Opstart probleem a7v333

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een plotseling defect Mobo een vervangend mobo gehad van PC boer. Echter, als ik Win XP opnieuw laat opstarten (bv na driver install) sluit deze wel af maar op het moment dat je het beiginscherm moet krijegen van je vid kaart en mobo blijft het beeld zwart en blijft de pc gewoon doorlopen.

De resetknop geeft geeb soelaas en alleen de aan/uit knop achter op de PC (en dan de aanuit knop aan de voorkant, eigenlijk depc aanzetten weer) heeft nut.

Vervolgens krijg ik dan het BIOS te zien die een melding geeft dat met het afsluiten de verkeerde snelheid was gekozen en kan ik kiezen voor 3 snelheden. nl. 1250, 1666 (de goede), en 2084 8)7

Weet iemand wat hier aan de hand is?? Ik vind het nogal irritant omdat mijn PC in een kast staat en ik steeds moet hannessen met die knop aan de achterkant. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ik heb geen flauw idee wat de oorzaak van je probleem is, maar ik kan je wel vertellen dat de snelheidsinstellingen van je processor er niets mee te maken hebben. De A7V333 geeft dat gewoon als standaard error als de BIOS van mening is dat de computer de laatste keer niet goed opgestart is (wat hier dus het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Zet in je bios Primary display (of hoe dat in jouw bios zal heten) op PCI ipv AGP. Als je geen PCI kaart naast je AGP kaart hebt (ik neem aan van niet) dan zal eerst op pci gezocht worden, niets gevonden en heeft de AGP kaart iets meer tijd om te initialiseren.

Is je cmos batterij trouwens niet leeg? Worden al je bios settings wel goed onthouden?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2002 23:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij niet de oplossing, want dan zou ie ut ook met de eerste keer opstarten moeten hebben. En dat is juist NIET het geval. Het is alleen als ik XP opnieuw laat opstarten.

Het gekke is dat ie ut ook één keer had met installeren van XP. Toem wilde ie ook niet verder. Opnieuw partitie leeggehaald en volgende install had ie nergens meer last van. Tot aan nu.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Welke bios heb je erop staan?
Heb ooit zo'n probleem gehad met een A7V8X (nieuwere broertje :) ) en een bios flash hielp daarbij.

Heb je dit probleem ook als je bv in dos zit (opstarten van oude win98 bootflop ofzo) en dan op CTRL+ALT+DEL of reset drukt?

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 23:36:
lijkt mij niet de oplossing, want dan zou ie ut ook met de eerste keer opstarten moeten hebben. En dat is juist NIET het geval. Het is alleen als ik XP opnieuw laat opstarten.

Het gekke is dat ie ut ook één keer had met installeren van XP. Toem wilde ie ook niet verder. Opnieuw partitie leeggehaald en volgende install had ie nergens meer last van. Tot aan nu.

:'(
Of je kunt het gewoon proberen en zeggen dat het idd niet helpt (of dat het wel hielp...who knows)...

Is toch niet zo'n moeite? Je hebt toch niks te verliezen en je spullen gaan er heus niet stuk van.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 23-12-2002 03:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niet. Het stond nl. al op PCI. Ook de settings op default zetten hielp niet.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is terug gaan naar een lagere bios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien werkt dit:

In Safe mode geeft ie zeker wel beeld in XP denk ik, want dit lijkt me duidelijk een driverprobleem -> driver reinstall (eerst standard game -> reboot -> nieuwste driver installeren). Want als je een nieuw mobo hebt, dan moeten vaak de drivers ook opnieuw geinstalleerd worden, dus ook evt chipset/ moederboord/VIA drivers.Hopelijk heb je hier iets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even om het plaatje compleet te maken. Dit is een Clean install!!!

Hij gaf één keer dezelfde problemen gedurende de install van windows Xp. Tijdens installeren start ie ook een een tweetal keer opnieuw op en bleef ie hierbij haken net als nu het geval is als je m laat herstarten.

Daarna nog een keer geinstalleerd en toen deed ie dit niet. Daarom draait het systeeem ook nu op deze manier. Maar nog steeds dit probleem.

En voor de rest loopt ie als een tierelier. Je moet m alleen niet laten herstarten :) :'(

Iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje heb je easy cd creator op je pc dan even er af hallen en op nieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zegt die zwoele stem die ze de post reporter noemen er nog wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
easy cd creator heb ik niet geinsstalleerd, en die zwoele stem heb ik nog niet mogen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!!!

Ik heb een tweetal hotfixes van microft gedeinstalleerd. Vraag me niet welke want ik ben boven aan begonnen. Daarna deed alles het naar behoren.

Me happy!!!!!!!!
Pagina: 1