ej ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een laptopje met nogal wat MP3's die ik ff bij mijn vriendin op de PC wilde zetten, echter dit lukte niet.
De situatie is als volgt:
PC1 (laptop):
- Windows XP HE
- gewoon onboard LAN, wordt veel gebruikt in andere netwerken met DHCP e.d., nooit problemen, share ook in andere netwerkomgevingen.
- Gast-account is wachtwoordloos geinstalleerd
- Connect hem ook vaak probleemloss via croasscable aan een w2kpro-bak.
PC2 (pc vriendin):
- Windows 98 SE
- gewoon netwerkkaartje nix bijzonders
Wanneer ik beide PC's met een crosscable (werkt gewoon is niet stuk) verbindt dan krijgen ze allebei een IP-adres. Ook gebruiken ze het zelfde subnetmask. Echter met geen mogelijkheid zijn ze te bereiken, niet via netwerkomgevingen exploreren en ook niet direct op IP. Pingen gaat volgens mij wel.
Echter wat ik vreemd vond is als ik IP info op die 98 bak op vroeg ik ongeveer het volgende overzicht krijg:
betekend dat er ergens een loze NIC is geinstalld die ik eerst weg moet halen alvorens de primary NIC een IP krijgt en niet die 'tweede' 1.
Op mijn lap krijg ik ook maar info over 1 NIC en niet twee.
Alvast bedankt voor de oplossingsrichtingen.
Ik heb een laptopje met nogal wat MP3's die ik ff bij mijn vriendin op de PC wilde zetten, echter dit lukte niet.
De situatie is als volgt:
PC1 (laptop):
- Windows XP HE
- gewoon onboard LAN, wordt veel gebruikt in andere netwerken met DHCP e.d., nooit problemen, share ook in andere netwerkomgevingen.
- Gast-account is wachtwoordloos geinstalleerd
- Connect hem ook vaak probleemloss via croasscable aan een w2kpro-bak.
PC2 (pc vriendin):
- Windows 98 SE
- gewoon netwerkkaartje nix bijzonders
Wanneer ik beide PC's met een crosscable (werkt gewoon is niet stuk) verbindt dan krijgen ze allebei een IP-adres. Ook gebruiken ze het zelfde subnetmask. Echter met geen mogelijkheid zijn ze te bereiken, niet via netwerkomgevingen exploreren en ook niet direct op IP. Pingen gaat volgens mij wel.
Echter wat ik vreemd vond is als ik IP info op die 98 bak op vroeg ik ongeveer het volgende overzicht krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Externe Adapter 0:
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
Externe Adapter 0:
IP-adres: 145.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: nog een IP-adres |
betekend dat er ergens een loze NIC is geinstalld die ik eerst weg moet halen alvorens de primary NIC een IP krijgt en niet die 'tweede' 1.
Op mijn lap krijg ik ook maar info over 1 NIC en niet twee.
Alvast bedankt voor de oplossingsrichtingen.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.