Toon posts:

[XP] Computer loopt steeds vast! *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor langere tijd mijn pc aan laat staan dan loopt ie op een gegeven moment vast. Dit gebeurt alleen als ik muziek afspeel of een spel aan het spelen ben. Ik heb de laatste nieuwe drivers voor mijn videokaart en geluidskaart gedownd en deze geinstalleerd. Dit heeft er niet toe geleidt dat het probleem opgelost is. Mijn specs:

AMD 1ghz
MSI 6630 lite 3 mobo
512 MB SDRAM
Geforce 2 GTS 64MB
Creative Soundblaster Live Series 1024
Maxtor 30 gig HDD
WINXP Pro SP1

Ik ben een beetje radeloos geworden, heb mijn pc al 3 of 4 keer geformateerd om te kijken of het probleem opgelost zou zijn. Ik draaide de afgelopen 3 dagen stabiel en had geen problemen, maar net bij het spelen van Medal of Honor liep mijn pc weer vast. Dit gaat vooraf aan een scherpe alles doorsnijdende pieptoon die je constand hoort, daarna loopt de comp vast en kan ik nix anders doen als em handmatig uitzetten. Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit zeer vervelende probleem heeft. Alvast bedankt!

Gr. Dave

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 23:32
al oudere drivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ook al geprobeerd, werkt ook niet. :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Topictitel voorzien van OS, volgende keer even op letten a.u.b., zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 stappenplan stap 3.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Indexing service aan staan?

Verwijderd

he dit heb ik toevallige ook ik houd dit topic in de gaten

index service niet iedereen weet wat dat is leg uit aub?

hoe doe je het uit?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik ook benieuwd naar, wat is die indexing service? Ik heb trouwens die nieuwe drivers van Nvidia gedownd en geinstalleerd. Tot nu tot heb ik nog geen probleem. Kan het zijn dat door de hoge temp van de processor de comp vastloopt? De temp is ongeveer 55 graden, maar dit is al ruim anderhalf jaar zo. Dus ik denk dat het niet daaraan zal liggen. Is er iemand die nog een idtje heeft? Alvast bedankt!

Gr. Dave

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
test je mem eens met www.memtest86.com

je kan ook eens testen of hij crasht als je je cpu zwaar belast met bijv. k7burn, wat bij cpuburn zit, wat ook wel ergens op google te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn memory getest en dan is helemaal in orde. Heb mij cpu zwaar belast met cpuburn. De temp loopt op tot ongeveer 70 graden en dan wordt de comp heel erg traag maar loopt niet vast. Dit gebeurd ook niet als ik muziek aan het spelen ben. Het probleem is nog niet verholpen. Heeft iemand misschien nog een idtje? Alvast bedankt!

Gr. Dave

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
bij mij heeft het geholpen om agp op 1x te zetten, en fastwrites+sideband adressing uit te schakelen.

Verwijderd

Ik heb zelf het vermoede dat het een temperatuur kwestie is.
Waarschijnlijk word de processor te warm en komt de pc vast te staan.
Al een zwaarde koeler geprobeerd?

Verwijderd

HmmZ lijkt mij ook een probleem van teveel activiteiten tegelijk, probeer anders een eerst alle onnodige processen af te sluiten voordat je gaat gamen ofso, doe ik ook altijd, daarmee is het me veel gelukt om krachtige games op zelfs nog ralle brakkies te laten draaien... >:)

Verwijderd

kan ook een voedings probleem zijn door die gts en athlon dat is geen combinatie voor op een 250 watt beestje. dus wat voor een voeding heb ie??
maar het kan ook aan de vrij hoge bijna gevaarlijke cpu temp ligen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 21:49:
he dit heb ik toevallige ook ik houd dit topic in de gaten

index service niet iedereen weet wat dat is leg uit aub?

hoe doe je het uit?
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 21:55:
Ben ik ook benieuwd naar, wat is die indexing service? Ik heb trouwens die nieuwe drivers van Nvidia gedownd en geinstalleerd. Tot nu tot heb ik nog geen probleem. Kan het zijn dat door de hoge temp van de processor de comp vastloopt? De temp is ongeveer 55 graden, maar dit is al ruim anderhalf jaar zo. Dus ik denk dat het niet daaraan zal liggen. Is er iemand die nog een idtje heeft? Alvast bedankt!

Gr. Dave
Indexing Service: Zorgt ervoor dat je gemakkelijker op je computer kan zoeken, maakt je pc wel langzamer maar meestal niet merkbaar..

Verwijdering: Configuratiescherm -> Software -> Windows Onderdelen -> Indexing Services uitschakelen...

[ Voor 62% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-12-2002 15:21 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Indexing Service is vooral handig voor webservers met documenten die full-text doorzoekbaar moeten zijn. Voor werkstations is het leuk, maar *totaal niet* nodig. Voor betere prestaties zet je de indexing service dus uit.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Het ligt niet aan index services want dan zou hij ook vast lopen als je geen game draait.....

