Weergaveprobleem met Gf4 ti4200.

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 03:50

GG85

.......

Topicstarter
Ik heb dus het volgende probleem wat ik nog niet eerder ben tegengekomen in zowel algemene als topics over het desbetrefende spel/benchmark programma. Het probleem is dat in verschillende benchmarks/spellen er geen textures worden weergegeven en er dus een nogal vreemd beeld verschijnd. Ik denk zelf dat het een probleem is met cubemapping/shading maar ik weet dit niet zeker. Dit ben ik te weten gekomen door in de Nvidia Wolfman demo op "s" te drukken wat ervoor zorgt dat alles in (volgens readme file) "shading" modes wordt gerenderd.
Om het wat duidelijker te maken zal ik wat screens posten;
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gg85/Image2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gg85/Image3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gg85/Image4.jpg
Hoewel de laatste screenshot iets verschild omdat ik dit zelf heb kunnen
oproepen via de benchmark heb ik hem er toch maar bij gezet zodat jullie het misschien zelf even kunnen proberen in de wolfman demo/benchmark.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem en/of de oplossing? Format c en andere drivers instellingen werken niet. Alvast bedankt.

update: voor systeemeisen kijk hieronder drivers zijn detonator 41.09 maar andere drivers maken geen verschil. De rest zijn allemaal standaard Windows XP drivers en ik heb dit probleem bij DirectX 8.1,8.2, en 9.0 dus dat is het probleem ook niet. Terugclocken werkt ook niet evenals herinstal/format c (beide al eens gedaan) Het zou misschien een vergeten driver instelling kunnen zijn maar dit lijkt me erg sterk omdat ik nogal wat heb geprobeerd kwa driver(s) instellingen.

[ Voor 23% gewijzigd door GG85 op 22-12-2002 22:42 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GG85 schreef op 22 december 2002 @ 22:20:
Weet iemand de oorzaak van dit probleem en/of de oplossing? Format c en andere drivers instellingen werken niet voorzover ik weet.

Dus je hebt nog geen andere drivers geprobeerd? Dat zou ik dan als alleereerste even gaan doen, wel eerst de huidige drivers goed uninstallen. Probeer als dat niet werkt je kaart in apparaatbeheer te deleten en dan opnieuw te laten detecteren.

Verwijderd

+ post eens wat meer info over je systeem, evt. overclocks etc, zorg dat naar dat soort dingen niet meer gevraagd hoeft te worden. :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
tja bij mij was het een brake driver toen ik @ me oude ATI kaart zulke dingen mee maakte ( vooral veel zwarte texures toen ) nooit echt meer goed gekregen nieuwe kaart en het werkte wel, dus ik zou eens ff oude detonators + 2 nieuwe whoql drivers proberen en als dat nog niet werkt, net zoals bij mij kaart kapot / brak ( ook al werdt het met nieuwe drivers @ me ati toen wel iets beter :o )

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
RS_003 schreef op 22 december 2002 @ 22:40:
tja bij mij was het een brake driver toen ik @ me oude ATI kaart zulke dingen mee maakte ( vooral veel zwarte texures toen ) nooit echt meer goed gekregen nieuwe kaart en het werkte wel, dus ik zou eens ff oude detonators + 2 nieuwe whoql drivers proberen en als dat nog niet werkt, net zoals bij mij kaart kapot / brak ( ook al werdt het met nieuwe drivers @ me ati toen wel iets beter :o )
Detonator driver heb ik er al tig van geprobeerd. Maakt geen verschil.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
mmz ik zie het op het 2de plaatje niet al te duidelijk want de andere 2 laden niet

zet de plaatjes ff op snellere server :?

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
gfo schreef op 22 december 2002 @ 22:45:
mmz ik zie het op het 2de plaatje niet al te duidelijk
Zo hoor het 2e plaatje te zijn
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gg85/demo_pic.jpg

Verwijderd

misschien gaat je geforce kapot als je nog garantie heb gelijk me terug gaan ! want dit is niet gezond :/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je niet de kaart in een ander systeem testen? Zo te lezen heb je de meeste mogelijke oplossingen inmiddels wel gehad. Als de kaart het in een ander systeem wel goed doet zou het misschien een hardware conflict kunnen zijn. Probeer het dan eens met alleen cpu/mem en videokaart in je systeem.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Maar verder loopt mijn pc perfect, het lijkt mee meer een combinatie van factoren. aleen welke? Verder zijn er maar 4 aplicaties waar het in voorkomt dus een kapotte kaart lijkt me ook sterk.

[ Voor 34% gewijzigd door GG85 op 22-12-2002 23:18 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

probeer in ander systeem, daarna terug... DENK geheugenblokje dat brak is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2002 23:28 . Reden: aantal procenten gewijzigt van totaal bericht (lol) : ]

4015Wp west (Dordrecht)

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Kan geen geheugenblokje zijn, het is steeds in dezelfde aplicaties.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
nu heb ik andere raag waar kan je deze demo's downlad want kan ze niet vinden op de site van nvidia zelf :/

Verwijderd

gfo schreef op 25 december 2002 @ 10:08:
nu heb ik andere raag waar kan je deze demo's downlad want kan ze niet vinden op de site van nvidia zelf :/
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=demo_archive
altublieft :)

.
Pagina: 1