Ik heb voor beide het TCP/IP protocol ingesteld en toch krijgt hij geen IP-adres. Zelfs als ik hem handmatig een IP-adres geef, kun je deze niet zien in winipcfg.
Ik maak hieruit op dat het 1e wat je geprobeerd hebt was gebruik te maken van DHCP (automatisch een IP adres verkrijgen). Dit gaat zonder aanpassingen sowieso niet werken, aangezien je daarvoor een DHCP-server nodig hebt. Om te krijgen wat jij wilt moet je het IP handmatig instellen.
Het gaat om een computer met Win98. De eerste netwerkkaart is voor internet, deze tweede wil ik gebruiken om internet te kunnen delen, maar dan moet hij wel een IP-adres hebben...
Dat is over het algemeen wel zo handig ja

.
1) knikker de TCP/IP van de 2e netwerkkaart weg.
2) knikker de 2e netwerkkaart zelf weg (apparaatbeheer)
3) start op in veilige modus
4) knikker daar nogmaals alles wat met die 2e netwerkkaart te maken heeft weg.
5) herstart en laat 'm de 2e netwerkaart autodetecten.
6) rechtsklikken op netwerkomgeving, tcp/ip eigenschappen 2e netwerkkaart openen en instellen:
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway: <niet invullen>
7) reboot PC.
Daarna zou het moeten werken.
Tuurlijk, dus als jij je ip's hard insteld en dan met een crosskabel je andere pc niet aan hebt staan, dan heb je geen ip
Sorry hoor, maar jouw reply valt onder een bullshitreply!
Rustig maar, zo'n raar advies is het niet. Ik heb hier geen win98 bak staan om te testen, maar het zou best eens kunnen dat '98 geen IP geeft tenzij de kaart aangesloten is. Is iig de moeite van het proberen waard, je zit nu met een niet werkende opstelling dus _ergens_ zit iets fout..