[php]'multiviews' achtige probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 08:25
Ok, eigelijk heeft dit helemaal niks met multiviews te maken :p maar wel met het nabootsen ervan dmv php en custom errordocs.

ik ben dus aan het proberen om
http://www.mijndomein.com/index.php?var=bla&var2=bla2
als

http://www.mijndomein.com/bla/bla2
te kunnen schrijven (jaja, hier komt het 23984734897932487ste topic over dit probleem :P)

Op zich werkt dit goed met mijn custom errordocument, die dus het pad pakt (http://www.mijndomein.com/index/bla/) en daarvan uitvogelt welke file hij moet nemen en INCLUDE de file waar hij heen moet
Nu moet hij hem eigelijk niet includen maar hem erheen sturen (liefst zonder het pad in de taakbalk te laten zien).

Het probleem is nu dat hij dus ook nog variabelen door moet sturen, met include krijg ik namelijk allemaal stomme probleempjes (vage dingen als je in de geinclude file weer dingen include en $_SERVER['PHP_SELF'] geeft niet het goede document etc.)

Is er een oplossing die niet gebruik maakt van include? (en dan bedoel ik niet require :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Een frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
Zonder pad zichtbaar in de browser is erg lastig tenzij je idd een frame gebruikt, maar dat is m.i. een nog lelijkere oplossing. Een error document hoeft geen mooie URL te hebben toch?

Met een HTTP header("Location: url") redirect je de browser op een nette manier, variabelen kun je via een sessie vrij netjes doorsturen lijkt me. Ik zie het probleem ook niet helemaal. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Freak_NL op 22-12-2002 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij apache.conf kunt kun je dit beter met mod_rewrite doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
hij zegt toch dat t geen errordocument is maar dat hij een error document wil gebruiken om zijn vars door te geven :? Tenminste dat begreep ik :S

[ Voor 11% gewijzigd door martinvw op 22-12-2002 23:15 . Reden: nuancering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
M4rt1nvW schreef op 22 december 2002 @ 23:11:
hij zegt toch dat t geen errordocument is maar dat hij een error document wil gebruiken om zijn vars door te geven :? Tenminste dat begreep ik :S
Ok, ik weet dat het kan met modRewrite en multiviews (al vond ik dat nog veel vager en ben daar ook niet echt uitgekomen), maar ik wil het nu dus met errordocumenten doen. Nu werkt het allemaal wel redelijk.

Als ik bijvoorbeeld intik: www.mijndomein.com/bla/bla2
dan denkt apache dus: Hee hij bestaat niet en geeft mijn 404-errordocument weer die dit allemaal omschrijft naar een adres dat wel bestaat. Dit gaat allemaal goed, maar nu moet hij dus dit nieuwe adres laten zien (www.mijndomein.com?var1=bla&var2=bla2 ) met het liefst het oude adres in de titelbalk en dat doe ik met een include. Met een include krijg ik dus van die irritante probleempjes en vroeg mij af of dat misschien anders kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Ik denk dat je weinig keus hebt, het wordt waarschijnlijk of met een frame of de url zichtbaar, ik zie alleen de probleempje bij de include niet helemaal zitten je kan die var's toch gewoon zelf ff instellen *geloof tenminste dat dat kan*

Als je trouwens geen include doet ben je ook eventuele post vars kwijt.

edit:

Na een beetje experimenteren zie ik de problemen al :D

edit:

T grootste probleem bij mij is opgelost nu ik het error docu in de zelfde map heb gezet als het document wat aangeroepen dient te worden.

[ Voor 45% gewijzigd door martinvw op 23-12-2002 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
M4rt1nvW schreef op 23 december 2002 @ 14:02:
Ik denk dat je weinig keus hebt, het wordt waarschijnlijk of met een frame of de url zichtbaar, ik zie alleen de probleempje bij de include niet helemaal zitten je kan die var's toch gewoon zelf ff instellen *geloof tenminste dat dat kan*

Als je trouwens geen include doet ben je ook eventuele post vars kwijt.

edit:

Na een beetje experimenteren zie ik de problemen al :D

edit:

T grootste probleem bij mij is opgelost nu ik het error docu in de zelfde map heb gezet als het document wat aangeroepen dient te worden.
hmmz, ja bedankt iig. Ik hou het denk ik toch maar op include dan. Wordt alleen wat meer gehannes met variabelen en mappen. Toch bedankt :)
Pagina: 1