Ik heb dus een Jetway 6LXBS. (kijk in mijn signature) Ik heb gezocht in google en in GOT maar ik kan niks vinden over mijn moederbord. Alleen oude info. Maar denken jullie dat dit mogelijk is?
Nope, dat gaat niet werken; je hebt een LX bord en die heeft een 66MHz FSB en kan helemaal geen Coppermine's aan. De Celeron Mendocino 533MHz is het snelste wat daar op past (maar dan loop je nog steeds flink achter de feiten aan).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat lijkt me een terechte conclusie, tenzij je die Celeron Mendocino 533MHz voor een appel en een ei kan krijgen.
edit:
In tweakers vraag&aanbod staat er eentje te koop voor 40 euro.
In tweakers vraag&aanbod staat er eentje te koop voor 40 euro.
[ Voor 27% gewijzigd door EXX op 23-12-2002 13:03 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Nee.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Goed dan omdat ik net wakker ben en in goed humeur om zo een A7N8X te kopen.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 13:08:
Kan hem niet in V&A vinden. Heb je linkje?
Klik hier.
BTW: als je bordje slot 1 is moet je nog een converter ertussen proppen.
[ Voor 13% gewijzigd door Kleintje81 op 23-12-2002 13:19 ]
40 euro is eigenlijk veel te veel voor die proc. Voor hetzelfde geld kan je een
AMD Duron 1200 kopen, die alsnel 3x zoveel presteerd.
Niet doen dus, gewoon een nieuwe pc kopen en je huidige PC verkopen of als servertje neerzetten.
AMD Duron 1200 kopen, die alsnel 3x zoveel presteerd.
Niet doen dus, gewoon een nieuwe pc kopen en je huidige PC verkopen of als servertje neerzetten.
Wat ben ik kwijt als ik duron 1200 ga kopen + moederbordje? Want dat is de belemmerende factor op mijn PC. De rest is wel goed....
http://www.tweakers.net/pricewatch/19530
Totaal dus 100 euro.
Dan nog een nieuwe videokaart en je kan er voorlopig weer tegenaan.
Totaal dus 100 euro.
Dan nog een nieuwe videokaart en je kan er voorlopig weer tegenaan.
Verwijderd
http://www.jetway.com.tw/evisn/download/ ---> manual dwnld
dus je kunt tot 8x 83=664 MHz, begrijp ik dat goed?
Nu nog een passende goedkope CPU vinden, anders zou ik ook voor de suggesties boven gaan.
CPU Bus Frequency selectable by BIOS can select 66MHz to 83MHz let users have more choice to get more performance.
CPU ratio selector SW1 BUS Frequency selector SW1
Ratio #1 #2 #3 #4 NO
#5 #6 #7 #8
2.0X OFF OFF OFF OFF........................... 66MHz OFF OFF OFF OFF
2.5X ON ON OFF ON............................. 68MHz OFF OFF ON OFF
3.0X ON ON ON OFF......................... 75MHz OFF ON OFF OFF
3.5X ON ON OFF OFF......................... 83MHz ON OFF ON OFF
4.0X ON OFF ON ON
4.5X ON OFF OFF ON
5.0X ON OFF ON OFF
5.5X ON OFF OFF OFF
6.0X OFF ON ON ON
6.5X OFF ON OFF ON
7.0X OFF ON ON OFF
7.5X OFF ON OFF OFF
8.0X OFF OFF ON ON
Nu nog een passende goedkope CPU vinden, anders zou ik ook voor de suggesties boven gaan.
CPU Bus Frequency selectable by BIOS can select 66MHz to 83MHz let users have more choice to get more performance.
CPU ratio selector SW1 BUS Frequency selector SW1
Ratio #1 #2 #3 #4 NO
#5 #6 #7 #8
4.0X ON OFF ON ON
4.5X ON OFF OFF ON
5.0X ON OFF ON OFF
5.5X ON OFF OFF OFF
6.0X OFF ON ON ON
6.5X OFF ON OFF ON
7.0X OFF ON ON OFF
7.5X OFF ON OFF OFF
8.0X OFF OFF ON ON
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 08:09 . Reden: puntje alleen vanwege opmaak ]
Ja en neeVerwijderd schreef op 25 december 2002 @ 08:07:
http://www.jetway.com.tw/evisn/download/ ---> manual dwnld
Ja, theoretisch zou 8x83 kunnen, MAAR...
- er is geen Mendocino CPU die betrowbaar op 664MHz komt
- dit mobo ondersteunt geen Coppermine, dus de Celly CPUs boven de 533MHz kun je toch niet gebruiken.
Waar heb je die hogere FSB dan voor nodig
Niet dus, die is er niet...Nu nog een passende goedkope CPU vinden, anders zou ik ook voor de suggesties boven gaan.
Max dat ik uit deze mobo zou verwachten te persen is 541MHz (met een Celly 433) of misschien 581MHz met een Celly 466 (al zou ik daar niet op rekenen en met een beetje pech wil het niet hoger dan 525MHz (75MHz FSB)
[...]
een waslijst aan jumper settings
Oslik blyat! Oslik!
