Toon posts:

Compaq Proliant 350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier ene vraagvan een complete leek op computergebied, hoop niet datmijn niveau te laag is voor alle kenners hier!

Ik heb van mijn vader gekregen een Compaq Proliant server, best leuk ding, enigedat ik weet is dat het een pentium 3 is en meer niet, eerste vraag is dus hoe kom ik achter derest van de specs.

2e vraag na een stroomstoring op kantoor doet ie niks meer, aan-uit knop reageert ie helemaal niet meer! Mijn vraag is dus of hier iemand weet wat dat kan zijn? En of het nog wat is zo'n server, volgens mij si het best een mooi en bruikbaar ding namelijk!

Ben beneiwud!

Willem

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Open maken en kijken wat er ok de kaarten staat.
2) Serienummer zoeken en kijken of je daarmee iets bij compaq kan vinden.
3) Ding aan de praat krijgen en een diagtool draaien, ook van de site van compaq te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar voor die 3e oplossing moet ik 'm wel eerst aan de praat krijgen en dat is juist het probleem!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is je voeding brak? Nieuwe / andere voeding proberen.

edit:

Man, ik wou dat ik zo'n pa had!

[ Voor 30% gewijzigd door Skaah op 22-12-2002 20:55 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ML350 kwijl kwijl kwijl

G1 varaint tot 1200Mhz geloof ik
G2 variant begint bij 1200 MHZ

Kwijl kwijk kwijl dus
hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe })

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe kom i erachter of het een G1 of een G2 is?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

talin

ES-MA

er staat een produktie nummer op iets in de geest van : ML370R01 p1000 256A/P ( daar heb ik 6 van staan op mn werk hier ) daar kun je een heel stuk wijzer uit worden .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Die server van je dat is een heel bruikbaar ding, en aangezien hij zeker nog geen 3 jaar oud is zou ik gebruik maken van de garantie op dat ding om hem te laten fixxen. Gewoon bellen naar Compaq en zeggen dat je een defecte ML350 hebt, wellicht vragen ze serienummer ofzo dat je ff moet zoeken en dan sturen ze een mannetje langs, die servers hebben namelijk standaard 3 jaar onsite garantie. Gebruik van maken dus.
Als je hem dan aan de praat hebt gekregen en daarna geinstalleerd, moet je ff Insight Manager installeren op dat beestje, en dan kan je precies uitdraaien wat erin zit.

Succes, leuke server heb je gekregen ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 22:14:
Ja maar hoe kom i erachter of het een G1 of een G2 is?
G2 staat op de voorkant, zal wel een G1 zijn.

http://wwss1pro.compaq.co...proliant_ml350.xml&pid=-1 voor meer info

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties, heb compaq gebeld en ze staan morgenochtend om 9 uur op de stoep! haha! Zeer onverwacht allemaal! Hebben jullie trouwnes enig idee wat zo'n server nu nog opbrengt ongeveer? ben er achter dat dit 'm is: http://h18004.www1.hp.com...ntml350/index_933mhz.html

Nogmaals bedanklt voor jullie hulp!

Willem

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 21:08:
Dank voor jullie reacties, heb compaq gebeld en ze staan morgenochtend om 9 uur op de stoep! haha! Zeer onverwacht allemaal! Hebben jullie trouwnes enig idee wat zo'n server nu nog opbrengt ongeveer? ben er achter dat dit 'm is: http://h18004.www1.hp.com...ntml350/index_933mhz.html

Nogmaals bedanklt voor jullie hulp!

Willem
Omg, wat een vet ding is dat. Moet je zuinig op zijn jongen :P

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Mooi ding!

Ik heb de G2 ML 350 met een 1 Gig ram (1266 Mhz processor).

Niet kapot te krijgen dat ding (hot swappable voeding, harddisk).

Enige nadeel is de herrie..maar die neem ik wel voor lief :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
als je de support pack 5.40 installeert (smart start 5.40) dan wordt die herrie ook wel minder want na het laden van de software gaan de fans in smart modus ofzo want dan worden die dingen hier altijd 10 keer zo still.
Pagina: 1