Toon posts:

Stekkertjes van frontpanel!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers

ik heb een thermaltake Xaser II case met een frontpanel met 2 usb sloten en 1 firewire en fancontrol.
Nu zit daar een hele bos stekkertje aan maar stata niet aangegeven in het boekje van me mobo.
Kan iemand me helpen?
Er steek dus aan de achterkant van dat panel een dikke kabel uit met allemaal kleine stekkertejs en er steekt een usb kabel die door me pc loop en er achter weer uit en daar in een usb slot gestoken moet worden.

Ik heb een asus p4b533-e mobo, en dus een thermaltake xaser II kast

En de volgende stekkers komen uit de dikke kabel.

Bruin = Gnd 1
Oranje = Gnd 2
Groen = Data-1
Wit = Data+1
Geel = Data-2
blauw = Data+2
Zwart = Vcc 1
rood = Vcc 2
Zwart = Shield

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

In het boekje van je mobo staat (als het goed is) een schema waar precies instaat waar je welke stekkertje op moet zetten op je mobo. Is vrij eenvoudig hoor.
Je pakt de eerste: Gnd 1, kijkt in het boekje waar die op moet en je zet hem erop. Cookie! 8)

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 22 December 2002 @ 20:33:
In het boekje van je mobo staat (als het goed is) een schema waar precies instaat waar je welke stekkertje op moet zetten op je mobo. Is vrij eenvoudig hoor.
Je pakt de eerste: Gnd 1, kijkt in het boekje waar die op moet en je zet hem erop. Cookie! 8)
tja als het zo makkelijk was geweet dan had ik deze post niet gepost maar de dingen die op het stekkertje staan komen niet overheen met de benamingen in het boekje thats it.
geen cookie

Verwijderd

Ik heb de handleiding van jou moederbord doorgelezen. Maar het is belangrijk om te weten wat precies de stekkertjes zijn.
Weet jij bijvoorbeeld al welk stekkertje van jou case van de firewire aansluiting zijn, welke van de usb enz.

Hiermee valt denk ik wel uit te zoeken wat je waar moet aansluiten.

• megaleo

megaleo

Special member

Moet er toch in staan. Misschien ergens op internet? Ik heb een asus mobo. En ik had pas ook van die stekkertjes die ik in m'n mobo moest zetten. Stond precies in de gebruikershandleiding. 8)

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 22 December 2002 @ 20:57:
Moet er toch in staan. Misschien ergens op internet? Ik heb een asus mobo. En ik had pas ook van die stekkertjes die ik in m'n mobo moest zetten. Stond precies in de gebruikershandleiding. 8)
staat er NIET in, jij bedoeld de ledjes enzo en de power en reset knop ja dat staat er in maar verder ook niet.

Verwijderd

Weet je ook welke datalijnen naar de firewire ingang toegaan van jou kast, en welke datalijnen van de usb poort zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 20:49:
Ik heb de handleiding van jou moederbord doorgelezen. Maar het is belangrijk om te weten wat precies de stekkertjes zijn.
Weet jij bijvoorbeeld al welk stekkertje van jou case van de firewire aansluiting zijn, welke van de usb enz.

Hiermee valt denk ik wel uit te zoeken wat je waar moet aansluiten.
nee er komen 9 stekkertjes uit 1 grote dikke kabel, dus dat is niet te herleiden helaas.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 21:03:
[...]

staat er NIET in, jij bedoeld de ledjes enzo en de power en reset knop ja dat staat er in maar verder ook niet.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel op je mobo zitten ook aparte pinnetjes voor je usb. En misschien zijn die al bezet door een andere usb aansluiting aan de achterkant in zo'n slotje??

Verwijderd

Ik heb de handleiding van jou p4b533-e mobo, en daar staat precies in waar welk connector voor dient.
Firewire connector staat in hoofdstuk 2, bladzijde 35 van je handleiding
Usb connector staat in hoofdstuk 2, bladzijde 31

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 21:08:
Ik heb de handleiding van jou p4b533-e mobo, en daar staat precies in waar welk connector voor dient.
Firewire connector staat in hoofdstuk 2, bladzijde 35 van je handleiding
Usb connector staat in hoofdstuk 2, bladzijde 31
Maar ik kan het niet herleiden
heb je msn dat praat misschien wat makkelijker

Verwijderd

ja, dion_van_der_born@hotmail.com

Verwijderd

Als jij mij toevoegd aan je msn, kunnen we uitzoeken welke kabel waar op het mobo moet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook gewoon je MSN ID in je profile zetten.. Dat scheelt weer loze posts als dit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 22-12-2002 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
we zijn eruit deze topic kan DICHT

Verwijderd

ik heb ook de xaser en ik ben er ook mee bezig geweest, maar heb het al opgegeven, zit er nog aan te denken om hem eruit te halen die kabel, die usb wil ik nog wel aansluiten maar moet nog even zien hoe, anders loopt er zon lelijke dikke kabel door de hele kast is een beetje geen gezicht....

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik heb ook een Xaser
en ik ga nu voor jullei kijken hoe het moet

edit

gaat iets langer duren ben de "gebruiksaanwijzing" kwijt moet effe in de kast kruipen :)

[ Voor 44% gewijzigd door BasvanS op 22-12-2002 23:20 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Ok he mobo heeft 10 pinnetjes

0 0 0 0 0 de bijbehorende nummertjes staan in het schematje hieronder
0 0 0 0 0

1 3 5 7 9
2 4 6 8 10

1: rood 3: geel 5: blauw 7: oranje 9: grijs ( shield volgens mij )
2: zwart 4: groen 6: wit 8: bruin 10: geen stekkertje

succes ermee, tis wel een priegel werkje :)

[ Voor 8% gewijzigd door BasvanS op 22-12-2002 23:25 ]

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

In mijn case (Audi XP) moest ik het met deze tekening doen: http://www.ahanix.com/graphics/usb.gif
Hopelijk helpt hij jouw verder!

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erwinverweij/usb.JPG

En die shield moet je eruit laten

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 13:21 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, ik denk dat de topicstarter hier na dik anderhalf jaar ook wel eruit is :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.