Ik wil mijn Celly wel op 416Mhz zetten maar ik heb zo'n standaard processor cooler erop. Nu heb ik een Golden Orb gekocht maar deze past er niet op omdat ik van die condensators zitten. Dus wat te doen nu?
Zitten ze echt volledig in de weg? Anders zou je wat opzij kunnen duwen.
Verwijderd
ik denk dat het geld niet waard is 
je mainbord gebruikt toch geen ata100 / hoge ram bussen oid dus dan zal je amper snelheid merken..
haal dan voor een eurotje of 100€ een duron 1200 en mobotje
je mainbord gebruikt toch geen ata100 / hoge ram bussen oid dus dan zal je amper snelheid merken..
haal dan voor een eurotje of 100€ een duron 1200 en mobotje
Hoe warm is het nuVerwijderd schreef op 25 december 2002 @ 14:41:
Ik wil mijn Celly wel op 416Mhz zetten maar ik heb zo'n standaard processor cooler erop. Nu heb ik een Golden Orb gekocht maar deze past er niet op omdat ik van die condensators zitten. Dus wat te doen nu?
Die Mendocino's zijn helemaal niet zulke heethoofden, mijn C433@541 ging gewoon met de standaard Intel stock koeler en werd hooguit 45C ofzo.
Bovendien is een GORB een waardeloze koeler, je bent allicht beter af met wat je nu hebt...
Gewoon proberen dus- in het ergste geval heb je een CPU ter waarde van EUR 15 ofzo verneukt, maar de kans zelfs daarop acht ik verwaarloosbaar klein
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb dus nu een golden orb erop. De fbus lekker op 83 mhz -> 416mhz. Maar geheugen doet vreemd. Moet ik hier iets mee doen?:
Ratio #1 #2 #3 #4 NO
#5 #6 #7 #8
4.0X ON OFF ON ON
4.5X ON OFF OFF ON
5.0X ON OFF ON OFF
5.5X ON OFF OFF OFF
6.0X OFF ON ON ON
6.5X OFF ON OFF ON
7.0X OFF ON ON OFF
7.5X OFF ON OFF OFF
8.0X OFF OFF ON ON
Ratio #1 #2 #3 #4 NO
#5 #6 #7 #8
4.0X ON OFF ON ON
4.5X ON OFF OFF ON
5.0X ON OFF ON OFF
5.5X ON OFF OFF OFF
6.0X OFF ON ON ON
6.5X OFF ON OFF ON
7.0X OFF ON ON OFF
7.5X OFF ON OFF OFF
8.0X OFF OFF ON ON
Het geheugen is natuurlijk PC66, dus overklok je dat ook. Misschien als je de memorytimings wat langzamer instelt in het bios dat het dan wel betrouwbaar werkt?
Specs: Celly 333mhz, Jetway J-6LXBS, Intel 440LX, 256 MB (128+256) SD-RAM, Asus V3800 TNT2 32MB DELUXE, Seagate 80 GB 7200 RPM, Creative Soundblaster 64, Pioneer 16x40 DVD-M500, Lite-On 32x12x40 @ 40x12x48, Microsoft Windows XP Proffesional < miditower
256 MB (128+256) SD-RAM
Tel jij of tel ik verkeerd.....
256 MB (128+256) SD-RAM
Tel jij of tel ik verkeerd.....
This footer is intentionally left blank
Van die 256 ziet z'n mobo maar de helft
Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!
Yep dat klopt. In het boekje staat dat hij dat wel aankan maar hij kan dat niet.
Een tijdje geleden heb ik ook de processor op 416mhz gehad en toen was het goed.
Hoe stel ik die memorytimings in in het bios? Zou dat werken?
Een tijdje geleden heb ik ook de processor op 416mhz gehad en toen was het goed.
Hoe stel ik die memorytimings in in het bios? Zou dat werken?
DJelte, kijk eens in je manual, daar staat dat wel in.
Wat jij aan het doen bent is overclocken, dus dat je bak @ 83MHz vreemd doet (chipset, AGP, PCI en cpu draaien allemaal buiten specs) is niet zó vreemd, iig niet iets waar je verbaasd een vraag over hoeft te stellen hier. Dacht dat je dat wel op je klompen aan kon voelen. Je eigenlijke vraag is wel beantwoord en het topic blijft nu maar een beetje loos bovenaan drijven. Zie overigens ook de DOC en RAM FAQ's
Wat jij aan het doen bent is overclocken, dus dat je bak @ 83MHz vreemd doet (chipset, AGP, PCI en cpu draaien allemaal buiten specs) is niet zó vreemd, iig niet iets waar je verbaasd een vraag over hoeft te stellen hier. Dacht dat je dat wel op je klompen aan kon voelen. Je eigenlijke vraag is wel beantwoord en het topic blijft nu maar een beetje loos bovenaan drijven. Zie overigens ook de DOC en RAM FAQ's
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()