Ik denk eerder toch aan je drivers van je vga kaart in combinatie met je CPU tempratuur want die is erg hoog, ondaks die anderhalf jaar goed draait..
Bij mij draait ie op een temp van 20 a 25 graden !!! Zonder extra koelingen. Tevens moet je ook even SP1 draaien voor windows xp als je dit nog niet gedaan hebt.

Probeer ook eens zonder de drivers van je vga te draaien, dus alleen je standaard svga drivers. Probeer ook eens te kijken of er geen extra services draaien met task manger en kijk dan even hoeveel memory je pc gebruikt.

Verwijderd

Ik weet dat je je geheugen module hebt getest, maar dat zou mijn eerste gok zijn, waar het aan ligt ..... Heb je dit toevallig ook als je een DIVX film afspeelt ?? .

Probeer anders toch eens je geheugen modules 1 voor 1 [als je meerdere hebt]

Heb namelijk zelf ook zoiets gehad, en met memtester bleek mijn geheugen in orde te zijn. Het gebeurde bij mij alleen van het afspelen van DIVX, nadat ik een module er uit haalde kon de film wel kijken

Verwijderd

Ik gok het op je voeding

Verwijderd

Installeer Service Pack 1 mocht je dat nog niet gedaan hebben. Bij mij heeft dit geleid tot 99% minder vastlopers :)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 12:40

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik denk dat de processor gewoon te warm word, dan krijg je ook vastlopers. Het gebeur immers als er spellen gespeeld worden en dan stijgt de cpu load enorm. Zet je kast open en zet er eventueel een extra ventilator bij die op je proc staat gericht. Wil nog wel eens helpen

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur is het niet, is iets van de laatste tijd dat ie steeds vastloopt. Kon eerder mijn zware spellen gewoon spelen, maar nu loopt ie na een uurtje of 3 helemaal vast. Ik ga eens proberen of ik win98 er weer op krijg. Misschien dat het probleem dan verholpen is. Ik heb een paar weken terug wel een geheugenmodule van 256MB bijgeplaatst en in de 1ste slot gezet. Mijn andere 2 van elk 128MB draaien op 100mhz en die van 256MB op 133mhz. Ik zal ze eens omwisselen en de 2 van 128mb in slot 1 en 2 prikken en die van 256 in slot 3. Misschien dat het daaraan ligt. Ik heb dit probleem ook met het kijken van divx film, die lopen ook vast na lange tijd. Ik ben een beetje radeloos geworden. Ik kan gewoon geen fouten ontdekken in mijn systeem. Zou het dan aan winxp liggen? Heb sp1 enzo allemaal geinstalleerd dus het lijkt me dat alles goed moet zijn. Misschien dat win98 de oplossing biedt maar dat kan ik me niet voorstellen. Als iemand nog een idtje heeft dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Gr Dave

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik denk je geheugen, ik heb er persoonlijk last van om de boot, maar ik was ook redelijk radeloos. Ik weet verder niet precies waar het aan kan liggen, maar ik heb wel een tip:

Word niet meer boos ofzo als het gebeurd, accept it, want anders word je gek. Ik heb er nu zo'n 1.5 maand last van, maar het boeit me niet meer :S. Ik zoek nog wel naar een oplossing, maar gewoon relaxed. Echter makkelijker gezegd dan gedaan..

Gokje: Zou het niet iets te maken kunnen hebben met het op verschillende snelheden draaien van je geheugen? Haal die twee van 128 er es uit en kijk of het nog steeds gebeurd...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen ja, vertelden ze me in de winkel ook al. Het geheugen dat op 133mhz zou dan op 100mhz draaien, maar ik denk dat het nu niet mogelijk is omdat de module van 256MB 133 mhz in de eerste bank zit. Ik ga morgen ze eens omdraaien of proberen alleen de 256MB te laten draaien.

En over dat boos worden, ach ja dat hoort erbij. Heb mijn computer al een keertje of 10 geformateerd in die 1 1/2 jaar dus. Maar een oplossing zal ik vinden, haha. :D:D:D

Gr. Dave

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 12:40

icecoolsniper

never run from a sniper!

alles gaat op de snelheid van de sloomste geheugenmodule draaien waar je het ook insteekt en in welke volgorde dan ook
toch?

ennuh dat groeten is nie nodig

[ Voor 12% gewijzigd door icecoolsniper op 24-12-2002 12:17 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

En over dat boos worden, ach ja dat hoort erbij. Heb mijn computer al een keertje of 10 geformateerd in die 1 1/2 jaar dus. Maar een oplossing zal ik vinden, haha. :D:D:D
Hehehe, ik zo'n 10 keer in de afgelopen twee maanden ;)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
Is een leuke hobby dat formatteren, haha. Duurt alleen zo fokking lang! Maar goed, ik heb de modules omgewisseld en om een of andere reden loopt ie nu nog niet vast na 5 1/2 uur. Ik hou het in de gaten, maar voor nu is het probleem wel opgelost. Gebeurd het weer dat laat ik het wel weten.
Pagina: 1