Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe hardeschijf voor m'n laptop aan te schaffen. Ik heb nu een 6GB HD en ben dus in eerste instantie op zoek naar een grotere HD. Ik heb op diverse sites gekeken en de search hier gebruikt en ben tot de volgende mogelijkheden gekomen:
- Harddisks (IDE) / IBM 20GB (Travelstar 40GNX, 5400rpm, 9.5mm)
- Harddisks (IDE) / Toshiba 30GB (MK3017GAP, 4200rpm, 2.5")
De prijs van deze twee alternatieven is nagenoeg gelijk.
Mijn vraag is of die van IBM (5400rpm) significant en merkbaar sneller zal zijn dan die van Toshiba (4200rpm)? Wat adviseert u?
Ik heb nu in mijn laptop een 4200rpm, kan het kwaad om er een 5400rpm in te zetten? (eventuele warmte problemen?)
En als laatste, ik heb gehoord dat bepaalde hardeschijven van IBM vaak snel kapot gaan, klopt dit gerucht ook voor de laptop harddiscs?
Alvast bedankt!
- Harddisks (IDE) / IBM 20GB (Travelstar 40GNX, 5400rpm, 9.5mm)
- Harddisks (IDE) / Toshiba 30GB (MK3017GAP, 4200rpm, 2.5")
De prijs van deze twee alternatieven is nagenoeg gelijk.
Mijn vraag is of die van IBM (5400rpm) significant en merkbaar sneller zal zijn dan die van Toshiba (4200rpm)? Wat adviseert u?
Ik heb nu in mijn laptop een 4200rpm, kan het kwaad om er een 5400rpm in te zetten? (eventuele warmte problemen?)
En als laatste, ik heb gehoord dat bepaalde hardeschijven van IBM vaak snel kapot gaan, klopt dit gerucht ook voor de laptop harddiscs?
Alvast bedankt!