als ik het netsnoer in het stopcontact plug begint me pc direct te lopen.ook als ik de powerknop geheel eraf haal gaat de processorfin meteen draaien en start de pc op.weet er iemand raad ??
Misschien maken die pinnetjes op je mobo waarop je de pc aansluit sluiting?
Instellen in BIOS. Is optie voor wat PC moet doen na powerdown/powerloss.
EDIT:
Welkom op GoT trouwens.
EDIT:
Welkom op GoT trouwens.
[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 22-12-2002 23:21 ]
ARME AOW’er
Komt doordat we zelf ook getweaked zijn
Maar ik wilde je eigenlijk op het gebruik van de editknop wijzen. Daardoor krijg je geen 2 postings van jezelf na elkaar. Neemt zoveel ruimte in.
100% zeker weten dat je de opties in je bios correct hebt ingesteld? Zoja, dan denk ik verder.
Ik edit dit bericht nog maar eens een keer.... welk moederbord en welke biosversie vermelden is ook wel handig zodat specifieke gebruikers (misschien hebben die hetzelfde probleem gehad) kunnen reageren.
[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 22-12-2002 23:32 ]
ARME AOW’er
het is systeem voor iemand anders dat zou ik wel ff inelkaar zetten.dus mooi niet.
asrock k7vt2 moederboard
amd 1700xp
bios versie onbekend (ik heb nieuwe op flop maar zover kom ik niet)
256 mb sdram
ff wat vooraf ging......
eerst alles aangesloten .aanzetten niks de nieuwe geforce agp gaf geen monitor signaal.
toen een oude pci erin......niks
toen de fsb snelheid en geheugen snelheid op 100mhz..niks
na enkele uren prutsen een geheugen van myzelf erin gezet en ja hoor ik had beeld
alleen de floppy drive werd niet herkend wat instellingen ik de bios dat agp als beeldkaart moest worden opgestart...herstarten
toen ging het allemaal fout allemaal beeps ,ging niet meer uit toen heb ik de spanningskabel eruit getrokken en sindsdien is het prut
asrock k7vt2 moederboard
amd 1700xp
bios versie onbekend (ik heb nieuwe op flop maar zover kom ik niet)
256 mb sdram
ff wat vooraf ging......
eerst alles aangesloten .aanzetten niks de nieuwe geforce agp gaf geen monitor signaal.
toen een oude pci erin......niks
toen de fsb snelheid en geheugen snelheid op 100mhz..niks
na enkele uren prutsen een geheugen van myzelf erin gezet en ja hoor ik had beeld
alleen de floppy drive werd niet herkend wat instellingen ik de bios dat agp als beeldkaart moest worden opgestart...herstarten
toen ging het allemaal fout allemaal beeps ,ging niet meer uit toen heb ik de spanningskabel eruit getrokken en sindsdien is het prut
Aha, ik trok de conclusie dat de PC wel deed wat hij moet doen. OS starten dus.
Wat (bij mij) soms gebeurt is dat het BIOS zichzelf reset na een verkeerd afgesloten systeem.
Ook kan het BIOS van slag zijn. Even hardwarematig resetten is denk ik dan de oplossing. (jumper/batterijtje)
Wat (bij mij) soms gebeurt is dat het BIOS zichzelf reset na een verkeerd afgesloten systeem.
Ook kan het BIOS van slag zijn. Even hardwarematig resetten is denk ik dan de oplossing. (jumper/batterijtje)
[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 23-12-2002 00:23 ]
ARME AOW’er
Nou, dan houd het hier, voor mij althans, op. Ben benieuwd of er een oplossing komt en zo ja, welke.Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 12:56:
helpt ook niet,het lijkt wel of de werking van de aan- uit knop is omgekeerd,
ARME AOW’er
Wat kan er aan de hand zijn dat je PC het eerst niet deed:
1) Brak geheugen
2) Verkeerde soort geheugen
3) sluiting ergens op je mobo
waarschijnlijk 1 of 2 omdat het met jou reepje wel werkte.
de floppie.
FDD kabel (platte ding) verkeerd om
de powerknop
1) bois fuckup. oa de power on after power failure.
misschien zit er een jumper verkeerd (clear CMOS) die je bios elke keer reset? controleer alle jumpers op je mobo en flash eventueel een nieuwe bios.
