zondag ben ik bij oc-shop en daar wilde ik ff laten zien hoe je een blok moet lappen.. als er mensen zijn die dit gedaan willen hebben post maar ff in dit topic en laat ff weten wat voor blok het is..
Kun je iig dat linkje naar het artikel hoe je zoiets evt. zlef kunt doen posten, mocht je die bij de hand hebben?
niet echt bij de hand maar het is gewoon polijsten van je koelblok maar hier heb je een hele hoop gradaties schuurpapier voor nodig en die heb ik allemaal liggen hier. en op de zaak ligt nog meer ik behandel de blokken ook altijd ff na met een polijst pasta.Kippenijzer schreef op 22 December 2002 @ 19:58:
Kun je iig dat linkje naar het artikel hoe je zoiets evt. zlef kunt doen posten, mocht je die bij de hand hebben?
het grote voordeel van het lappen van een blok is dat het oppervlak gladder word dus het contact tussen processor en koelblok word beter.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:05 ]
http://overclockersclub.com/heatsinklappingguide.php
Voor eenieder die het zelf eens wil proberen :-)
Voor eenieder die het zelf eens wil proberen :-)
juist ik wilde em ook net neerzetten
hier een voorbeeldje:
zo ziet het blok eruit als je hem krijgt (is een pic van ModKid is een P4 blok) mijne is een amd blok

en zo ziet het er na het lappen uit:
hier een voorbeeldje:
zo ziet het blok eruit als je hem krijgt (is een pic van ModKid is een P4 blok) mijne is een amd blok
en zo ziet het er na het lappen uit:

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:36 ]
yep lappen is polijsten
ok al 1 iemand nog meer???
ooohhhhh baby you want this???? you can get this lap for free!!!
LOL N.E.R.D. lapstyle
ok al 1 iemand nog meer???
ooohhhhh baby you want this???? you can get this lap for free!!!
LOL N.E.R.D. lapstyle
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:32 ]
niet zo goor heh
maaruhh die clip is wel lijp
Sorry dat ik zeur hoor, maar het is niet de bedoeling na 1 uur je topic al een schopje te geven!Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 22:12:
nog meer mensen??
Ceci n'est pas une signature!
Hehe dit doe ik met alle blokjes die ik heb
Ook voor me Slot A @ Radeon
En me imhotep blokkie
Ik ben er trouwens ook Zondag

Commandant RuleZ
Ook voor me Slot A @ Radeon
En me imhotep blokkie
Ik ben er trouwens ook Zondag
Commandant RuleZ
[ Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 22-12-2002 22:49 ]
Turn it off and on again.
Ik kom wel kijken hoe je het doet, maar neem niks mee.
Maar een goede lap doe je toch niet in een uurtje? Hoe lang wil jij daar gaan staan schuren dan?
Maar een goede lap doe je toch niet in een uurtje? Hoe lang wil jij daar gaan staan schuren dan?
Kijk het is heel makkelijk commandant op een doekje en poetsen maar totdat het geen dat je poetst je tegemoet lacht en glimtVatt schreef op 22 December 2002 @ 22:47:
En hij natuurlijk helemaal vlak is
ik beschouw het niet als schoppen me topic was nog active en de post daarvoor was van iemand andersvehpol schreef op 22 december 2002 @ 22:22:
[...]
Sorry dat ik zeur hoor, maar het is niet de bedoeling na 1 uur je topic al een schopje te geven!
wil je mijn cpu blokken daar meteen dan ook vrezen
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Niet zo bijdehand Tim
Als iemand dat nu doet
Allemaal blokies op maat vreest
als het blok onderop geen opstaande randjes heeft welguppie15 schreef op 22 december 2002 @ 22:37:
hmm ik kom misschien kan het ook met een Zalman?
mooi ik ookT-Minus schreef op 22 December 2002 @ 22:45:
Hehe dit doe ik met alle blokjes die ik heb![]()
Ook voor me Slot A @ Radeon![]()
En me imhotep blokkie
Ik ben er trouwens ook Zondag![]()
Commandant RuleZ
bij mij duurt een goede lap ongeveer 15/20minVatt schreef op 22 december 2002 @ 22:47:
btw met commandant ben je er nog niet
ik neem mee schuurpapier gradatie 600/2000 en een compound (soort commandant)
geanodiseerde blokken word wat moeilijker daar moet namelijk eerst de anodisatie vanaf geschuurd worden ik zal hier wel tools voor meenemen maar dit duurt wel ff. wil je dit toch laten doen probeer dan zelf met schuurpapier korrel 400 ofzo ff de anodisatie eraf te halen
Zeg madtraxx.... kun jij ze spiegelglad krijgen?
I love watercooling
Verwijderd
En welke koelpasta gebruik je dan na het polijsten? Ik heb gehoord dat die arctic silver niet zo geschikt is voor gepolijste oppervlaktes, vanwege de afmetingen van de zilverdeeltjes. Dus dan zou gewone witte pasta weer beter zijn.
Of helemaal geen pasta?
Of helemaal geen pasta?
helemaal heb helaas geen digicam anders zou ik ff een voorbeeldje kunnen posten van een alu blokje wat echt spiegelglad is.Garrett schreef op 23 december 2002 @ 02:42:
Zeg madtraxx.... kun jij ze spiegelglad krijgen?
gewoon as3 dat werkt toch goed hoorVerwijderd schreef op 23 december 2002 @ 09:41:
En welke koelpasta gebruik je dan na het polijsten? Ik heb gehoord dat die arctic silver niet zo geschikt is voor gepolijste oppervlaktes, vanwege de afmetingen van de zilverdeeltjes. Dus dan zou gewone witte pasta weer beter zijn.
Of helemaal geen pasta?
Ik ga zelf ook (denk ik)
Als we dan ff een guide maken voor het "standaard" Pc optimaliseren komen de meeste wel een heel end op weg
Of alleen de echte DOC tricks
madtraxx,.. kom jij ook alleen maar zondag?
anders moet ik zondag ook maar komen, wil A.P. Versteeg (
)zijn case ook wel even bewonderen
anders moet ik zondag ook maar komen, wil A.P. Versteeg (
I don't want no cake, I want me some pie!
Verwijderd
Zeg, weet iemand hier welke maat steeksleuteltje er past op de busjes die op het mobo ziten voor mijn Alpha Pal8045? Ik hoorde dat als ik het koelblok er af wil schroeven dat die busjes dan gaan meedraaien. Dan moet dus het hele moederbord eruit en dat zie ik niet zo zitten eigenlijk...
Of is er een handigheidje om die pal er netjes af te krijgen?
Of is er een handigheidje om die pal er netjes af te krijgen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 23:30 ]
kijk eens op de frontpage bij de reviewsVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 13:35:
enne waar zijn deze oc-dagen dan wel?

Verwijderd
edit:
kep de flame maar weggehaald.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:48 ]
Verwijderd
www.oc-shop.nlVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:35:
enne waar zijn deze oc-dagen dan wel?
Verwijderd
heej, werkt zoiets ook met een standaard zalmann koelblok???
ik bedoel, als ik die nou ook eens mooi glad kan krijgen...
of helpt het alleen bij WC????
ik bedoel, als ik die nou ook eens mooi glad kan krijgen...
Verwijderd
Mijn ervaring met Zalman blokken is dat ze al perfect glad zijn en dat dus niet nodig hebben.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:54:
heej, werkt zoiets ook met een standaard zalmann koelblok???
ik bedoel, als ik die nou ook eens mooi glad kan krijgen...![]()
Pagina: 1