UH ja, daar kunnen we ook niet zo veel mee denk ik?
4 AND poorten wel, das de HEF 4081B...
4 AND poorten wel, das de HEF 4081B...
[ Voor 30% gewijzigd door insan1ty op 22-12-2002 19:09 ]
4... hij heeft er 6 nodig...
Ik zou op een 7430 komen, maar die is dan meteen 8-poort... Alleen NAND, dus nog ff verder zoeken naar een AND
Edit: Ik zie geen 6prt AND staan, maar goed, een NAND + een 7404 (6-prt invertor) moet ook werken imho... komt op hetzelfde neer
Ik zou op een 7430 komen, maar die is dan meteen 8-poort... Alleen NAND, dus nog ff verder zoeken naar een AND
Edit: Ik zie geen 6prt AND staan, maar goed, een NAND + een 7404 (6-prt invertor) moet ook werken imho... komt op hetzelfde neer
[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 22-12-2002 19:20 ]
Verwijderd
Kijk eens op http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=13, hier staat een overzicht van de 4000 en de 7400 serie. Zal wel iets tussen zitten waar je iets mee bent.
Acht poorten is ook geen probleem.
Maar moet ik ze dan ook alle acht gaan gebruiken ?
Maakt me ook nie zoveel uit om er 8 te hebben dan breid ik hem nog verder uit.
Maak gewoon de niet-gebruikte poorten 1 bij een AND, of 0 bij een NAND.. sim-pelVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 19:39:
Acht poorten is ook geen probleem.
kun je ze later altijd nog alsnog inzetten
Bijna goed, bij de NAND moet je ongebruikte poorten ook hoog maken, alleen de uitgang is geinverteerd namelijk. Als je dan een poortje laag zou maken dan kan er nooit wat anders als een 1 uitkomen.DJSmiley schreef op 22 December 2002 @ 19:52:
[...]
Maak gewoon de niet-gebruikte poorten 1 bij een AND, of 0 bij een NAND.. sim-pel
kun je ze later altijd nog alsnog inzetten
argh, natuurlijkBenadski schreef op 22 December 2002 @ 19:55:
[...]
Bijna goed, bij de NAND moet je ongebruikte poorten ook hoog maken, alleen de uitgang is geinverteerd namelijk. Als je dan een poortje laag zou maken dan kan er nooit wat anders als een 1 uitkomen.
Naja, digitale techniek is ook al weer 6 jaar geleden ofzo voor mij.... vind t nog heel wat dat die paar lessen me zo goed zijn bijgebleven
Verwijderd
zucht 1 minuut browsen op www.philips.com :
74xx21 = dual 4-input AND. Via doorlussen kun je daar dus maximaal een 7 input AND van maken.
de HEF4082 is de cmos equivalent....
74xx21 = dual 4-input AND. Via doorlussen kun je daar dus maximaal een 7 input AND van maken.
de HEF4082 is de cmos equivalent....
Pagina: 1