Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Deurbel op de Pc aansluiten, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, we zijn met z'n 6e iedereen zit te computeren zit met een koptelefoon op, je kent het wel niemand hoort de deurbel.

Nu bedacht ik het volgende ik wil de deurbel aansluiten op de computer zodat er als er op de bel gedrukt wordt er een melding bij iedereen op zijn scherm verschijnt met een melding "Er wordt gebeld"

Maar hoe kan ik dit uitvoeren, ben een newbee op het gebied van electronica.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien kan je iets doen met een relais dat een signaal naar een comport stuurt, en dat dat signaal vanaf daar naar de andere pc's gaat. daarvoor moet je wel wat programmastuff gaan schrijven....

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

wat je beter kan doen is overal een gloeilamp in de kamer ophangen die gaat knipperen als de bel wordt ingedrukt. Dat werkt ook heel goed bij doven/slechthorenden. Eventueel een klein fel ledje bij je monitor. Zo verspil je geen systeem-resources, en is het een stuk makkelijker te maken.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je zou iets kunnen maken dat het drukken op de knop zowel de bel laat rinkelen als een relais laat schakelen. Dat relais sluit dan 2 pinnetjes icm weerstandje op je parallele poort kort ofzo... moet te doen zijn?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
insan1ty schreef op 22 december 2002 @ 22:08:
Je zou iets kunnen maken dat het drukken op de knop zowel de bel laat rinkelen als een relais laat schakelen. Dat relais sluit dan 2 pinnetjes icm weerstandje op je parallele poort kort ofzo... moet te doen zijn?
yep, je hoeft nauwelijks te solderen denk ik, je moet wel een beetje kunnen programmeren, maar met wat standaard C# moet het kunnen

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
MEt een beetje C# of VB kan je de inputs van de com poort afvangen. En dan ff een net send naar 172.168.255.255. Krijgt iedereen in het netwerk een melding "De Bel".

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:42

Arno

PF5A

fleppuhstein schreef op 22 December 2002 @ 22:16:
MEt een beetje C# of VB kan je de inputs van de com poort afvangen. En dan ff een net send naar 172.168.255.255. Krijgt iedereen in het netwerk een melding "De Bel".
Dat is leuk bij een online game :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 09:07
uhuh, of als mensen aan de bel blijven "hangen".. pats, netwerk ... welk netwerk ?:P
* Nibble voelt het meest voor het relais met het felle ledje :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Nibble schreef op 22 December 2002 @ 22:31:
uhuh, of als mensen aan de bel blijven "hangen".. pats, netwerk ... welk netwerk ?:P
* Nibble voelt het meest voor het relais met het felle ledje :P
Da's een beveiliging die softwarematig is toe te passen.

Verwijderd

Denk dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt .. maar als dat je hobby is kan je best voor de oplossing van fleppuhstein gaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 22:40 ]

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 09:56
Je kan je deurbel op je joystickpoort aansluiten (maximaal 4) en dan met mousebuddy een berichtje laten horen, maar de url die ik heb werkt niet meer. Het schema heb ik wel
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ajcm.vandervelden/deurbel.jpg
Je moet een 4-knops joystick toevoegen. Let er wel op dat pin 3, 6 en 15 ook met elkaar verbonden zijn.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 15:32
Of je bouwt natuurlijk gewoon ff iets waarbij de PCs geen stroom meer krijgen als de bel ingedrukt wordt. Weet je iig zeker dat je niet door blijft computeren :P

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 09:33
Warrom moeilijk doen in gehoorapparaat winkels zijn "flitsers" te koop , die een lichtsignaal geven zodra de bel gaat.

Verwijderd

Keesk schreef op 22 December 2002 @ 23:24:
Warrom moeilijk doen in gehoorapparaat winkels zijn "flitsers" te koop , die een lichtsignaal geven zodra de bel gaat.
ja, en als iemand de deurbel inhoudt ben je doof en blind :P

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Als je voor het felle ledje gaat, denk er dan aan om een geheugen in te bouwen. Dus dat dat ledje blijft branden totdat je een knopje induwt..
Je zit lekker te gamen, iemand duwt op de bel, je denkt hey ging dat ledje nou aan? :? snapte :)

Verwijderd

ne vertraager tussen hangen van een X aantal seconden

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
felle ledjes idee is denk ik de beste... en de minste rotzooi om te maken....
my 2 cents...

Mn 3D printer blogje..

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
via relais dus en een vette discoshow boven je hoofd hangen dus

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik ben het met Tijl eens. Ik heb hetzelfde eens gemaakt voor school. (wij waren eerder klaar en dit stond in een artikel van Computer idee). Je kan mousebuddy hier downen. Het is een chinese site maar een engels progje. Hoop dat je er wat aan hebt. http://www.hktk.com/soft/soft_mousekey/mousebuddy_1.html

Verwijderd

ff dit topic weer tot leven schoppen, want ik ben ook van plan mijn deurbel aan de pc te hangen. Nu heb ik dat programma mousebuddy gedownload alleen de schema's zijn der nie meer. Dus zijn der mensen die dit schema nog ergens weten te vinden????

