[printer] canon i550 maakt tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57452

Topicstarter
Mijn nieuwe Canon i550 printer maakt een tikkend geluid zodra ik de stekker in het contact doe, zowel met als zonder USB kabel ingeplugd, tevens ongeacht of de printer en pc aan of uit staan. In mijn oren klinkt het een beetje als een relais dat continu schakelt, maar heb er nie veul verstand van, 't komt in ieder geval vanuit de voeding.

Ook op een ander stopcontact blijft dit euvel aanwezig. Heb de printer overigens succesvol geïnstalleerd en hij print prima, maar vindt dit wel erg vreemd. Tikt ongeveer 5x per seconde, en het geluid is hard genoeg zodat ik het hoor terwijl de printer onder mijn buruau staat.

Is toch nie normaal?! :/

/edit:
's ff verder gekeken dan m'n neus lang is en ja hoor, op een paar Duitse fora zijn er meer gebruikers die hiervan melding maken. Niemand heeft nog een oplossing gevonden en ook is er nog niks gehoord van Canon als reactie op dit irritante probleem... errug k#t dus

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 57452 op 23-12-2002 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

heb je ook canon nederland opgebeld over dit probleem , want dit kan eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

waarschijnlijk een productie foutje, want normaal is het niet
anders bel even 0235681681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb zojuist contact gehad met Canon Nederland. Het probleem is ook bij hun bekend, maar het probleem wordt nog onderzocht. Een oplossing is nog niet voorhanden, maar ik zou telefonisch benaderd worden zodra die er wel is.

Effe afwachten dus, en 's avonds de stekker eruit is volgens Canon niet aan te raden, dus heb nu allemaal geluidjes in mijn hoofd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt mij toch niet aan de lijn gehad :P

denk dat het na wordt gekeken door het reparatie centrum.
Ik zal het ook nog eens voor je navragen :X

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 12199 op 23-12-2002 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx, had ik idd jou aan de lijn dan? in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57452 schreef op 23 december 2002 @ 15:17:
thnx, had ik idd jou aan de lijn dan? in ieder geval bedankt!
nee juist niet :)

Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit vage probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net trouwens een indirecte oplossing voor het probleem gevonden die het tikken doet ophouden zolang de pc maar aanstaat: in het tabblad 'Maintenance' in de properties vd printer kun je de printer softwarematig uitschakelen en dan stopt het tikken. Als je de pc uitzet begint de voeding echter weer vrolijk door te irriteren...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57452 op 05-01-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt nog steeds onderzoek naar gedaan: Het lijkt te maken te hebben met de spanning/voeding die het apparaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06

Cis

Heb hetzelfde probleem gehad... gelukkig heb ik de printer bij de Mediamarkt gekocht, en ben ik daar ook heel toevallig werkzaam als computerverkoper...
Ik heb 'm dus de volgende dag meteen kunnen omruilen :)

Ik weet niet bij welke winkel je 'm hebt gekocht, maar soms doen ze niet zo moeilijk met het omruilen...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb 'm gekocht bij de Mediamarkt te Amsterdam, maar woon in Maastricht, heb ook geen vervoer hier. Trouwens, stel dat het eventuele inruilexemplaar GEEN last heeft van dit defect, is de kans dan niet aanwezig dat het later alsnog zal optreden? Daarom hoor ik liever eerst van Canon wat zij adviseren... dus schiet 's op daar!!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57452 op 04-01-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

In Heerlen is ook een Mediamarkt geopend... daar kan je evt ook met je probleem terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nog maar 's gebeld naar de helpdesk om te horen te krijgen dat ik de printer maar moest opsturen naar het reparatiecentrum. Ben 'm nu naar verwachting 2 weken kwijt :| .

Eén vraagje nog: blijven de 4 inkttanks, die ik dus niet hoef mee te sturen, zo lang 'houdbaar', en hoe kan ik ze het beste bewaren buiten de printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Ik heb deze printer net zelf aangeschaft, en ook deze maakt dat tikkend geluid.
In de winkel stond ik eerst voor een (goedkopere) Epson, maar ik heb toch voor de Canon besloten omdat ik zo'n goede ervaringen had met dit merk. (Mijn 5 jaar oude BJC-4200 werkt nog steeds.) Tevens vind ik de gescheiden inktpatronen handig.

Is de enige oplossing het opsturen van de printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Effe geen edit om dit een boost te geven:

Ik heb een permanente oplossing gevonden. Ik heb gewoon een lichtknopje (zo'n schakelaartje) in de stroomkabel gezet. Nu kan ik de printer volledig van de stroom afhalen door dat knopje om te zetten. Nu tikt hij niet meer.

Misschien ga ik hem nog ruilen voor een S750; misschien niet. Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Anoniem: 41851 schreef op 25 January 2003 @ 23:13:
Effe geen edit om dit een boost te geven:

Ik heb een permanente oplossing gevonden. Ik heb gewoon een lichtknopje (zo'n schakelaartje) in de stroomkabel gezet. Nu kan ik de printer volledig van de stroom afhalen door dat knopje om te zetten. Nu tikt hij niet meer.

Misschien ga ik hem nog ruilen voor een S750; misschien niet. Ik zie het wel.
Dat is geen oplossing, maar het ontwijken van het probleem.
Canon heeft "gezegd" dat het niet aan te raden is om de printer constant volledig van het stroom te halen.

Overigens: als je een printer koopt van 200 euro, verwacht je dat ie aan de kwaliteitseisen voldoet. Doet ie dat niet, dan is opsturen naar de fabrikant de enige correcte oplossing in dit geval.
Ok, dan ben je 'm 2 of 3 weken kwijt, maar daarna heb je wel een printer waar je 3 jaar plezier van hebt ZONDER dat je *getikt* wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cis schreef op 26 januari 2003 @ 11:07:
[...]

Dat is geen oplossing, maar het ontwijken van het probleem.
Canon heeft "gezegd" dat het niet aan te raden is om de printer constant volledig van het stroom te halen.

Overigens: als je een printer koopt van 200 euro, verwacht je dat ie aan de kwaliteitseisen voldoet. Doet ie dat niet, dan is opsturen naar de fabrikant de enige correcte oplossing in dit geval.
Ok, dan ben je 'm 2 of 3 weken kwijt, maar daarna heb je wel een printer waar je 3 jaar plezier van hebt ZONDER dat je *getikt* wordt :)
Hier heb je natuurlijk gelijk in. Ik heb ook tevens mijn besluit genomen: hij gaat terug naar de winkel. Als ze hem omruilen, neem ik de S750 (die is wel een euro of 40 duurder... maar ook nog sneller). Ruilen ze hem niet, dan gaat hij naar Canon terug voor herstel.

Edit: omgeruild voor een perfect werkende Canon S750.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 27-01-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb net een nieuwe i850 gekregen van Canon als "goedmaker" voor het feit dat ik mijn printer 6 weken ben kwijt geweest.

De onderdelen om het tikken te verhelpen konden en kunnen nu nog steeds niet geleverd worden (pas in maart), dus opsturen is af te raden. Eerst nog een nieuwe i550 gekregen en wat denk je? JAWEL tikkende voeding, nu dus een i850 die nergens last van heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57452 op 28-02-2003 22:13 ]

Pagina: 1