2) fout in mechanisme powerknop
probeer eens om die opwer knop op je eigen pc aan te sluiten, en kijk of ie het dan wel doet.
3) brak onderdeel dat vaag foutje veroorzaakt
probeer alle onderdelen 1 voor 1 in een andere PC om te kijken of ze werken
4) sluiting
haal het mobo uit de kast en leg het op een niet geleidende ondergrond (je bed ofzo) en kijk of alles dan wel werkt
hint: haal alle onbelangrijke onderdelen er uit. dus geen Tv kaart, netwerktkaart modem ed.
als je onboard geluid en AGP hebt, haal die kaarten er ook uit.
btw, wat voor een voeding heb je?
1) Brak geheugen
2) Verkeerde soort geheugen
3) sluiting ergens op je mobo
waarschijnlijk 1 of 2 omdat het met jou reepje wel werkte.
de floppie.
FDD kabel (platte ding) verkeerd om
de powerknop
1) bois fuckup. oa de power on after power failure.
misschien zit er een jumper verkeerd (clear CMOS) die je bios elke keer reset? controleer alle jumpers op je mobo en flash eventueel een nieuwe bios.
2) fout in mechanisme powerknop
probeer eens om die opwer knop op je eigen pc aan te sluiten, en kijk of ie het dan wel doet.
3) brak onderdeel dat vaag foutje veroorzaakt
probeer alle onderdelen 1 voor 1 in een andere PC om te kijken of ze werken
4) sluiting
haal het mobo uit de kast en leg het op een niet geleidende ondergrond (je bed ofzo) en kijk of alles dan wel werkt
hint: haal alle onbelangrijke onderdelen er uit. dus geen Tv kaart, netwerktkaart modem ed.
als je onboard geluid en AGP hebt, haal die kaarten er ook uit.
btw, wat voor een voeding heb je?
[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 23-12-2002 13:31 ]
Heb je al een keer geprobeerd om de powerknop vast te houden als je de spanning er op zet?? Als hij dan uit blijft werkt de knop idd verkeerd... zou wel raar zijn maar een productie foutje kan natuurlijk een keer gebeuren.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 12:56:
helpt ook niet,het lijkt wel of de werking van de aan- uit knop is omgekeerd,
Misschien blijft je powerknop (switch op de print) hangen? (ooit is te hard ingedrukt). Klikt ie nog wel als je em indrukt? (haal ff je front van je pc als je checked).
[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 23-12-2002 13:34 ]
als ik alle draadjes van de powerknop loshaal begint ie ook met draaien dus powerknop is het niet.ik heb inmiddels bios geupdate en dat help ook niet.ik ga nu proberen om hem aan te sluiten helemaal kaal (op me bed
)onboard sound sluit ik af,agp geforce 4 doet het nu wel na de update.en ff kijken of het nu wel lukt.
opstarten gaat nu ook niet meer direkt ,ik moet de netsnoer erin doen ,dan gaat alles draaien dan moet ik de powerknop 5 seconde indrukken en als ik dan loslaat boot ie op...
ps geprobeerd met 300w qtech
nu gebruik ik ff me eigen chieftech voeding 350 wat
cmos jumper zijn 2 puntjes die moet korstluiten ,al meerdere malen gedaan,batterij al meerdere keren lang verwijderd,ik ben hem bijna zat BAH
Fred Flintstone from Bedrock city,freakin out of his asrock MB
inmiddels kaal aangesloten zo de voeding erin gaat meteen aan,
morgen gaat ie terug mischien dan toch nog met kerst een werkend exemplaar
opstarten gaat nu ook niet meer direkt ,ik moet de netsnoer erin doen ,dan gaat alles draaien dan moet ik de powerknop 5 seconde indrukken en als ik dan loslaat boot ie op...
ps geprobeerd met 300w qtech
nu gebruik ik ff me eigen chieftech voeding 350 wat
cmos jumper zijn 2 puntjes die moet korstluiten ,al meerdere malen gedaan,batterij al meerdere keren lang verwijderd,ik ben hem bijna zat BAH
Fred Flintstone from Bedrock city,freakin out of his asrock MB
inmiddels kaal aangesloten zo de voeding erin gaat meteen aan,
morgen gaat ie terug mischien dan toch nog met kerst een werkend exemplaar
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 22:13 ]
Pagina: 1