sitecom de Alcatel handmatig laat inbellen. Als de verbinding verbroken is en je wilt weer I-Netten op een van de 2PCs dan is het niet zo dat je alleen een explorer scherm hoeft op te starten en dat ie dan vanzelf inbelt. Je zal dan weer naar het config menu van de Sitecom moeten en de verbinding weer handmatig opstarten. Beide clients hebben hetzelfde probleem.

Wie weet hoe dit kan of wat ik fout doe ??? I-Netten wertk dus wel, maar alleen als je hem handmatig start. Ik wil juist dat bij het openen van een explorer scherm er een belletje gaat rinkelen bij de Sitecom dat ie moet inbellen.

En nee de hack van de Alcatel is geen optie, dat willen deze mensen niet :)

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

type van je router is wel handig btw

ik heb een 200 geloof ik

ga naar je router met de explorer en klik op wan
dan (neem ik aan) direct conection to ........... en config
pptp staat aan neem ik aan
en controleer of "connect als required" is aangevinkt
iddle zou ikop nul houden .. dan hangt ie helemaal niet meer op ..(handig als er een serverdraaid)
maar ja da's persoonlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/connect.png

Iperf

• Deftronic
ga naar je router met de explorer en klik op wan
dan (neem ik aan) direct conection to ........... en config
pptp staat aan neem ik aan
en controleer of "connect als required" is aangevinkt
iddle zou ikop nul houden .. dan hangt ie helemaal niet meer op ..(handig als er een serverdraaid)
maar ja da's persoonlijk
Staat bij diegene precies zoals jij het opnoemt, als je het hele veld (proces van next next next) doorloopt en hem dan laat testen gaat alles goed

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm bedoel je nu dat het gelukt is ?

edit: zal wel .......

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 24-12-2002 15:52 ]

Iperf

• Deftronic
ehm bedoel je nu dat het gelukt is ?
Dat bedoel ik nou juist niet :P

Bij het configgen van de router doorloop je veld na veld. Als je bij het laatste veld aankomt gaat ie een test doen. Hij zegt dan "test passed". En je kan dan via de clients het I-Net op. Maar als je bijv. alle stekkers eruit haalt en dan het I-Net op wil via een client en je toetst een www adres in dan hoort ie (volgens mij) een seintje naar de router toe te sturen van, ik wil het internet op, die kijkt vervolgens of je al ingebeld bent zo niet stuurt een seintje naar de ADSL modem van ga even inbellen.

Dit proces wat ik hierboven beschrijf doet ie dus niet. Je moet handmatig de router een seintje laten geven aan de ADSL modem en dan werkt het pas.

Wat ik dus wil weten kan...kan dit automatisch of zal dat niet lukken.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is dat niet een bug in de firmware ?? oftwel heb je de laaste nieuwe firmware al ?

• Deftronic
Is dat niet een bug in de firmware ?? oftwel heb je de laaste nieuwe firmware al ?
Je slaat de spijker op z'n kop. Had zelf al lopen denken aan een upgrade, maar die mensen houden niet van al dat gewirwar. Dus toen ik zei "download eens een nieuwe firmware" kreeg ik te horen, dat de verkoper zei dat het een perfect ding was en dat ie het moest doen.

Maar heb het onderstaande op de Sitecom site gevonden, en tja nu kunnen ze er niet omheen, als ze dial on demand willen gebruiken.

Q: Ik heb MXstream (ADSL van KPN) internet in combinatie met een DC-202 en ik heb het probleem dat Connect on Demand niet werkt.
A: Download firmware 161B om dit probleem te verhelpen

Pagina: 1