Verwijderd

Wat dacht je van een LEDje met een condensator ertussen, als je een beetje grote pakt van 2000uf ofzow duurt het best wel lang voordat hij dimt. ;)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik kan da progje niet downloaden hoor. error 404. Dus als iemand die hem al heeft ff beschikbaar willen zetten op een site ??

Nyw ik zoek ook de schema's zou iemand er een duidelijke van kunnen maken??

Signature unavailable

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Mensen hou even in de gaten dat dit een OUD! topic is...

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 09:56
Ik heb het plaatje maar weer ingescand.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/deurbel.jpg
Klik voor grotere versie. En nog steeds op pin 3, 6 en 15 letten he :)

Verwijderd

Mr GAmba schreef op 30 januari 2004 @ 21:08:
Ik kan da progje niet downloaden hoor. error 404. Dus als iemand die hem al heeft ff beschikbaar willen zetten op een site ??

Nyw ik zoek ook de schema's zou iemand er een duidelijke van kunnen maken??
de tweede download doet het wel.

Nog ff vraagje over de pinout, ik ziet dat de connector van dat plaatje een rechte lijn met pinnetjes is, maar de gamepoort is toch echt een connector met twee rijen pennetjes :S

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:51:
[...]

de tweede download doet het wel.

Nog ff vraagje over de pinout, ik ziet dat de connector van dat plaatje een rechte lijn met pinnetjes is, maar de gamepoort is toch echt een connector met twee rijen pennetjes :S
LOL... Kijk eens goed, op het plaatje zit er een wit stukje papier (??) onder de rij pinnen. Daaronder zit dus de rest van de pinnetjes. Het is dus wel een 15 pins gamepoort stekker :D Je kunt het ook zien aan het feit dat de stekker zelf hoger is dan waar het stukje papier zit.

edit:
edit

[ Voor 11% gewijzigd door ProCal op 31-01-2004 00:04 ]

Verwijderd

ProCal schreef op 31 januari 2004 @ 00:02:
[...]

LOL... Kijk eens goed, op het plaatje zit er een wit stukje papier (??) onder de rij pinnen. Daaronder zit dus de rest van de pinnetjes. Het is dus wel een 15 pins gamepoort steker :D
haha, heb ik met mijn slaperige kop overheen gekeken :P

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:03:
[...]

haha, heb ik met mijn slaperige kop overheen gekeken :P
Hehe... net te laat met editten.. naja maakt niet uit, nu weet je het iig.
edit:
Overigens wel een geinig idee met die deurbel! Ga je zoiets ook echt doen? Post het resultaat dan ff! Ben wel benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door ProCal op 31-01-2004 00:05 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een telefooncentrale waar een deurbelconsole op kan en nummerweergave met m`n isdn card. Die altijd terug klapt naar desktop.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Maar die pinnetjes zijn altijd genummerd. Dus ff goed op de connector kijken, aan de binnenkant of aan de buitenkant.

edit:

was alweer beantwoordt

[ Voor 18% gewijzigd door Postman81 op 31-01-2004 00:11 ]

Verwijderd

Die zit onder het witte stukje plastic.

Edit : Ok, je hebt het al begrepen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 00:13 ]

Verwijderd

Gewoon op de reset knop zetten. :)

Of je zet een relais tussen de geluidskaart en de speakers dat open gaat als de bel gaat.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

das alleen de bovenste rij die je ziet, de onderste rij zit onder dat papiertje dat je op de foto ziet :P :D

edit:
VEEELS te laat :X

[ Voor 15% gewijzigd door SetsunaKaede op 31-01-2004 13:57 . Reden: stomstomstom te laat ]

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Stomme vrag misschien maar om onze deurbel zit een 12 volt trafo aangesloten en ik geloof niet dat je gamepoort bestand is tegen 12 v @ uhh 2 A of wel??

En zou je dit op kunnen vangen door een relais te laten schakelen parallel met de deurbel.

Signature unavailable

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Mr GAmba schreef op 31 januari 2004 @ 14:02:
Stomme vrag misschien maar om onze deurbel zit een 12 volt trafo aangesloten en ik geloof niet dat je gamepoort bestand is tegen 12 v @ uhh 2 A of wel??

En zou je dit op kunnen vangen door een relais te laten schakelen parallel met de deurbel.
Als je ook nog de gewone bel wil horen is een relais inderdaad wel aan te bevelen ;)
het relais neemt dan gewoon de functie over van het knopje dat in het schema staat.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Tijl schreef op 30 januari 2004 @ 23:14:
Ik heb het plaatje maar weer ingescand.
[afbeelding]
Klik voor grotere versie. En nog steeds op pin 3, 6 en 15 letten he :)
uit de computer idee....
Pagina: 1